AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #41 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg skriver ikke at moren har det tøft, hvorfor antar du det? Jeg er heller ikke farens nye kjæreste da vi har bodd sammen i 8 år og vært sammen i 12 år. Moren har samboer og de har vært sammen i 10 år. Jeg gjør det av egen fri vilje og fordi jeg må siden jenta sliter mye. Ts Anonymkode: 251eb...a71 Når barnet har det tøft. Mor skulle sannsynligvis ønsket å vært med henne selv, istedet for at du er det. Men hvis du gjør det av fri vilje og for jenta, hvorfor så viktig å få anerkjennelse fra mor? Anonymkode: f0fb2...61b 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #42 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hvis det er positivt. Lobbying for sminke, stabucks og shopping er ikke nødvendigvis positivt hvis moren har ulike verdier. Anonymkode: 65695...04d Jenta bruker masse sminke vanligvis og moren har ikke noe imot det. Vi snakker fulldekkende foundation/concealer, contouring, rouge, løse vipper, solpudder, mascara og leppestift på skolen+parfyme. Hun bruker mer sminke enn de andre jentene i klassen sier læreren og omtaler henne som Barbien i klassen, og faren er imot sminke og det er grunnen til konflikter her hjemme når hun ikke får sminke seg, og jenta vil da ikke være her når hun ikke får ha all denne sminken på. Jeg har klart å forhandle frem hos far og jenta, at på skolen holder det med mascara, neglelakk og lipgloss, og heller jobbe med selvtilliten hennes ang utseendet. Starbucks var bare et forslag til ting hun liker å gjøre hvis vi skal kose oss eller etter at vi har shoppet klær til henne. Hun rir og spiller håndball, så hun har nok av sunne interesser også. Ts Anonymkode: 251eb...a71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #43 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Når barnet har det tøft. Mor skulle sannsynligvis ønsket å vært med henne selv, istedet for at du er det. Men hvis du gjør det av fri vilje og for jenta, hvorfor så viktig å få anerkjennelse fra mor? Anonymkode: f0fb2...61b Fordi hvis jeg hadde vært en annen person, feks barnets tante, morens venninne, farens venninne eller nabo, hadde moren sagt at hun setter pris på at datteren får så mye omtanke og kjærlighet. Jeg har fått mye kritikk fra moren eller baksnakking riktignok, særlig de første årene jeg bodde med faren. Moren mente jeg var en golddigger pga farens inntekt, at jeg lameg på ryggen alle, at jeg ikke var høyt nok utdannet osv. Ts Anonymkode: 251eb...a71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #44 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi hvis jeg hadde vært en annen person, feks barnets tante, morens venninne, farens venninne eller nabo, hadde moren sagt at hun setter pris på at datteren får så mye omtanke og kjærlighet. Jeg har fått mye kritikk fra moren eller baksnakking riktignok, særlig de første årene jeg bodde med faren. Moren mente jeg var en golddigger pga farens inntekt, at jeg lameg på ryggen alle, at jeg ikke var høyt nok utdannet osv. Ts Anonymkode: 251eb...a71 Men du er ikke en annen person, du er stemor. Det ligger mye mer følelser i rollen du har, som fars nye kjæreste og som stemor. Sånn er det bare. Du er ikke nabo, tante, venninne. Men.. og så? Hvorfor bryr du deg sånn om hva mor mener? Du må legge bort kompleksene dine! Slutt å gi mor så mye makt over tankene dine. Anonymkode: f0fb2...61b 6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #45 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da er det far som skal gi deg ros, for å gjøre det han egentlig skal gjøre. Regner med mor gjør alt dette for sin datter, når hun er hos henne? Er det noen som roser "biomor"? Driver mannen din å roser den nye kjæresten/samboeren til "biomor"? Anonymkode: 1e7f3...8ed Jepp det gjør han. Han sier til datteren at ×××× er snill, grei og omtenksom. Faren har også snakket varmt om morens