Gå til innhold

Moren til bonusdatter gir meg aldri et oppmuntrende ord

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her kommer enda et innlegg om forholdet mellom biologisk mor og bonusmor.

Jeg er bonusmor til en jente på 14 år, og jeg har vært i jentas liv siden hun var 6 år.

Jenta har opp gjennom årene hatt mye problemer med å finne seg venner og å holde på vennskap, og det har vært en del drama og triste stunder på grunn av dette.

Jeg har prøvd så godt jeg kan å støtte og snakke med jenta, hjelpe henne å finne venner gjennom aktiviteter og vi/jeg har tilrettelagt for at jenta og venninnene skal få gjøre fine aktiviteter sammen når jenta er hos oss.

Jeg gir jenta fine presanger både til jul og bursdager, tar henne med på Starbucks og kino både med og uten faren, shopping når hun trenger noe nytt, og jeg snakker med henne om pubertet og ting som er vanskelig som faren ikke er så god på.

Jeg er også jentas stemme i forhold til faren, da faren ser på jenta som yngre enn hun er og faren mener for eksempel at hun er for ung til å bruke bikini.

Faren liker heller ikke at hun bruker annen sminke enn neglelakk. Jeg er heller ikke fan av at tenåringsienter  bruker mye sminke, men neglelakk, mascara og lipgloss må være innenfor tenker jeg.

Jeg har aldri hørt ett positivt ord fra biologisk mor om at jeg er god og snill med jenta hennes, uansett hva det er.

Jentas tanter på farens side får blomster på døren og rosende ord bare de inviterer jenta med seg på H&M en sjelden gang eller inviterer henne når noen av deres barn har bursdag.

Én eller to ganger har hun kommentert til andre at faren er flink til å aktivisere datteren, men aldri sagt noe til han.

Hvorfor er mange biologiske mødre slik?

Anonymkode: 251eb...a71

• Liker 1
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Fordi det er en selvfølge at dere, som far og stemor, følger opp det ansvaret det er å ha barn. Han valgte å få barn, du valgte å gå inn i et forhold med barn, at dere følger opp jentungen er en selvfølge og ikke noe mor skal være takknemlig for.

Anonymkode: 0958b...fa3

Det er jo fint å gi tilbakemelding på ekstra ting man har gjort for et barn som har det vanskelig.

Jeg gir komplimenter til kollegaer, venner og har også gjort det til bio mor de gangene hun har gjort noe ekstra for jenta, eller gjort oss en tjeneste som jeg/vi setter pris på.

Jeg gjør det med venner, kolleger eller andre.

Å rose jentas tanter fordi de inviterer henne med i familieselskap som er helt obligatorisk, eller sende blomster på døren for å vise at hun setter pris på de er nok for å holde seg inne med de mtp barnevakt nær, jenta ikke kan være hos oss.

Det handler nok om at hun ikke liker meg eller faren

Ts

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært sjeleglad om jeg hadde en bonusmor som deg til barnet mitt, og det hadde jeg gitt uttrykk for, og på ingen måte tatt for gitt. 

• Liker 9
  • Hjerte 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din (faren til ungen) skal gi deg tilbakemelding og ros, ikke eksen til mannen din. Merkelig å forvente det. Det er far du hjelper, ikke mor. Regner med du gjør alt dette når far har samvær? 

Anonymkode: 1e7f3...8ed

• Liker 29
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventes det ros og bekreftelse fordi man utfører det man skal som omsorgsgiver?? 

Anonymkode: 0bea7...6de

• Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi det er en selvfølge at dere, som far og stemor, følger opp det ansvaret det er å ha barn. Han valgte å få barn, du valgte å gå inn i et forhold med barn, at dere følger opp jentungen er en selvfølge og ikke noe mor skal være takknemlig for.

Men oppdra ungen er ikke lov . Da blir det ramaskrik og det skal mødre ha seg frabedt.

Anonymkode: 3e510...c00

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt merkelig at du tror moren skal skryte av og oppmuntre faren og deg for helt normale ting.  Skryter dere av moren? 

Det er bra at en 14 åring ikke sminker seg.  Og det høres overfladiskt ut med starbucks, shopping og kino. Så kanskje du ikke tilfører så mye  eller så gode verdier som du tror.

Anonymkode: 65695...04d

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg gir komplimenter til kollegaer, venner og har også gjort det til bio mor de gangene hun har gjort noe ekstra for jenta, eller gjort oss en tjeneste som jeg/vi setter pris på.

Ts

Det heter mor…..

Anonymkode: 45147...dd5

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er frekt av deg å kalle henne biogisk mor. Hadde du likt det om hun kalte faren spermdonor?

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skriver du "biomor"? Alle hadde skjønt det om du skrev "mor".

Uansett, en merkelig tankegang å skulle forvente ros av mor fordi du gjør helt normale ting med en tenåring som du er med på å oppdra. Forventer du ros av far også? Og hva med evt egne barn, forventer du ros av andre om du gjør ting med dem også? Jeg er altså nysgjerrig på tanken bak dette behovet for oppmerksomhet/ros?

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er helt merkelig at du tror moren skal skryte av og oppmuntre faren og deg for helt normale ting.  Skryter dere av moren? 

Det er bra at en 14 åring ikke sminker seg.  Og det høres overfladiskt ut med starbucks, shopping og kino. Så kanskje du ikke tilfører så mye  eller så gode verdier som du tror.

Altså, slike ting er helt normalt å gjøre med en tenåringsjente? Hva mener du man skal gjøre sammen med jenter i den alderen? Slike ting skal jo være på ungdommens premisser, og hva hadde en 14åring satt mer pris på?

