Gå til innhold

Sære treningssenter regler


Libelbe

Anbefalte innlegg

Hva er den særeste eller strengeste regelen som er på ditt treningssenter? Og har du noen gang fått kjeft for å glemme eller ikke følge den regelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke opplevd noe sært egentlig , var vel et sted man ikke kunne bruke singlet, først likte jeg det ikke , men så syntes jeg det var digg for da slutter man å beundre pumpen i speilet😅

Anonymkode: 4235a...5e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde håpet de kunne ha en regel om at man ikke skal gå rundt barfot. Fyren som labber rundt uten sko og sokker med de hårete tærne sine med halvlange negler er ufyselig!  I «gamle dager»  sto det at man måtte bruke håndkle å legge under seg på apparatene, ok for meg, men noen vil kanskje synes det er rart i dag?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Libelbe skrev (2 timer siden):

Hva er den særeste eller strengeste regelen som er på ditt treningssenter? Og har du noen gang fått kjeft for å glemme eller ikke følge den regelen?

En treningssal hvor det bare skal være musikk på når det er gruppetime, og selv om salen er åpen for egentrening ellers, vil de ikke spille musikk da.
 

Bookingsperre så fort en har glemt å avbooke en gruppetime eller ikke rekker å avbooke innen avbookingsfristen 5t før time. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Hareena said:

Jeg hadde håpet de kunne ha en regel om at man ikke skal gå rundt barfot. Fyren som labber rundt uten sko og sokker med de hårete tærne sine med halvlange negler er ufyselig!  I «gamle dager»  sto det at man måtte bruke håndkle å legge under seg på apparatene, ok for meg, men noen vil kanskje synes det er rart i dag?

Må man ikke bruke håndkle lengre? Så teoretisk kan man legge seg på benken og svømme i andres svette? Og barbent? Sprer virkelig folk fotsoppen sin rundt?

Nesten glad det er lenge siden jeg har vært på treningssenter 

Anonymkode: f4737...e1a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hareena skrev (15 minutter siden):

Jeg hadde håpet de kunne ha en regel om at man ikke skal gå rundt barfot. Fyren som labber rundt uten sko og sokker med de hårete tærne sine med halvlange negler er ufyselig!  I «gamle dager»  sto det at man måtte bruke håndkle å legge under seg på apparatene, ok for meg, men noen vil kanskje synes det er rart i dag?

Skulle ønske sko var påbudt, slutt på singletter og at folk faktisk klarer å rydde etter seg!

På mitt senter skal man egentlig ta med en klut og sprayflaske fra inngangen, men er mange som ikke gjør det. Noe som kunne vært blant tingene som ble håndhevet mer 🙈

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Må man ikke bruke håndkle lengre? Så teoretisk kan man legge seg på benken og svømme i andres svette? Og barbent? Sprer virkelig folk fotsoppen sin rundt?

Nesten glad det er lenge siden jeg har vært på treningssenter 

Anonymkode: f4737...e1a

Du blir ikke smittet av fotsopp selv om noen går barbeint på gulvet, og på yoga går jo alle barbeint. Svette på apparater og vekter kan og bør du tørke bort med papir og antibac. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Grüner said:

Du blir ikke smittet av fotsopp selv om noen går barbeint på gulvet, og på yoga går jo alle barbeint. Svette på apparater og vekter kan og bør du tørke bort med papir og antibac. 

Ooooh du allvitende. Søk på fotsopp og smitte. Og hvorfor skal jeg tørke bort andres kroppsrester? Det er da ikke mitt ansvar. Når jeg trente så vasket jeg vekk det som var mitt. Slik alle oppegående voksne personer bør. (Og som var reglene på treningssenteret) 

Ps: har aldri drevet med yoga, men de jeg kjenner bruker personlige matter grunnet hygiene. (Og de bruker sokker)

Anonymkode: f4737...e1a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ooooh du allvitende. Søk på fotsopp og smitte. Og hvorfor skal jeg tørke bort andres kroppsrester? Det er da ikke mitt ansvar. Når jeg trente så vasket jeg vekk det som var mitt. Slik alle oppegående voksne personer bør. (Og som var reglene på treningssenteret) 

Ps: har aldri drevet med yoga, men de jeg kjenner bruker personlige matter grunnet hygiene. (Og de bruker sokker)

Anonymkode: f4737...e1a

Det vanligste er å praktisere yoga barbeint. Mange som praktiserer fast, kjøper seg ofte egen matte, men treningssentrene tilbyr også matter. 
 

