Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei folkens.

Jeg og kona har vært sammen i 10-11 år og fikk for snaut 1 år siden verdens fineste datter.

Imildertid er forholdet blitt totalforandret siden fødselen. Sex og intimitet helt fraværende. Snakker kun sammen om praktiske ting. Jeg føler egentlig at all varmen og kjærligheten kona tidligere hadde for meg er overført til datteren vår. Kona er kald, krass og virker egentlig som om hun ikke liker meg noe særlig utover at vi samarbeider i AS Familie. 

Vi er likestilt og jeg drar egentlig lasset i større grad enn henne totalt sett. 

Tips? Når det blir så følelsesløst og kaldt som nå vurderer jeg bare å være utro. Bryr meg egentlig ikke om hun får vite det heller. Uaktuelt og få flere barn med denne kvinnen her.

Anonymkode: 37110...eeb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei folkens.

Jeg og kona har vært sammen i 10-11 år og fikk for snaut 1 år siden verdens fineste datter.

Imildertid er forholdet blitt totalforandret siden fødselen. Sex og intimitet helt fraværende. Snakker kun sammen om praktiske ting. Jeg føler egentlig at all varmen og kjærligheten kona tidligere hadde for meg er overført til datteren vår. Kona er kald, krass og virker egentlig som om hun ikke liker meg noe særlig utover at vi samarbeider i AS Familie. 

Vi er likestilt og jeg drar egentlig lasset i større grad enn henne totalt sett. 

Tips? Når det blir så følelsesløst og kaldt som nå vurderer jeg bare å være utro. Bryr meg egentlig ikke om hun får vite det heller. Uaktuelt og få flere barn med denne kvinnen her.

Enten forsøker dere familieterapi eller så gjør du det slutt. Du skal selvfølgelig ikke gå å være utro.

Hva sier hun selv om situasjonen?

Anonymkode: fee2a...f49

• Liker 30
  • Nyttig 2
Skrevet

Anbefaler deg virkelig ikke å ta en "utro" sving her nå, før du har fått snakket med kona di skikkelig først. 

Snakk med henne. Finn ut av det. 

Mange kvinner sliter med fødselsdepresjon. Kanskje det kan være det? 

Du får ikke funnet ut noen ting hvis du ikke prater med henne. Fortell hvordan dette påvirker deg også. 

• Liker 20
Skrevet

Utro er vel ikke akkurat noe alternativ, i hvert fall ikke om det er en sjanse for at det kan bli oppdaget.

Jeg ville heller revurdert forholdet. Prøv å snakke om det. Hjelper det ikke, så er det over.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei folkens.

Tenker du må lese deg opp på hva damen din har gått igjennom før du oppfører deg som en dritt. Egentlig fremstår det veldig som at du allerede ER en dritt. Håper for hennes del at du bare troller, for makan til usympatisk fremstilling av SEG SELV.. Du fremstår svært egosentrisk og ikke akkurat veldig empatisk. 

Å få et barn er en katalysator for alt som er bra og dårlig i et forhold. Kan det hende du TROR du gjør mye, men samboeren din faktisk gjør det meste av substans? At du viser lite forståelse for hva hun har gått igjennom? At hun kanskje har eller har vært igjennom en fødselsdepresjon? Prater dere ikke sammen om dette? Tror du må gå inn i deg selv og se på hvorfor det første du tenker på er å være utro når samboeren din mest sannsynlig sliter. 

• Liker 25
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hei folkens.

Hva sier kona di når du prater om manglende sex og intimitet? 

Å være utro er dumt, hva med å gjøre det slutt først. 

Anonymkode: 337cf...40f

• Liker 5
Skrevet

Svært mange kvinner mister sexlysten helt i 1-2 års tid etter fødsel. Naturlig nok, når man har en baby hengende på kroppen sin 24/7 og hormonene i kroppen sender signaler om at du skal være livnærende mor, ikke en manns elsker. Vær så snill, ikke gi opp så kjapt. Babytiden er unntakstilstand og den er ikke nødvendigvis representativ for hvordan ting kommer til å være fremover. Gi det litt mer tid da mann. 

• Liker 18
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har bare én ting å si: Det blir bedre, det blit bedre, det blir bedre!