Anonymkode: 5f6b1...b77

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Håper ikke du er sjef et sted. En liten takk, en tommel opp, en kommentar om at hun setter pris på hjelpen osv osv... Akkurat dèt er ikke for mye forlangt.

Anonymkode: a5d12...fbd

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er frekt av deg å kalle henne biogisk mor. Hadde du likt det om hun kalte faren spermdonor?

Jeg gjør det kun for å skille mellom henne og meg her i innlegget.

Jeg kaller henne ikke biomor ellers selvfølgelig.

ts

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Håper ikke du er sjef et sted. En liten takk, en tommel opp, en kommentar om at hun setter pris på hjelpen osv osv... Akkurat dèt er ikke for mye forlangt.

Anonymkode: a5d12...fbd

Tror generelt i livet, at du ikke skal forvente så mange gode ord fra eksene til din partner.

Anonymkode: f2d9c...868

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er flink ts som finner på aktiviteter med bonusdatteren din. Så lenge du ikke hører noe negativt fra moren så er det bare å fortsette.  Jeg gjorde absolutt ingen aktiviteter da jeg var bonusmor. 

Anonymkode: 8e786...710

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker det sånn at hvis far hadde gitt samboeren sin( bonusmor) kred og takknemlighet for den omsorgen hun gir til hans  datter så hadde ikke denne tråden på KG vært opprettet.  
Når ikke far stiller opp så håper hun på mors sin oppmerksomhet i stedenfor. 
Utakk er verdens lønn heter det. 
Desse foreldrene er opptatt med seg sjøl  

Anonymkode: 29aa0...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her

Jeg har muligens utrykket meg litt klønete, men mener når jeg tar meg ekstra av henne i vanskelige perioder.

Jenta sliter med dårlig søvn, oppvåkninger, mareritt, angst og av og til sengevæting.

Faren har ikke like god tålmodighet med jenta som jeg har, og forstår ikke alt hun sliter med.

Overnatting med veninner som er populært i denne alderen, er ikke så lett når man sliter med det som jenta gjør.

Det er jeg som ofte gir moren beskjed om hvordan jenta har hatt det når hun har vært hos oss, og hvis noe har vært ekstra bra eller dårlig.

Faren ser ikke alltid nytten av at det er viktig at moren også vet hvordan jentas samsvær har vært.

ts

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg synes du er flink ts som finner på aktiviteter med bonusdatteren din. Så lenge du ikke hører noe negativt fra moren så er det bare å fortsette.  Jeg gjorde absolutt ingen aktiviteter da jeg var bonusmor. 

Anonymkode: 8e786...710

Hvorfor gjorde du ikke det?

Jeg behandler henne som om hun var min egen datter.

Ts

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her kommer enda et innlegg om forholdet mellom biologisk mor og bonusmor.

Jeg er bonusmor til en jente på 14 år, og jeg har vært i jentas liv siden hun var 6 år.

Jenta har opp gjennom årene hatt mye problemer med å finne seg venner og å holde på vennskap, og det har vært en del drama og triste stunder på grunn av dette.

Jeg har prøvd så godt jeg kan å støtte og snakke med jenta, hjelpe henne å finne venner gjennom aktiviteter og vi/jeg har tilrettelagt for at jenta og venninnene skal få gjøre fine aktiviteter sammen når jenta er hos oss.

Jeg gir jenta fine presanger både til jul og bursdager, tar henne med på Starbucks og kino både med og uten faren, shopping når hun trenger noe nytt, og jeg snakker med henne om pubertet og ting som er vanskelig som faren ikke er så god på.

Jeg er også jentas stemme i forhold til faren, da faren ser på jenta som yngre enn hun er og faren mener for eksempel at hun er for ung til å bruke bikini.

Faren liker heller ikke at hun bruker annen sminke enn neglelakk. Jeg er heller ikke fan av at tenåringsienter  bruker mye sminke, men neglelakk, mascara og lipgloss må være innenfor tenker jeg.

Jeg har aldri hørt ett positivt ord fra biologisk mor om at jeg er god og snill med jenta hennes, uansett hva det er.

Jentas tanter på farens side får blomster på døren og rosende ord bare de inviterer jenta med seg på H&M en sjelden gang eller inviterer henne når noen av deres barn har bursdag.

Én eller to ganger har hun kommentert til andre at faren er flink til å aktivisere datteren, men aldri sagt noe til han.

Hvorfor er mange biologiske mødre slik?

Vet ikke, men vil tippe sjalusi. Jeg hadde vært overlykkelig om du var bonusmor til mine barn 🥰 min eks har fått ny kjæreste, og jeg håper virkelig hun er en bra person! Jeg kommer til å gjøre mitt for å få til et godt samarbeid og verdsette det hun gjør i alle fall☺️ 

Anonymkode: 96085...38c

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tolker det sånn at hvis far hadde gitt samboeren sin( bonusmor) kred og takknemlighet for den omsorgen hun gir til hans  datter så hadde ikke denne tråden på KG vært opprettet.  
Når ikke far stiller opp så håper hun på mors sin oppmerksomhet i stedenfor. 
Utakk er verdens lønn heter det. 
Desse foreldrene er opptatt med seg sjøl  

Anonymkode: 29aa0...da9

Joda han sier ofte at det er fint at jeg snakker med henne på en annen måte enn hva han gjør.

Han setter pris på at jeg gir henne like mye kjærlighet, som om hun hadde vært mitt biologiske barn.

Ts

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...