Gå til innhold

Hvit orkide til svigermor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en stor hvit orkide jeg tenkte å gi til svigermor. Kan ikke blomster, men syns den var så fin.. men etter å ha sjekka litt ut tror jeg at jeg kanskje må tilbake og kjøpe noe annet? Innser litt for seint at blomster har en betydning😂

Har jeg rett?

Anonymkode: 291bc...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jo vært en ide å skrive betydningen da

Anonymkode: d2b8d...697

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde jo vært en ide å skrive betydningen da

Anonymkode: d2b8d...697

Jeg er en mann, skal møte svigerforeldre for første gang😬

Anonymkode: 291bc...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er en mann, skal møte svigerforeldre for første gang😬

Anonymkode: 291bc...29b

Er det betydningen?

Anonymkode: ffdde...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det betydningen?

Anonymkode: ffdde...e3e

Åja, blomsten ja, sorry!

Skjønnhet, eleganse,  forførelse etc😂

Anonymkode: 291bc...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vafforno?!? Jeg fikk en hvit orkide av en gubbe som hadde rota vekk nøkkelknippet sitt i fylla som jeg fant og gjorde en innsats for å få fatt i eieren. Jeg er ingen skjønnhet, mangler eleganse og gubben hadde neppe til hensikt å forføre meg😅

Fin oppmerksomhet til svigermor💮

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hareena skrev (2 minutter siden):

Vafforno?!? Jeg fikk en hvit orkide av en gubbe som hadde rota vekk nøkkelknippet sitt i fylla som jeg fant og gjorde en innsats for å få fatt i eieren. Jeg er ingen skjønnhet, mangler eleganse og gubben hadde neppe til hensikt å forføre meg😅

Fin oppmerksomhet til svigermor💮

Så forførelse og erotikk passer til svigermor?😂

Anonymkode: 291bc...29b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så forførelse og erotikk passer til svigermor?😂

Anonymkode: 291bc...29b

Tror ikke svigermor slår opp i orkideordboka. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga nylig en hvit orkide til en som hadde mistet moren sin. Har aldri sjekket om fargen har noen betydning, sånt må jo være tull og tøys som en enkel sjel har funnet på.

Helt greit å gi bort en orkide, uansett farge. Hvitt er veldig nøytralt, og passer sammen med det meste.

 

Anonymkode: 10245...9d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njæ, tviler på at din svigermor heller vet om det der😂 Jeg har hørt noe slik om avskårne blomster. Men ikke om potteplanter😅 

Svigermor blir garantert glad, uten å forvente noe mer😂

Anonymkode: ab9f9...097

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hvit orkidé erotisk? Fikk en av mine foreldre sist de var her som jeg bor etter julefeiring. Mamma sa at den kunne til og med jeg klare å passe på siden den bare skal vannes litt en gang i uken. Svigermødre generelt blir vel glad for en blomst eller? Jeg blander ikke sex og blomster. Synes det er så sykt at tre røde roser liksom betyr Jeg elsker deg. Hvem bryr seg? Lykke til ts, den beste gaven du kan gi en svigermor er å behandle hennes barn bra❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt mere skeptisk til svigersønnen min om jeg hadde fått vite at han brydde seg om "blomstenes symbolverdi" fra eldgamle dager... 😂 

Jeg har selv fått hvit orkide av min svigermor (jeg er kvinne). Tror nok ikke hun tenker på å forføre meg... 😁

Anonymkode: 53550...f52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja nå er vel ikke alle så optatt av blomster språket. At det er bare enkelte blomter man ikke kan kjøpe  pga blomsterspråk er jeg ikke helt for. Og hadde blitt glad uansett for feks en orkide. De er vakre, og ville ha sett det som en fin gest. 

Men det er jo første møte, så kanskje lurt å safe littegrann. Iallefall ungå liljer tenker jeg da, siden det er veldig knyttet opp mot begravelse 

Anonymkode: f0d27...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit å gi svigermor en orkide. Faktisk en veldig hyggelig gest som helt sikkert vil bli satt pris på. Betydningen av sånne blomster er det ingen som bryr seg om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt glad for en orkidé, og hadde aldri tenkt tanken på noe annet enn en blomstergave. Har fått mange orkideer av min mormor…

Anonymkode: b9516...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Faren min kommer gjerne med hvit orkide til mannen min og meg. Tviler sterkt på at han har lagt vekt på betydningen. De færreste gjør det. 

Anonymkode: 2ec58...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...