Datteren deres er ikke ett år en gang enda! Husk at fasen dere er i nå, er en unntakstilstand. Jeg har hørt mange si at det ikke burde være «lov» å gå fra hverandre før minste barnet er fire år. Først da er barnet såpass stort at ting stabiliseres litt og foreldre kan finne tilbake til parforholdet. 

Blir så matt av folk som frivillig får en liten menneskeklump som er helt avhengige av foreldre (hele døgnet rundt) for å overleve, uten å tro at det har innvirkning på parforholdet. Hva så du for deg egentlig? 

Anonymkode: e1878...c95

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet
KaraThrace skrev (1 minutt siden):

Tenker du må lese deg opp på hva damen din har gått igjennom før du oppfører deg som en dritt. Egentlig fremstår det veldig som at du allerede ER en dritt. Håper for hennes del at du bare troller, for makan til usympatisk fremstilling av SEG SELV.. Du fremstår svært egosentrisk og ikke akkurat veldig empatisk. 

Å få et barn er en katalysator for alt som er bra og dårlig i et forhold. Kan det hende du TROR du gjør mye, men samboeren din faktisk gjør det meste av substans? At du viser lite forståelse for hva hun har gått igjennom? At hun kanskje har eller har vært igjennom en fødselsdepresjon? Prater dere ikke sammen om dette? Tror du må gå inn i deg selv og se på hvorfor det første du tenker på er å være utro når samboeren din mest sannsynlig sliter. 

Hun må jo snakke med mannen om hvordan hun har det osv, ikke bare la ekteskapet dø ut, såfremt hun selv ønsker å fortsette.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har bare én ting å si: Det blir bedre, det blit bedre, det blir bedre!

Datteren deres er ikke ett år en gang enda! Husk at fasen dere er i nå, er en unntakstilstand. Jeg har hørt mange si at det ikke burde være «lov» å gå fra hverandre før minste barnet er fire år. Først da er barnet såpass stort at ting stabiliseres litt og foreldre kan finne tilbake til parforholdet. 

Blir så matt av folk som frivillig får en liten menneskeklump som er helt avhengige av foreldre (hele døgnet rundt) for å overleve, uten å tro at det har innvirkning på parforholdet. Hva så du for deg egentlig? 

Fire år i et dødt ekteskap er veldig lenge. Ingen garanti for at det noen gang blir bedre heller.

Hun bør ha tenkt over forholdet selv, om det fungerer, hvordan det er for ham osv. Refleksjon, empati.

• Liker 1
Skrevet

Hør på dine ord..

Dere har akkurat fått en baby som ikke er 1 år engang.. alt du maser om er sex og intimitet...du ikke får.

Er du klar over hvor mye fn mor holder på og gjør med barnet? Er det du eller mor som går hjemme nå? Hvem tar nettene? 

Og hjemme, hvem handler, rydder,lager mat,bytter bleier.. eventuelt sterilisering av flasker og smokker? Får mor noe alehe tid? At hun får gå på cafe el? 

Tenk litt med hode før pikkem din

• Liker 16
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvem er hjemme med barnet? Er det du? 

Anonymkode: a44b3...be0

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, norw said:

Fire år i et dødt ekteskap er veldig lenge. Ingen garanti for at det noen gang blir bedre heller.

Hun bør ha tenkt over forholdet selv, om det fungerer, hvordan det er for ham osv. Refleksjon, empati.

Fire år er ikke lenge hvis man ser for seg livet sammen. Hvis man møtes når partene er 30 og skal være sammen til første dør som 85-åring, så er faktisk fire år med litt labert samling ingenting. Det er heeeelt urealistisk at ekteskapet/parforholdet skal peake når man har småbarn. Ikke rart det er høye skilsmissetall når folk har sånne holdninger.

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Når dere først fikk en unge, prøv å ordne opp dere imellom, både for deres forhold, men også for ungen deres som så vidt har sett dagslys....

Anonymkode: 1bd36...e70

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke så rart at ting endrer seg når man får en ny liten sjef i hus? Prioritetene endrer seg gjerne totalt - man er tilbake til basic behov, som sove så mye som mulig, amme, spise selv, få litt frisk luft, prøve å få dusjet og gått på do npr baby sover osv.. sex og selvrealisering er ting man fokuserer på når man har overskudd, og det er vel sjeldent at man har det med en så liten baby. Når ungen ikke sover på natta blir man som en zombie.