type til moren. Morens type er ikke noe Moder Theresa, men en helt vanlig empatisk mann som kjører jenta og henter henne i ny og ne. Ts Anonymkode: 251eb...a71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #46 Del Skrevet 4. mai 2024 Ikke bry deg om de surmaga svarene du får her. På KG skal en bonusmor elske og bidra stebarnet minst like mye som egne barn, men stille seg pent i en krok og føye seg når det kommer til avgjørelser og begivenheter. Du gjør feil om du tar ansvar og du gjør feil om du tar ansvar. En stemor er tydeligvis også den eneste som aldri har lov til å ha egne behov eller føle seg verdsatt. Anonymkode: 8f837...0d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #47 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fordi det er en selvfølge at dere, som far og stemor, følger opp det ansvaret det er å ha barn. Han valgte å få barn, du valgte å gå inn i et forhold med barn, at dere følger opp jentungen er en selvfølge og ikke noe mor skal være takknemlig for. Anonymkode: 0958b...fa3 Nei huffameg om man skulle finne på å gi folk noen oppmuntrende ord for mye... Det er mye man gjør som er en selvfølge i noens øyne, men man trenger jo likevel av og til noen rosende ord. Jeg regner med sjefen min forventer at jeg gjør jobben min best mulig og jeg forventer ikke ros for at jeg gjør jobben jeg selv har valgt, men det er jo likevel ekstra hyggelig og motiverende når han roser meg og gir positive tilbakemeldinger. Er du allergisk mot å rose noen som "bare gjør jobben sin"? Hva er det du tror skjer om du gir noen litt for mye ros eller viser for mye takknemlighet? Anonymkode: e898a...da1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 4. mai 2024 #48 Del Skrevet 4. mai 2024 Du har selv gått inn i relasjonen til faren, og dermed inn i rollen som stemor. Dermed er det en del som det burde være en selvfølge for deg å gjøre, som voksen i samme husstand. - Som de tingene du nevner. Jeg vet at det ikke er en selvfølge at folk er bra for ungene sine, men det burde være det. Hva fjernere slektninger gjør er ikke like selvfølgelig. Tanter har f.eks. ikke valgt å bo sammen med dette barnet. Det de gjør er mindre selvfølgelig. Gjør du de bra tingene for jentas skyld eller for å føle deg hevet over moren hennes? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #49 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei huffameg om man skulle finne på å gi folk noen oppmuntrende ord for mye... Det er mye man gjør som er en selvfølge i noens øyne, men man trenger jo likevel av og til noen rosende ord. Jeg regner med sjefen min forventer at jeg gjør jobben min best mulig og jeg forventer ikke ros for at jeg gjør jobben jeg selv har valgt, men det er jo likevel ekstra hyggelig og motiverende når han roser meg og gir positive tilbakemeldinger. Er du allergisk mot å rose noen som "bare gjør jobben sin"? Hva er det du tror skjer om du gir noen litt for mye ros eller viser for mye takknemlighet? Anonymkode: e898a...da1 Skjønner du ikke forskjellen på å ønske ros for noe som er valgt, og det å ønske ros fra mor for at man stiller opp for barnet som stemor? Det er jo en interessekonflikt rundt en omsorgsrolle uansett, og det er masse følelser inn i bildet. Brutt familie, foreldreskap, parforhold, hvem som trøster barnet ditt og tilbringer tid der hvor du skulle ha vært. Det kan aldri sammenlignes med en arbeidssituasjon, eller å ønske ros generelt. Skjønner at TS ønsker oppmuntring, men det bør holde å få det fra fra, fra venninner, fra familie. Å hige så til de grader etter å bli anerkjent av mor virker sykelig. Anonymkode: f0fb2...61b 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #50 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skjønner du ikke forskjellen på å ønske ros for noe som er valgt, og det å ønske ros fra mor for at man stiller opp for barnet som stemor? Det er jo en interessekonflikt rundt en omsorgsrolle uansett, og det