Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.  For en uke siden hadde jeg fødsel og da måtte de klippe pga barnet måtte tas med sugekopp. 

har så sinnsyke smerter. Klarer ikke gjøre noe.  Sitte,ligge og gå er utrolig vondt.  Før heller ikke sove.  Ligger bokstaveligtalt å gråter av smerte. Har dere noen tips? Kan man bestille lege time og få sterkere smertestillende? Paracet og Ibux som jordmor anbefaler funker ikke i det hele tatt 😩  værste smerten jeg har hvert borti😭

Anonymkode: 57c0c...b1e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, det var drit vondt her også. Jeg kjøpte smertestillende krem på apoteket. Grønnsåpebad. Gikk uten truse. Håndklær med kaldt vann.

Anonymkode: 159af...a78

AnonymBruker
Skrevet

Ta en tur til legen for sjekk. Hadde det likt, og da hadde to sting gått opp. Gikk med åpent sår alt for lenge før jeg gikk til legen. 

Anonymkode: 7aae2...099

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Huff ❤️ Har sydd grad 3 og 2 selv, det er kjempe vondt. Du skal ikke ha det sånn.

-Men de første 14. dagene kan du ringe rett til føden, de har ansvar for deg. Få sjekket at det ikke er infeksjon! Om alt er ok hør om det er ok at du bruker dette: https://www.vitusapotek.no/bitt-og-stikk/kloe-og-svie/xylocain-salve-5-%-10-g/p/014387 Det hjalp enormt når jeg smurte meg de første en til to ukene.

Anonymkode: 06b3a...38a

Skrevet

Jeg hadde det også sånn, og da var det infeksjon i et sting. Jeg gikk sånn i flere uker, hvor jeg satt i grønnsåpebad og tok smertestillende. Men burde ha gått til legen før.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde det også sånn. Jeg tok maks dose Paracet + Ibux daglig i noen uker og det hjalp minimalt (jeg hadde ingen infeksjon eller problemer med stingene). Jeg husker ikke helt når det ble bra, men jeg hadde ikke smerter på seksukerskontrollen  alle fall. Det blir bedre. 

AnonymBruker
Skrevet

Ring sykehuset så de kan sjekke om det er infeksjon. 

For meg hjalp det å ta en varmeflaske mellom beina. Det lindret litt (sammen med smertestillende).

Anonymkode: 9795c...80f

Skrevet

Var på sykehuset i går og heldigvis ikke noe infeksjon.  Skal ringe legen idag å høre om resept på smertestillende.  2 natt uten noe søvn pga smertene🥵

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt et råd om å putte bind i fryseren og bruke det som smertelindring, kan det være noe å prøve?

Det hørtes grusomt ut sånn du har det nå, håper det gir seg eller du finner noe som fungerer ❤️

Anonymkode: 1f736...a0f

AnonymBruker
Skrevet

Ble du sjekket både utvendig og innvendig på sykehuset? 

Ha lav terskel for å be om ny sjekk, helst av gynekolog, og vær obs på tegn til infeksjon som feks feber. Og ikke minst ha avføringsmiddel klart / pass på å holde avføringen løs. Jeg ble skikkelig forstoppet etter fødsel og det var helt fryktelig vondt, verre enn klippingen.

Jeg hadde forøvrig ikke behov for annet enn en paracet dagen etter fødsel og trengte ikke mer smertelindring, noe som virket overraskende på jordmødrene. Men skulle gjerne hatt tilgang på  epidural når jeg skulle bæsje 🤣

Anonymkode: d7e4c...ace

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde smerter ganske lenge. Var ikke noe galt, bare sårt og ømt. Arret mitt føltes ubehagelig og rart i rundt ett år. Nå merker jeg ingenting til det. 

Anonymkode: 82181...ced

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg har hørt et råd om å putte bind i fryseren og bruke det som smertelindring, kan det være noe å prøve?

Det hørtes grusomt ut sånn du har det nå, håper det gir seg eller du finner noe som fungerer ❤️

Anonymkode: 1f736...a0f

Ja det har jeg faktisk gjort. Var kjempe deilig😍 men jordmor sa at det burde man ikke gjøre. Pg frostskader eller no?    Er jo helt grusomt å gå sånn her🥵 klarer ikke gjøre noen ting

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ble du sjekket både utvendig og innvendig på sykehuset? 