Hva er det du gjør mer enn kona di? Kan det tenkes at du oppfatter barnet som en liten oppgave sammenlignet med det du gjør, og at hun reagerer på det siden babyen faktisk tar 95 % av tiden og oppmerksomheten hennes? For det er litt slik at man bare kan gjøre ting én person om gangen når baby trenger en voksen konstant, og at arbeidsmengden sånn sett dobler seg eller mer. Så egentlig skal du gjøre dobbelt så mye som før. Gjør du det?

Jeg synes det virker som du har enten har vært veldig urealistisk ift hva barn krever, eller at du rett og slett ikke er moden for det, TS. Det første man tenker i et sunt forhold er ikke å være utro fordi samboer har det tøft, det er å prate sammen og se om man kan hjelpe med avlastning. 

Anonymkode: 7f2fc...789

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Tips? Når det blir så følelsesløst og kaldt som nå vurderer jeg bare å være utro. Bryr meg egentlig ikke om hun får vite det heller.

Mitt beste tips er å gjøre det slutt uten utroskap i stedet for å gjøre det slutt med utroskap.

Hvorfor tenker du at det er å foretrekke å avslutte forholdet med utroskap? Du skal samarbeide med kona i årevis, og så ønsker du å gjøre grunnlaget så dårlig som du kan?

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fire år er ikke lenge hvis man ser for seg livet sammen. Hvis man møtes når partene er 30 og skal være sammen til første dør som 85-åring, så er faktisk fire år med litt labert samling ingenting. Det er heeeelt urealistisk at ekteskapet/parforholdet skal peake når man har småbarn. Ikke rart det er høye skilsmissetall når folk har sånne holdninger.

Man for seg et liv sammen, men ser ut til å falle i grus. 

Ingen som har ment at det skal "peake" i denne fasen, men det må være et reelt forhold, ikke bare en ok løsning, at det er praktisk å være to osv. Er nok mange småbarnsmødre som glemmer at de er i et forhold og forventer at mannen skal bli værende. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hei folkens.

1 år uten sex og intimitet er lenge....

Det som kan være så fint og naturlig mellom to mennesker....Hadde snakket med henne, og foreslått parterapi. Kan hende det kan bringe dere nærmere hverandre. 

Vil hun ikke i terapi så får du nesten vurdere selv hva du vil gjøre....

Å være utro vil jeg virkelig ikke anbefale...Da er det bedre, og si at dette her opplegget her fungerer ikke for meg slik det er nå. Tror du egentlig er bedre enn som så. 

Ikke vær feig! 

• Liker 1
Skrevet

Kan si at jeg er glad at min mann ikke var eller er slikt. Vi har vært sammen i 20 år og 2 barn sammen. Etter første barnet hadde vi ikke sex på 2 år...jeg slet med depresjoner og hadde mistet pappa min på den tiden. Elsker at jeg da hadde et skikkelig mannfolk som tenkt på meg først og ikke habs sex lyst. 

Vi er forsatt sammen og ikke ofte vi har sex, men her handler ikke ekteskapet vårt om sex, men så mye annet 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
mommyaka skrev (6 minutter siden):

Kan si at jeg er glad at min mann ikke var eller er slikt. Vi har vært sammen i 20 år og 2 barn sammen. Etter første barnet hadde vi ikke sex på 2 år...jeg slet med depresjoner og hadde mistet pappa min på den tiden. Elsker at jeg da hadde et skikkelig mannfolk som tenkt på meg først og ikke habs sex lyst. 

Vi er forsatt sammen og ikke ofte vi har sex, men her handler ikke ekteskapet vårt om sex, men så mye annet 

Kommer helt an på hvordan ting henger sammen og hvordan man kommuniserer. Det er mye man kan tåle over lengre tid om det er gode grunner, god kommunikasjon og forståelse. 

Er for eksempel forståelig at Chris Medina ble værende i en vanskelig situasjon, og det var nok ikke mye sex der i gården. Mindre forståelig om noen gidder å være i et dødt forhold over lengre tid, uten tegn til bedring. At den ene bare gir litt blaffen, prioriterer feil osv.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...