Gå til innhold

Angre bolikjøp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Takk👍 er det vanlig at selger godtar dette?

Anonymkode: 2c9c8...ccf

Dekningssalg er det vanlig at godtas ja.

Det er ingen risiko for selger, den angrende kjøper betaler jo alle kostnader, både for megler, annonsering, dokumentasjon og lignende, i tillegg til eventuelt mellomlegget hvis boligen selges til lavere pris. For selger betyr det bare at det tar litt lengre tid, og de kan potensielt få en høyere sum ved visning og dermed tjene på det.

Anonymkode: 50ec5...3b5

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved kjøp og salg av fast eiendom har du altså ikke angrerett. Fra sekundet ditt bud er sendt til eiendomsmegleren vil du være bundet av handelen om selgeren godtar prisen du har foreslått. Om du angrer på budet du la inn, er du avhengig av at selger avslår budet, eller at noen byr høyere.11. mai 2023

Anonymkode: a6594...57a

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvor står det egentlig/hvilken lov sier at det er bindende inntil penger er på selgers konto? 

En ting er at man sier det er det, men er det prøvd i retten? 

Anonymkode: 20524...563

Kong Christian 5. lov sier at du er bundet av det du lover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sett etter bolig en stund så dukket dette opp og vi måtte handle raskt for å få det til den prisen. Ungene var informert om boligjakt men når det ble så ble det et helvete. De vil jo ikke flytte og innser vel det at vi har det bra der vi er. Klarte ikke se det før da lysten på noe annet overskygget det.  Sikkert en dårlig forklaring men det er nå sånn det er

Anonymkode: 2c9c8...ccf

Er det ungene som bestemmer hvor dere skal bo? Er de bedre enn deg/dere til å vurdere alle argumenter for og imot? Hvor gamle er de? 

Anonymkode: 9341e...421

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er det noen meglere her som kan svare på dette?

Anonymkode: 2c9c8...ccf

Du har fått svar. Alle har svart riktig. Du har ingen rettigheter og må selge boligen videre.

Anonymkode: 2c560...547

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dekningssalg er det vanlig at godtas ja.

Det er ingen risiko for selger, den angrende kjøper betaler jo alle kostnader, både for megler, annonsering, dokumentasjon og lignende, i tillegg til eventuelt mellomlegget hvis boligen selges til lavere pris. For selger betyr det bare at det tar litt lengre tid, og de kan potensielt få en høyere sum ved visning og dermed tjene på det.

Anonymkode: 50ec5...3b5

Vanlig og vanlig at godtas, fru blom. Det stemmer ikke. Det er muligheter for det, men det er ikke vanlig. Selger kan drite totalt i kjøpers anger og få oppgjøret sitt som avtalt. Det er selvfølgelig mest vanlig at det er beskjeden de får.

Anonymkode: 2c560...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har også angret, og etter min erfaring er det umulig å komme seg ut av. Jeg prøvde å stå i det og bo der et år, men klarte det ikke og flyttet etter noen mnd (og tapte utrolig mye penger, som er utrolig kjipt selvfølgelig).

Anonymkode: d5a67...f13

Hvorfor angret du? 

Anonymkode: 659f7...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at ts og selger/megler kan ordne noe seg i mellom. Forstår dette her veldig godt! Håper at du ts klarer å ordne noe selv om dere er knyttet til avtale. Kanskje er selger veldig grei :)

Anonymkode: 3cd15...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg håper at ts og selger/megler kan ordne noe seg i mellom. Forstår dette her veldig godt! Håper at du ts klarer å ordne noe selv om dere er knyttet til avtale. Kanskje er selger veldig grei :)

Anonymkode: 3cd15...84e

Jeg håper det og skal gjøre et forsøk

Anonymkode: 2c9c8...ccf

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.5.2024 den 20.34):

Jeg håper det og skal gjøre et forsøk

Anonymkode: 2c9c8...ccf

Hvordan går det @TS?   

Anonymkode: ac715...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestandig fått kalde føtter når jeg har kjøpt bolig, men gjennomførte, og så ble det jo bra. For ungene også. Skulle ungene bestemt hadde vi bodd i treroms leilighet fremdeles. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...