Gå til innhold

Nettstudier høyskole


Anbefalte innlegg

Du som tar eller har tatt enkeltemne nettstudier på høyskole. Det er 10 studiepoeng. Jeg vet ikke hva som er normal tid å bruke på 10 studiepoeng. 

Hvordan legger du opp ditt eget studie? Eksempel leser du ett kapittel per dag eller flere? Leser du først gjennom hele pensum for modulen før du starter på innlevering?

Tips mottas med stor takk 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 studiepoeng tilsvarer ca. 250-300 timers arbeid. Med mindre du har faglige hull fra tidligere skolegang som må tettes, da bør du belage deg på litt mer.

Jeg har selv bare undervist nettstudier, ikke tatt det selv, men jeg vil nok anbefale å vite hva du skal forstå før du begynner å lese, altså jobbe parallelt med moduler og lesestoff.

Anonymkode: c84db...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er veldig avhengig av hva du tar? Jeg gjør helt ærlig ikke så mye ut av studiene, leser feks bare til eksamene som er korte. Dvs de som er 3-4 timer korte. 48-timers eksamener forbereder jeg meg knapt nok til. 
jobber med arbeidskrav og det er egentlig bare da jeg leser pensum. Får c i alt, så fungerer helt greit, for meg. Betyr ikke at dette er noe aom fungerer for alle! 

Anonymkode: b7cdb...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mildys skrev (På 3.5.2024 den 10.22):

Du som tar eller har tatt enkeltemne nettstudier på høyskole. Det er 10 studiepoeng. Jeg vet ikke hva som er normal tid å bruke på 10 studiepoeng. 

Hvordan legger du opp ditt eget studie? Eksempel leser du ett kapittel per dag eller flere? Leser du først gjennom hele pensum for modulen før du starter på innlevering?

Tips mottas med stor takk 😀

Fulltidsstudier (30 studiepoeng pr semester) tilsvarer vel generelt 40 timers arbeid pr uke. Deler du det på 3 får du ca 13 timer pr uke.

Jeg følger studieplanen mtp progresjon i arbeidet.

Anonymkode: 3c2a6...fc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på emnene. 

Jeg tar 2 emner nå og det er ganske stor forskjell på de. Det ene har jeg ikke jobbet veldig mye med og målt opp mot tidligere eksamensoppgaver ser jeg at jeg nå  med god margin ligger an til å få en A. 

Det andre emnet jeg tar har jeg jobbet betydelig mye mer med. Mer omfattende og tyngre pensum. Jeg har sannsynligvis lagt ned 3 ganger så stor arbeidsmengde. En A kan nok være innen rekkevidde, men særlig sannsynlig tror jeg nok ikke det er så jeg håper å lande en B der. 

For å legge opp strategien for læring og progresjon pleier jeg å starte semesteret med å se igjennom gamle eksamensoppgaver. Da får man en gode følelse av hva som er viktig å fokusere på underveis. Forelesninger vil også gi ganske tydelige signal om hva som bør prioriteres. 

Anonymkode: 59530...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.5.2024 den 8.18):

10 studiepoeng tilsvarer ca. 250-300 timers arbeid. Med mindre du har faglige hull fra tidligere skolegang som må tettes, da bør du belage deg på litt mer.

Jeg har selv bare undervist nettstudier, ikke tatt det selv, men jeg vil nok anbefale å vite hva du skal forstå før du begynner å lese, altså jobbe parallelt med moduler og lesestoff.

Anonymkode: c84db...216

Takk for tips 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.5.2024 den 10.26):

Det kommer litt an på emnene. 

Jeg tar 2 emner nå og det er ganske stor forskjell på de. Det ene har jeg ikke jobbet veldig mye med og målt opp mot tidligere eksamensoppgaver ser jeg at jeg nå  med god margin ligger an til å få en A. 

Det andre emnet jeg tar har jeg jobbet betydelig mye mer med. Mer omfattende og tyngre pensum. Jeg har sannsynligvis lagt ned 3 ganger så stor arbeidsmengde. En A kan nok være innen rekkevidde, men særlig sannsynlig tror jeg nok ikke det er så jeg håper å lande en B der. 

For å legge opp strategien for læring og progresjon pleier jeg å starte semesteret med å se igjennom gamle eksamensoppgaver. Da får man en gode følelse av hva som er viktig å fokusere på underveis. Forelesninger vil også gi ganske tydelige signal om hva som bør prioriteres. 

Anonymkode: 59530...904

Takk for tips 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt etter emne, men vanligvis følger jeg forelesningsplanen. I fag innen økonomi bruker jeg mye tid på å løse gamle eksamensoppgaver.  Hvis du tar emner som du har arbeidserfaring med, så vil det jo være mye enklere enn emne som er helt ukjente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...