Gå til innhold

Tinderdate lignet ikke på bildene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var på date med en mann fra Tinder denne uken, og jeg ble så overrasket. Han lignet ikke på bildene overhodet.

Høyde og kroppsbygning stemte, og også håret. Men ansiktet var ganske anderledes. Det må ha vært mye filter på bildene, og han må også ha vært mye yngre på bildene. Jeg har sett på profilbildene i ettertid og lurer på hvordan dette kan være samme mann. Jeg klarer ikke å se at det er samme person. 

Ikke at utseende er alt, vi var ikke match personlighetsmessig heller. Men hvorfor ha bilder som er totalt ulikt hvordan man ser ut? 

Anonymkode: 1b183...b1e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Velkommen til en manns tinderverden. Ja, hvorfor gidde?

Anonymkode: 27c85...6c7

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om han er usikker på utsendet sitt kan det hende han tar bilder fra sine gode vinkler og i min mening har noen av oss gode vinkler og ansiktsuttrykk som er veldig ulike hvordan vi beveger ansiktet på ekte. Det er min opplevelse av mitt ansikt, som jeg ikke er så glad i. Ser veldig ulike ut når andre tar bilder, på film enn når jeg tar selfie og har "kontroll" på hva jeg vil vise. Og motsatt vinkel.

Anonymkode: 38b16...8da

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette har jeg og opplevd. Det blir med den ene daten!! 

Anonymkode: 7c531...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke med han der.. men jeg lurer ofte på hvorfor menn legger ut bilder der de tydeligvis har brukt filter med mer markerte øyenvipper og glatt hud for eksempel.. har ikke inntrykk av at det er for moro skyld 🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvorfor ha bilder som er totalt ulikt hvordan man ser ut? 

Han gjorde bare det samme som damene gjør, er ikke mange damer på tinder heller som har bilder uten retusjering og filter nå om dagen.

Anonymkode: 01bda...cf8

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han gjorde bare det samme som damene gjør, er ikke mange damer på tinder heller som har bilder uten retusjering og filter nå om dagen.

Anonymkode: 01bda...cf8

Men er det greit, bare fordi damer også gjør det? Og aller viktigst er det effektivt? Jeg mener at det er forskjell på å vise seg fra sin beste side og lyve, men at grensen er litt blurry. Om en urealistisk attraktiv profil gir deg flere 1. dates, vil jo likevel alle datene starte med at daten føler seg lurt om det de har sett eller lest ikke er sant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Helene1982 skrev (7 minutter siden):

Men er det greit, bare fordi damer også gjør det? Og aller viktigst er det effektivt? Jeg mener at det er forskjell på å vise seg fra sin beste side og lyve, men at grensen er litt blurry. Om en urealistisk attraktiv profil gir deg flere 1. dates, vil jo likevel alle datene starte med at daten føler seg lurt om det de har sett eller lest ikke er sant. 

Hvorfor er det ikke greit å gjøre som damene? De gjør det vel også av samme grunn som damene 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er det ikke greit å gjøre som damene? De gjør det vel også av samme grunn som damene 🤷‍♂️

Fordi jeg mener at «alle andre gjør det» ikke er en grunn til å også gjøre dumme, ufornuftige ting.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Helene1982 skrev (6 minutter siden):

Fordi jeg mener at «alle andre gjør det» ikke er en grunn til å også gjøre dumme, ufornuftige ting.

Hehe, det er jammen meg ikke lett å bli klok på en kg 😅 her blir argumentet om at menn ligger med hvem de vil og hvor mange de vil brukt om at kvinner også kan gjøre dette. Helt legitimt, men spar meg for den dobbeltmoralen der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Velkommen til en manns tinderverden. Ja, hvorfor gidde?

Det samme gjelder kvinner; hvis ikke mer, så jeg tenker vi kan si velkommen til Tinder, jeg. Men hvis en ikke er «pen» nok på Tinder, har en ikke sjans og blir sveipet bort, så det er nok derfor mange jukser med bildene sine. 

Anonymkode: fec82...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hehe, det er jammen meg ikke lett å bli klok på en kg 😅 her blir argumentet om at menn ligger med hvem de vil og hvor mange de vil brukt om at kvinner også kan gjøre dette. Helt legitimt, men spar meg for den dobbeltmoralen der

Dobbeltmoral hadde vært om jeg hadde ment at det var greit at kvinner gjør det, men ikke at menn gjør det. Det har ikke jeg sagt. Tvert imot har jeg oppfordret begge kjønn til å være ærlige i sine datingprofiler. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det samme gjelder kvinner; hvis ikke mer, så jeg tenker vi kan si velkommen til Tinder, jeg. Men hvis en ikke er «pen» nok på Tinder, har en ikke sjans og blir sveipet bort, så det er nok derfor mange jukser med bildene sine. 

Anonymkode: fec82...8ce

Bare skjønner det ikke, for de må jo møte opp? Å vite at du lyver med redigering det biter deg jo i rumpa, spesielt om du først ikke får match?