Ha lav terskel for å be om ny sjekk, helst av gynekolog, og vær obs på tegn til infeksjon som feks feber. Og ikke minst ha avføringsmiddel klart / pass på å holde avføringen løs. Jeg ble skikkelig forstoppet etter fødsel og det var helt fryktelig vondt, verre enn klippingen.

Jeg hadde forøvrig ikke behov for annet enn en paracet dagen etter fødsel og trengte ikke mer smertelindring, noe som virket overraskende på jordmødrene. Men skulle gjerne hatt tilgang på  epidural når jeg skulle bæsje 🤣

Anonymkode: d7e4c...ace

Trur ikke henne sjekket innvendig?🤔  ja blir ikke dette bedre og bare værre så ringer jeg igjen! Skal heldigvis til legen idag å høre om  no litt sterkere smertestillende🤞🏻.  Oi takk for tips! Har ikke tørt å bæsje enda jeg🙈

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg hadde smerter ganske lenge. Var ikke noe galt, bare sårt og ømt. Arret mitt føltes ubehagelig og rart i rundt ett år. Nå merker jeg ingenting til det. 

Anonymkode: 82181...ced

Fikk du noe smertestillende?  Eller brukte du bare vanlig Paracet og Ibux? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Huff ❤️ Har sydd grad 3 og 2 selv, det er kjempe vondt. Du skal ikke ha det sånn.

-Men de første 14. dagene kan du ringe rett til føden, de har ansvar for deg. Få sjekket at det ikke er infeksjon! Om alt er ok hør om det er ok at du bruker dette: https://www.vitusapotek.no/bitt-og-stikk/kloe-og-svie/xylocain-salve-5-%-10-g/p/014387 Det hjalp enormt når jeg smurte meg de første en til to ukene.

Denne har jeg faktisk liggende hjemmme.  Men det som er problemet er at et sted der det er sting er litt åpent, jordmor sa henne ikke sydde det igjen fordi da blei det bare værre.  Og man skal ikke smøre den kremen på åpent sår😩 men kanskje litt rundt?🤔

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Trur ikke henne sjekket innvendig?🤔  ja blir ikke dette bedre og bare værre så ringer jeg igjen! Skal heldigvis til legen idag å høre om  no litt sterkere smertestillende🤞🏻.  Oi takk for tips! Har ikke tørt å bæsje enda jeg🙈

Mener du helt alvorlig at du ikke har hatt avføring siden fødsel for over 1 uke siden?

Anonymkode: 4d8ce...110

Skrevet

Kjøp flytende parafin på apoteket. Det sørger for myk avføring. Der jeg fødte stod det framme på spiserommet og vi som hadde revnet fikk det hver dag. Så slipper du å være redd for å gå på do. :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Denne har jeg faktisk liggende hjemmme.  Men det som er problemet er at et sted der det er sting er litt åpent, jordmor sa henne ikke sydde det igjen fordi da blei det bare værre.  Og man skal ikke smøre den kremen på åpent sår😩 men kanskje litt rundt?🤔

Jeg fikk til denne til å smøre direkte på rifter/sting de første dagene etter fødsel. Denne typen kan brukes i åpent sår etter vurdering av lege. Når du allikevel skal høre om smertestillende så hør om dette også. Smurte på to-tre ganger daglig.

https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-xylocain-aspen-565541 

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Arkana said:

Kjøp flytende parafin på apoteket. Det sørger for myk avføring. Der jeg fødte stod det framme på spiserommet og vi som hadde revnet fikk det hver dag. Så slipper du å være redd for å gå på do. :) 

eller så kan man ta Movicol som er reseptfritt legemiddel mot hard avføring.

Anonymkode: d2cef...ecb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mener du helt alvorlig at du ikke har hatt avføring siden fødsel for over 1 uke siden?

Spør fordi det kan bli ganske ubehagelig når det til slutt blir nødvendig 😬 Holder du igjen bevisst?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...