Gå til innhold

Brennefølelse på låret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt litt brennefølelse på høyre lår, altså fra kneet og opp, hele lårepartiet foran, ikke bak som har kommet og gått. Ikke vært noe plagsomt. Mdn i det siste har det kommet mer og mer, og i natt klarte jeg ikke å sove, fordi den brant hele tiden og intenst. Tok på Aloe vera og det hjalp, men kom igjen. Klarte å sovne en gang etter 01h. 

Den begynte å brenne så smått i morges og jeg tok en Ibux. Det hjalp men begynte å brenne igjen for en time siden. :(

Kan nevne at jeg har sittet mye i det siste, sitter på senga og leser bok, og kan fort sitte i neste 1,5 time, kjenner det brenner litt men sitter allikevel 🙄Kan det være pga sitting i sengen? Eller hva tror dere? 

Jeg er litt engstelig og vet ikke hva jeg skal gjøre, hva kan jeg bruke bortsett fra Aloe vera og ta Ibux? 
Låret er verken rødt eller hovent, ingenting, bare brennefølelse.

Anonymkode: dd91c...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har dette selv fra kneet og opp hele framside lår. Manuellterapeut tror det sannsynligvis er snakk om en irritert nerve. Ble så vondt tilslutt at jeg måtte bli delvis sykmeldt i et par uker pga at jeg ikke fikk sove på nettene pga smerter. 

Ble ikke noe særlig mye bedre av smertestillende uansett hva jeg fikk. Det som funket best var behandling med tens-apparat. Og et treningsopplegg.

Ville sjekket før det eventuelt blir verre. Jeg gikk for lenge før jeg kontaktet behandler og har hatt dette av og på i over snart 10 mnd nå. Absolutt mye bedre nå, men kommer tidvis tilbake.

Anonymkode: 15edd...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være nevropatisk smerte? Det har jeg hatt av og på i snart 20 år, i et område på skulder/rygg. Det eneste som hjelper når smerten kommer tilbake, er Lyrica. Jeg har i tillegg fått Xylocaingelé (i store plastsprøyter) til å smøre på området. Ta deg en tur til fastlegen!

Anonymkode: 693c5...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...