Gå til innhold

Smerter etter klipp.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fikk du noe smertestillende?  Eller brukte du bare vanlig Paracet og Ibux? 

Anonymkode: 57c0c...b1e

Jeg brukte Vimovo og Paracet. 

Anonymkode: 82181...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble klippet to ganger da saksa var for skjem første gang de klippet - men det gikk helt greit i etterkant med Paracet/Ibux. Jeg ville sjekket at alt er som det skal. 

Anonymkode: c52a5...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

eller så kan man ta Movicol som er reseptfritt legemiddel mot hard avføring.

Anonymkode: d2cef...ecb

Ja, det kan man, men jeg slår likevel et slag for parafin over Movicol. For det første er Movicol dyrere i bruk. For det andre må man drikke 1-2 glass av Movicol hver dag, mot 1-2 ss parafin, så sistnevnte er litt lettere å få i seg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ble klippet to ganger da saksa var for skjem første gang de klippet - men det gikk helt greit i etterkant med Paracet/Ibux. Jeg ville sjekket at alt er som det skal. 

Anonymkode: c52a5...6f0

Var hos jordmor på sykehuset i går og henne sydde på nytt da stingene hadde detti ut. Sp kan jo være derfor jeg har ekstra vondt? Hun sa alt var som det skulle.  Skal heldigvis tilbake neste uke.

Anonymkode: 57c0c...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Var hos jordmor på sykehuset i går og henne sydde på nytt da stingene hadde detti ut. Sp kan jo være derfor jeg har ekstra vondt? Hun sa alt var som det skulle.  Skal heldigvis tilbake neste uke.

Anonymkode: 57c0c...b1e

Flott at de fikset opp i det! Isbind kan du fint bruke, fukte bind, legg det flatt i frysen til det er hardt og legg det innerst i ditt vanlige bind, gjerne med en tynn klut/papir mellom huden og bindet om det blir for intenst, ikke bruk mer enn 30-40min. Vask deg nedentil jevnlig. Lunkent vann er best, men om du vil bruke såpe bruk parfymefri, typ lactacyd.  Bytt bind ofte. Ligg gjerne uten bind og truse om renselsen har avtatt nok, luft rundt såret er bra. Klapp deg tørr når du har tisset/har dusjet eller  vasket deg nedentil. Paracet og ibux om du tåler- se på pakken hvor ofte du kan ta. Fikk du info om stillinger/mobilisering fra jordmor/sykepleier på barsel? Og forstod jeg det riktig at du ikke har hatt avføring på lenge? Ikke unngå å bæsje etter fødsel, det kan føles skremmende, men surr litt papir rundt hånden, bruk en liten vaskelklut og støtt opp under labia/vagina mens du trykker, slik at det ikke føles som om underlivet faller ut. Avføringen må ut ellers blir det vondt værre. Snakk med de på apoteket om hvilken type avføringsmiddel du kan bruke i ditt tilfelle! 

Anonymkode: 0b896...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Flott at de fikset opp i det! Isbind kan du fint bruke, fukte bind, legg det flatt i frysen til det er hardt og legg det innerst i ditt vanlige bind, gjerne med en tynn klut/papir mellom huden og bindet om det blir for intenst, ikke bruk mer enn 30-40min. Vask deg nedentil jevnlig. Lunkent vann er best, men om du vil bruke såpe bruk parfymefri, typ lactacyd.  Bytt bind ofte. Ligg gjerne uten bind og truse om renselsen har avtatt nok, luft rundt såret er bra. Klapp deg tørr når du har tisset/har dusjet eller  vasket deg nedentil. Paracet og ibux om du tåler- se på pakken hvor ofte du kan ta. Fikk du info om stillinger/mobilisering fra jordmor/sykepleier på barsel? Og forstod jeg det riktig at du ikke har hatt avføring på lenge? Ikke unngå å bæsje etter fødsel, det kan føles skremmende, men surr litt papir rundt hånden, bruk en liten vaskelklut og støtt opp under labia/vagina mens du trykker, slik at det ikke føles som om underlivet faller ut. Avføringen må ut ellers blir det vondt værre. Snakk med de på apoteket om hvilken type avføringsmiddel du kan bruke i ditt tilfelle! 

Anonymkode: 0b896...6e2

Og snakk med helsesykepleier/jordmor i kommunen om du plages over lengre tid, evt fastlege, for kontroll av rifter eller andre plager! Du skal ikke måtte finne deg i det :) 

Anonymkode: 0b896...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Trur ikke henne sjekket innvendig?🤔  ja blir ikke dette bedre og bare værre så ringer jeg igjen! Skal heldigvis til legen idag å høre om  no litt sterkere smertestillende🤞🏻.  Oi takk for tips! Har ikke tørt å bæsje enda jeg🙈

Anonymkode: 57c0c...b1e

Da bør du seriøst stikke innom et apotek med en gang det åpner i morgen og kjøpe Microlax.  Trust me!

Anonymkode: d7e4c...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...