Gå til innhold

Jeg er ny i arbeidslivet , er dette greit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nyutdannet og fikk jobb for et halvt år siden. 
På arbeidsplassen sliter jeg litt med å passe inn føler jeg. Jeg føler meg mer og mer usikker.  Føler alt blir analysert. Jeg har begynt å tenke at jeg må ta meg sammen eller at jeg gjør mye feil og kanskje krever jobben mer enn det jeg kan? Har helt mistet selvtilliten av dette her. 
 

Jeg startet i jobben som litt stille slik jeg pleier å være og som jeg sa i jobbintervjuet at jeg er, men at det alltid går seg til. 
Dette gjelder spesielt en dame på jobb. Hun kommenterer til stadighet at jeg må si mer og mene mer. Det er flere konkrete situasjoner. Foreksempel skulle jeg ha opplæring med en nyansatt. Det var litt sure miner fra damen om at jeg er ganske ny og ikke burde ha ansvar for opplæring. Så viser det seg at andre uten utdanning og mindre tid har hatt opplæring før uten problemer.
Senere forklarte jeg den nye ansatte at jeg ikke husket helt svaret på noe, og skulle forklare hvor vi fant svaret. Da kommer damen busende inn og sier at dette burde du vite og dessuten så står det her og der! 
 

Jeg bor et godt stykke fra arbeidsplassen og får stadig kommentarer om at «jeg hadde aldri giddet kjøre så lang på jobb hver dag» Jeg har sagt at det går fint og at jeg vurderer å flytte nærmere. En annen ansatt brøt ut at jeg kjører da like langt jeg? 
 

Jeg kan si noe og blir stadig korrigert i måten jeg sier ting på. Jeg gjespa i matpausa og sa at oi er visst litt trøtt jeg! Fikk tilbakemelding om at det ikke passer seg å si at man er trøtt når man er på jobb! Eller så var det noe jeg skulle si og sa et ord med trykk på feil sted, ble bare feil for meg fordi jeg blir jo helt ukomfortabel og stressa hver gang jeg skal si noe. Type bAGGAsjerom på bilen. Nå i det siste brukes det som humor du med bAGGAsjerommet  og jeg ler med, men føler meg pinlig berørt likevel. 
Får beskjed om å bli mer hardhudet.