er masse følelser inn i bildet. Brutt familie, foreldreskap, parforhold, hvem som trøster barnet ditt og tilbringer tid der hvor du skulle ha vært. Det kan aldri sammenlignes med en arbeidssituasjon, eller å ønske ros generelt. Skjønner at TS ønsker oppmuntring, men det bør holde å få det fra fra, fra venninner, fra familie. Å hige så til de grader etter å bli anerkjent av mor virker sykelig. Anonymkode: f0fb2...61b Så når to ulike personer gjør noe godt for barnet ditt, så gir man uttrykk for at man setter pris på det til person A, men sier ikke noe til person B, kun fordi B tilfeldigvis er den som bor sammen med din ex, som du ikke liker pga ingen spesiell grunn? Ts Anonymkode: 251eb...a71 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #51 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så når to ulike personer gjør noe godt for barnet ditt, så gir man uttrykk for at man setter pris på det til person A, men sier ikke noe til person B, kun fordi B tilfeldigvis er den som bor sammen med din ex, som du ikke liker pga ingen spesiell grunn? Ts Anonymkode: 251eb...a71 Det kalles folkeskikk Ts Anonymkode: 251eb...a71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #52 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så når to ulike personer gjør noe godt for barnet ditt, så gir man uttrykk for at man setter pris på det til person A, men sier ikke noe til person B, kun fordi B tilfeldigvis er den som bor sammen med din ex, som du ikke liker pga ingen spesiell grunn? Ts Anonymkode: 251eb...a71 Korrekt. Fordi person B inntar rollen som mor egentlig skulle hatt, i den tiden dere er med barnet. Dersom person A hadde tatt over mors plass ville nok A fått den konsekvensen og. Samtidig ville B sannsynligvis fått ros dersom hun var naboen. Du er ikke naboen, du er ikke venninna, du tar mors plass og derfor er du ikke favoritten hennes, punktum. Get over it. Anonymkode: f0fb2...61b 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #53 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skjønner du ikke forskjellen på å ønske ros for noe som er valgt, og det å ønske ros fra mor for at man stiller opp for barnet som stemor? Det er jo en interessekonflikt rundt en omsorgsrolle uansett, og det er masse følelser inn i bildet. Brutt familie, foreldreskap, parforhold, hvem som trøster barnet ditt og tilbringer tid der hvor du skulle ha vært. Det kan aldri sammenlignes med en arbeidssituasjon, eller å ønske ros generelt. Skjønner at TS ønsker oppmuntring, men det bør holde å få det fra fra, fra venninner, fra familie. Å hige så til de grader etter å bli anerkjent av mor virker sykelig. Anonymkode: f0fb2...61b Med tanke på hvor forhatt bonusmødre/stemødre er og at omtrent alt de gjør eller ikke gjør er galt, så er det jo ikke rart de går litt på nåler rundt barnemoren og er livredd for å gjøre noe feil. Det er jo bare å se i denne tråden, det er jo tydeligvis helt forferdelig å bry seg om hva barnemor mener og synes om det man gjør med barna hennes, faktisk sykelig til og med. Nok et eksempel på at som bonusmor/stemor så kan man aldri gjøre rett i enkeltes øyne. Jeg er sjeleglad for at bonusbarnas mor er en hyggelig og oppegående dame som ikke er ute etter å ta meg for alt mulig. Hun trenger ikke rose meg, det holder i massevis å bare være hyggelig og grei å ha med å gjøre. vi er jo begge en del av barnas liv, så det er jo fint for barna også at vi ikke oppfører oss som furtne ungdomsskolejenter. Anonymkode: e898a...da1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #54 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Korrekt. Fordi person B inntar rollen som mor egentlig skulle hatt, i den tiden dere er med barnet. Dersom person A hadde tatt over mors plass ville nok A fått den konsekvensen og. Samtidig ville B sannsynligvis fått ros dersom hun var naboen. Du er ikke naboen, du er ikke venninna, du tar mors plass og derfor er du ikke favoritten