Mht rengjøring så var det jo så klart de som har svettet som jeg siktet til som bør vaske etter seg. Det er skikk og bruk. Men ikke alle gjør det, selv om det er nasty å etterlate seg svette benker og vekter innsauset i kalk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ooooh du allvitende. Søk på fotsopp og smitte. Og hvorfor skal jeg tørke bort andres kroppsrester? Det er da ikke mitt ansvar. Når jeg trente så vasket jeg vekk det som var mitt. Slik alle oppegående voksne personer bør. (Og som var reglene på treningssenteret) 

Ps: har aldri drevet med yoga, men de jeg kjenner bruker personlige matter grunnet hygiene. (Og de bruker sokker)

Anonymkode: f4737...e1a

Jeg er helt enig med deg i at alle bør vaske etter seg, men siden jeg vet at folk svikter på dette vasker jeg først (for min egen del) og når jeg selv er ferdig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hareena skrev (2 timer siden):

Jeg hadde håpet de kunne ha en regel om at man ikke skal gå rundt barfot. Fyren som labber rundt uten sko og sokker med de hårete tærne sine med halvlange negler er ufyselig!  I «gamle dager»  sto det at man måtte bruke håndkle å legge under seg på apparatene, ok for meg, men noen vil kanskje synes det er rart i dag?

Ja hadde bare treningssenteret hadd forsvarlig løfteplattform så hadde man sluppet og av og til måtte stå på den i barfoten

Anonymkode: 7d107...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ooooh du allvitende. Søk på fotsopp og smitte. Og hvorfor skal jeg tørke bort andres kroppsrester? Det er da ikke mitt ansvar. Når jeg trente så vasket jeg vekk det som var mitt. Slik alle oppegående voksne personer bør. (Og som var reglene på treningssenteret) 

Ps: har aldri drevet med yoga, men de jeg kjenner bruker personlige matter grunnet hygiene. (Og de bruker sokker)

Anonymkode: f4737...e1a

Driver man med serriøs yoga kan man ikke ha sokker.. spesielt ikke på varmeyoga

Anonymkode: 7d107...99b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mereo skrev (2 timer siden):

Skulle ønske sko var påbudt, slutt på singletter og at folk faktisk klarer å rydde etter seg!

På mitt senter skal man egentlig ta med en klut og sprayflaske fra inngangen, men er mange som ikke gjør det. Noe som kunne vært blant tingene som ble håndhevet mer 🙈

Ikke alle løft er gunstig å utføre med sko, spesielt ved teknikkterping

Anonymkode: 7d107...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sokker på yoga. Nå har jeg hørt det og. :ler:

 

På mitt senter er alt lov. Vi trener i BH, svetter og koser oss. Vasker hver fredag. Digg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ikke alle løft er gunstig å utføre med sko, spesielt ved teknikkterping

Anonymkode: 7d107...99b

Sannsynligvis gjelder det for noen, men ikke alle! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ooooh du allvitende. Søk på fotsopp og smitte. Og hvorfor skal jeg tørke bort andres kroppsrester? Det er da ikke mitt ansvar. Når jeg trente så vasket jeg vekk det som var mitt. Slik alle oppegående voksne personer bør. (Og som var reglene på treningssenteret) 

Ps: har aldri drevet med yoga, men de jeg kjenner bruker personlige matter grunnet hygiene. (Og de bruker sokker)

Anonymkode: f4737...e1a

Kjenner du noen som bruker sokker under yoga??

Det er veldig spesielt...

Videre vil jeg informere om at du virkelig burde tørke apparatene før bruk, for folk hopper over temmelig ofte. 

Anonymkode: 1c687...71b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja hadde bare treningssenteret hadd forsvarlig løfteplattform så hadde man sluppet og av og til måtte stå på den i barfoten

Anonymkode: 7d107...99b

Så et par tynne sokker ødelegger hele teknikken din, uff da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ooooh du allvitende. Søk på fotsopp og smitte. Og hvorfor skal jeg tørke bort andres kroppsrester? Det er da ikke mitt ansvar. Når jeg trente så vasket jeg vekk det som var mitt. Slik alle oppegående voksne personer bør. (Og som var reglene på treningssenteret) 

Ps: har aldri drevet med yoga, men de jeg kjenner bruker personlige matter grunnet hygiene. (Og de bruker sokker)

Anonymkode: f4737...e1a

Til info, om er redd før andres svett bør du vaske i forkant. Ingen garanti at de gjør det 😅

Anonymkode: 4da13...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoga med sokker er ikke litt spesielt engang, det ser jeg hele tiden. 

Den tetteste regelen hos oss synes jeg er begrensning på antall timer man kan booke på en uke (for lite). 

Anonymkode: b7fb6...a38

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om å dra fra gymmet en gang fordi det ikke var lov med singlet. Det ironiske var at jeg hadde kjøpt den på det gymmet samme dag fordi jeg hadde glemt t skjorta mi. Da ble jeg faktisk sur. 

Anonymkode: c3072...f4f

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...