Gå til innhold

Eva eller Aurora?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvem foretrekker du og hvorfor?

Anonymkode: b3970...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Aurora. Har gode assosiasjoner til det navnet fra Anne Cath Vestlys bøker. Da jeg leste dem i min barndom het nesten ingen Aurora, vet mange "disker" navnet nå som det er blitt mer populært. Korte navn liker jeg sjelden, Eva er intet unntak. 

Anonymkode: 5e7dc...9ba

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aurora. 

Det er bare et navn som gir meg populær-jente vibber. Eva er litt mer hun tilbaketrukne. Og ja, navn har noe å si der. Jeg hadde tenkt at jeg hadde ønsket at datteren min skulle lykkes i det sosiale spillet så godt som mulig.

Anonymkode: 8a81a...5bf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig vanskelig å velge hvem av de jeg foretrekker, både Eva og Aurora som jeg kjenner er veldig fine mennesker på hvert sitt hvis. Og de du tenker på vet jeg jo ikke hvem er.

Men spøk til alvor, hvis du mente hvilket navn: Begge er fine, men er litt svak for Aurora fordi det klinger så fint på vestlandsk.

Anonymkode: f7310...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Goldenretriever
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er veldig glad i Eva. Det har en seriøsitet over seg og samtidig enkelt og fungerer på mange språk og personer.

Endret av Goldenretriever
Mente ikke å sitere siste her
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Aurora. 

Det er bare et navn som gir meg populær-jente vibber. Eva er litt mer hun tilbaketrukne. Og ja, navn har noe å si der. Jeg hadde tenkt at jeg hadde ønsket at datteren min skulle lykkes i det sosiale spillet så godt som mulig.

For meg har navnene nøyaktig motsatt vibber. Eva er den populære, pratsomme og sosiale, mens Aurora er litt stille og forsiktig. 

Ellers syns jeg begge er fine navn, men liker klangen av Aurora best. For meg er det både mykt og tøft på samme tid, mens Eva er litt hardt. 

Anonymkode: bc42a...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bump

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aurora :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aurora 😊 Men Eva er også et nydelig navn. 

Anonymkode: e2223...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begge er fine. Eva klassisk og enkelt, Aurora fra forfatterskapet til Norges kanskje største barnebokforfatter gjennom tidene.

Ville valgt begge: Eva Aurora

Anonymkode: 204d6...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eva er min favoritt, men jeg er enig med personen over: velg Eva Aurora 🫶🏼 Har dobbeltnavn selv, og er så glad for det. 

Anonymkode: 969e8...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge navnene er kjempefine.
Jeg ville valgt Eva, men det er aller mest fordi jeg kjenner ganske små Aurora-er, og færre Eva-er. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor ikke Eva Aurora?

Anonymkode: 856de...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aurora - datteren min heter det❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Aurora. 

Jeg får litt samme vibber faktisk, men for meg er det mer positivt i Evas favør. Den litt tilbaketrukne Eva er den snille, boklesende og intelligente. Aurora er litt mer blåst. Aurora vinner ungdomsskolen, men Eva vinner i livet. Aurora blir influenser og Eva blir professor  😛

Men hvordan man blir har jo først og fremst med foreldre og den slags å gjøre, og ikke navnet :)  Det er bare noen assosiasjoner og trenger ikke ha noenting med noe som helst å gjøre i virkeligheten, så ta bare ta det som det ;)

Skal jeg bare tenke på hva som er fint.. jeg er fra Stavanger, med skarre-r. Og Aurora er det dritstygt navn å uttale med skarre-r synes jeg. Jeg synes egentlig navnet er litt stygt generelt.

Eva synes jeg er fint. Eneste er at personlig så er jeg mega-ateist, så hadde aldri kalt et barn for noe bibelsk. Selv om Eva i utgangspunktet ikke høres superkristent ut, så er det for kristent for meg.

Anonymkode: f14f5...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.5.2024 den 7.19):

Begge er fine. Eva klassisk og enkelt, Aurora fra forfatterskapet til Norges kanskje største barnebokforfatter gjennom tidene.

Ville valgt begge: Eva Aurora

Anonymkode: 204d6...992

AnonymBruker skrev (På 4.5.2024 den 7.34):

Eva er min favoritt, men jeg er enig med personen over: velg Eva Aurora 🫶🏼 Har dobbeltnavn selv, og er så glad for det. 

Er dere sikre på at det ikke blir for langt og kronglete for folk å uttale? Ellers var det utrolig fint, faktisk. Det passer mye bedre med etternavnet hun skal ha enn kun enkeltnavnet.

Hvorfor er du glad for det? :) bruker du begge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.5.2024 den 22.41):

Hvem foretrekker du og hvorfor?

Liker begge for godt til og velge, så blir bra uansett hva dere tar her

Anonymkode: cf443...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er dere sikre på at det ikke blir for langt og kronglete for folk å uttale? Ellers var det utrolig fint, faktisk. Det passer mye bedre med etternavnet hun skal ha enn kun enkeltnavnet.

Hvorfor er du glad for det? :) bruker du begge?

Bruker ikke begge til vanlig nei, men har fått veldig mange komplimenter for navnet. Synes også det har vært fint at begge fornavnene kan brukes istedenfor å hete «Eva O» f.eks. At man heller sier Eva Aurora, i situasjoner hvor det er flere med samme navn. Ville gitt henne begge❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg er Eva litt kjerring. Litt Eva rosenkrans fra hotel Cæsar. Aurora er fint❤️

Anonymkode: b935a...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...