Jeg skrev jeg er penere på bilder enn i virkeligheten(Utifra min egen smak, vet ikke hva andre tenker) Men er ikke på tinder. 

Anonymkode: 38b16...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Helene1982 skrev (2 minutter siden):

Dobbeltmoral hadde vært om jeg hadde ment at det var greit at kvinner gjør det, men ikke at menn gjør det. Det har ikke jeg sagt. Tvert imot har jeg oppfordret begge kjønn til å være ærlige i sine datingprofiler. 

Både kvinner og menn gjør dumme og ufornuftige ting, og vi lever i en verden hvor vi vanskelig kan forstå hvorfor folk gjør som de gjør. Har hørt fra damer om eldre menn som bruker bilder av unge attraktive menn på sine profiler, og likevel møter opp til første date. Hvorfor? Noe sier meg at det ligger noe sårt i bunn. Samme med damer som bruker som prøver å fremstille seg som «perfekte» utseendemessig. 
Jeg føler mer sympati enn forakt for dem, men det blir med den ene daten

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Både kvinner og menn gjør dumme og ufornuftige ting, og vi lever i en verden hvor vi vanskelig kan forstå hvorfor folk gjør som de gjør. Har hørt fra damer om eldre menn som bruker bilder av unge attraktive menn på sine profiler, og likevel møter opp til første date. Hvorfor? Noe sier meg at det ligger noe sårt i bunn. Samme med damer som bruker som prøver å fremstille seg som «perfekte» utseendemessig. 
Jeg føler mer sympati enn forakt for dem, men det blir med den ene daten

Jeg tror noen sliter med å få den 1. daten og derfor lager en profil som er det de tror så mange som mulig av det motsatte kjønn vil like (skyte spurv med kanon), i stedet for å spisse profilen sin til å treffe riktig person, om målet er et forhold og ikke en ubehagelig date. Man bør velge bilder man er fornøyd med, fra sin beste side, og som sier noe om hvem man er og hva man liker å gjøre, men å bruke ugjenkjennbare filtere eller gamle bilder eller lyve i profilen er å kaste bort egen og andres tid. 

Endret av Helene1982
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Helene1982 skrev (4 minutter siden):

Jeg tror noen sliter med å få den 1. daten og derfor lager en profil som er det de tror så mange som mulig av det motsatte kjønn vil like (skyte spurv med kanon), i stedet for å spisse profilen sin til å treffe riktig person, om målet er et forhold og ikke en ubehagelig date. Man bør velge bilder man er fornøyd med, fra sin beste side, og som sier noe om hvem man er og hva man liker å gjøre, men å bruke ugjenkjennbare filtere eller gamle bilder eller lyve i profilen er å kaste bort egen og andres tid. 

Problemet med å bare vise seg fra sin beste side, er at det sender et signal om at dette er normalen. Når man ikke viser seg selv som hverdagslig, så er det noe som skurrer. Og om det er normalen er å bare vise seg fra sin beste side, så skurrer det også. 
Det er helt normalt å lyve i profilen sin. Men noen drar løgnen hakket lengre 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet med å bare vise seg fra sin beste side, er at det sender et signal om at dette er normalen. Når man ikke viser seg selv som hverdagslig, så er det noe som skurrer. Og om det er normalen er å bare vise seg fra sin beste side, så skurrer det også. 
Det er helt normalt å lyve i profilen sin. Men noen drar løgnen hakket lengre 

Det jeg mener er "fra sin beste side" er å vise bilder og personlighetstrekk man er fornøyd med, men som er sanne. Med det mener jeg: Om du har tatt 20 bilder av deg selv på festival – velg bildet der du ser best ut og har det gøy, ikke det du blunker og hoster på. Det er ikke nødvendig å vise: sånn ser jeg ut når jeg har omgangsyke, og sånn ser jeg ut  når jeg er knallrød i fjeset etter å ha trent, men at  historien du forteller bør stemme. Om du kun viser bilder fra den eneste fisketuren eller fjellturen du har vært på, når du egentlig ikke liker å fiske eller gå i fjellet, eller kun bilder fra reise,  når du foretrekker å være hjemme, vil det gi et feil inntrykk, og tiltrekke seg  partnere du ikke passer sammen med. Om du derimot liker å gå tur, men savner noen å gå med, kan du vise fjellbildet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen jeg skulle møte var slank med litt muskler på bildet.

Mannen som satt og ventet på meg på cafeén, var overvektig og dvask.

Nei takk😳

Anonymkode: 21712...e1b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinner klager på at menn er så dårlige på å ta bilder , så da blir det sånn når man kun skal vise seg fra sin beste side.
Alle, kvinner som menn burde egentlig ta bilder som viser hvordan man ser ut akkurat når man våkner..

Anonymkode: 9776a...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette har jeg opplevd jeg med 8 av 10 damer(Minst)

Er vel slik at folk viser seg som seg fra sitt beste, det gjør folk  oftest på Face også for øvrig.

Anonymkode: 40e20...cb6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...