hennes, punktum. Get over it. Anonymkode: f0fb2...61b Så bra at du innrømmer hvor skoen egentlig trykker. Nei, bonusmødre tar ikke mors plass. De tar sin egen plass som pappas kjæreste/samboer/nye ektefelle og en ekstra omsorgsperson i barnas liv. Anonymkode: e898a...da1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #55 Del Skrevet 4. mai 2024 Jeg har ingen kontakt med bonussønners mor og forventer selvsagt ikke ros. Jeg hørte via venners venner at hun hadde omtalt meg i positive ordelag om en enkeltstående handling jeg hadde gjort for den ene. Jeg ble overrasket og litt glad, men jeg er ikke en person som trenger heiagjeng på sidelinja. Anonymkode: ee071...0a9 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #56 Del Skrevet 4. mai 2024 Om min eks får ny kjæreste, håper jeg hun som deg. Jeg hadde satt pris på deg og ikke tatt deg for gitt. Takk for det du gjør for stebarnet og at det finnes gode steforeldre❤️ Anonymkode: 9195e...853 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #57 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg har ingen kontakt med bonussønners mor og forventer selvsagt ikke ros. Jeg hørte via venners venner at hun hadde omtalt meg i positive ordelag om en enkeltstående handling jeg hadde gjort for den ene. Jeg ble overrasket og litt glad, men jeg er ikke en person som trenger heiagjeng på sidelinja. Anonymkode: ee071...0a9 Du blir ikke baksnakket av moren og du får ros for ting du har gjort med hennes barn, uten at du egentlig ønsker det. Hurra for deg! Jeg har blitt baksnakket av moren før hun møtte meg om at jeg legger meg på rygg for penger, om at jeg ikke har høy nok utdannelse og jeg er bonusmor til en tenåring som har eksra utfordringer, så vi har ikke en vanlig hverdag da natten ofte går med til å sitte og trøste en gråtende 14-åring som ikke får sove, eller som har tisset i sengen og som gråter over mangel på venner. Ts Anonymkode: 251eb...a71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #58 Del Skrevet 4. mai 2024 Jeg kommenterer det til folk når de gjør noe jeg setter pris på selv om det er en selvfølge. Takker mannen for å ha laget middag, sier det er fint at tenåringen har ryddet rommet, sier til venninner at jeg setter pris på at de kommer innom med mat når minstemann er syk og takker foreldrene mine når de er barnevakt. Sier til kollegaene at det var digg at de kom gjennom bunken med oppgaver før lunjs mens jeg drev med noe annet. Det er en måte å anerkjenne hverandre på. Jeg sender også ofte sms tim bonusmor og sier at barnet setter pris på henne, eller at ideen hun hadde om nye gardiner på barnets rom var lurt. Stort og smått. Så jeg skjønner at når du strekker deg langt for et barn, så vil du gjerne høre det. For meg høres det ut som om du har tatt over endel av fars oppgaver og moren tar for gitt din rolle i barnets liv og at det derfor er unaturlig å rose deg for det. Anonymkode: d40c8...427 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #59 Del Skrevet 4. mai 2024 Jeg som mor får ingen takk eller oppmuntring fra barnas far, selv om det jeg jeg som har stått i alle kampene, mens han har levd sitt liv. Ikke får min samboer heller det, som stiller opp for barna mye mer enn deres far. Men hadde heller ikke regnet med vi skulle få det. Jeg håper barna ser det etterhvert og blir takknemlige, og så passer jeg på å vise min takknemlighet til min mann når han stiller opp. Anonymkode: 69377...32f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #60 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her Det er jeg som ofte gir moren beskjed om hvordan jenta har hatt det når hun har vært hos oss, og hvis noe har vært ekstra bra eller dårlig. Faren ser ikke alltid nytten av at det er viktig at moren også vet hvordan jentas samsvær har vært. Anonymkode: 251eb...a71 Det er jo far som er problemet her, ikke mor. Anonymkode: 2d76f...782 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå