Gå til innhold

To blåmerker som aldri forsvinner(bilde), tips?


Svennis

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Er en mann på 24 som har to rare merker på leggen, som er gamle blåmerker, men går aldri bort. Driver med kampsort, så får ofte slag der. 
 

Har noen tips til hva som funker for og fjerne misfargingen? Kanskje det er pga det er tynnere hud ved skinnleggen?

Fått tips om denne salven, som skal øke blodsirkulasjonen og blåmerker: https://www.apotek1.no/produkter/hirudoid-salve-3mg-g-374713p

 

Endret av Svennis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå til lege

Anonymkode: 8a00c...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gå til lege

Anonymkode: 8a00c...47d

Er det noe legen kan gjøre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo fått tips om den salven, det er faktisk det eneste som er påvist å hjelpe. Så kjøp den og bruk den.

Anonymkode: 8530f...37f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Du har jo fått tips om den salven, det er faktisk det eneste som er påvist å hjelpe. Så kjøp den og bruk den.

Anonymkode: 8530f...37f

Visste de på apoteket, de sa at blåmerker på bein, kan ta flere mnd og heale..

Men funker den salven på allerede etablerte merker?

Endret av Svennis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svennis skrev (4 minutter siden):

Visste de på apoteket, de sa at blåmerker på bein, kan ta flere mnd og heale..

Men funker den salven på allerede etablerte merker?

Ja, det er jo det den gjør. 

Anonymkode: 8530f...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Gå til lege

Anonymkode: 8a00c...47d

Man går ikke til legen for blåmerker som har kommet av en grunn. Han trener kampsport og opplever ofte slag der han har blåmerker, hva mener du legen skal gjøre? 

 

TS: Salven du har blitt tipset om, er nok det eneste praktiske tipset du kan følge. Med mindre du vil slutte å trene kampsport da så klart.. 

Anonymkode: 7acec...dc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være døde hudceller? Har du forsøkt å skrubbe det bort?

Anonymkode: 149a3...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare leve med at trener du kampsport, så får du noen blåmerker? 

Jeg hadde verken giddet å gå til lege eller bruke medisiner mot dette. Det synes jo knapt.

Får du plutselig mange store blåmerker uten grunn, må du selvsagt oppsøke lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På blåmerker som er mer enn et par dager gammelt kan du massere på dem, da går de mye raskere bort.

Jeg fikk et stort blåmerke på låret i fjor sommer som jeg ikke har gjort noe som helst med, der kan jeg fremdeles se skyggene av det.

Fikk en mye større blåmerke på leggen for en uke siden, det har jeg massert daglig etterpå, fordi blødningen var så stor og ganske dyp. Nå er mye allerede borte, selv om jeg ser det tydelig enda. Jeg vil nok ha det lenge også, fordi en del nok er en "bone bruise", men fortsetter jeg å massere på det så forsvinner det nok innen en måned (får trolig en kul på beinet et år eller to pga. bone bruis'en, men det vil ikke være særlig synlig). (Merk, jeg visste at dette ikke var en mer alvorlig skade.)

Den salven du linker til fungerer nok, men det å massere på blåmerket er gratis og veldig effektivt.

Jeg masserer litt morgen og kveld, og litt når jeg er på do eller kommer på det i løpet av dagen. Altså ikke mye eller lenge eller hardt, noen ganger bare drar jeg knokene over få ganger, få sekunder.

Det nederste blåmerket ditt, Ts, det er mye mørkere i ett område, det er der blodansamlingen er størst, så forsøk å massere på det. Når det løser seg opp så vil det først bli mer synlig, men det forsvinner forholdsvis raskt igjen i løpet av få dager, så bare fortsett å massere på merket.

Anonymkode: aab7c...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Kan det være døde hudceller? Har du forsøkt å skrubbe det bort?

Anonymkode: 149a3...a10

Ikke dumt råd! Hva kan jeg skubbe med da evt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

På blåmerker som er mer enn et par dager gammelt kan du massere på dem, da går de mye raskere bort.

Jeg fikk et stort blåmerke på låret i fjor sommer som jeg ikke har gjort noe som helst med, der kan jeg fremdeles se skyggene av det.

Fikk en mye større blåmerke på leggen for en uke siden, det har jeg massert daglig etterpå, fordi blødningen var så stor og ganske dyp. Nå er mye allerede borte, selv om jeg ser det tydelig enda. Jeg vil nok ha det lenge også, fordi en del nok er en "bone bruise", men fortsetter jeg å massere på det så forsvinner det nok innen en måned (får trolig en kul på beinet et år eller to pga. bone bruis'en, men det vil ikke være særlig synlig). (Merk, jeg visste at dette ikke var en mer alvorlig skade.)

Den salven du linker til fungerer nok, men det å massere på blåmerket er gratis og veldig effektivt.

Jeg masserer litt morgen og kveld, og litt når jeg er på do eller kommer på det i løpet av dagen. Altså ikke mye eller lenge eller hardt, noen ganger bare drar jeg knokene over få ganger, få sekunder.

Det nederste blåmerket ditt, Ts, det er mye mørkere i ett område, det er der blodansamlingen er størst, så forsøk å massere på det. Når det løser seg opp så vil det først bli mer synlig, men det forsvinner forholdsvis raskt igjen i løpet av få dager, så bare fortsett å massere på merket.

Anonymkode: aab7c...54f

Skal prøves :) Takk! Hvor mange minutter masserer du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svennis skrev (Akkurat nå):

Skal prøves :) Takk! Hvor mange minutter masserer du?

Alt fra sekunder til 2-3 minutter, ikke lenge. Det er likevel veldig effektivt. Gjør det noen ganger om dagen, alt etter hva jeg husker ;)

Anonymkode: aab7c...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke gamle merker hvis du stadig får nye slag der... Da får du nye blåmerker oppå de gamle igjen og igjen. Det skal ofte mindre til for å få nye blåmerker oppå eksisterende...

Anonymkode: 721a5...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...