Gå til innhold

Sex etter fødsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk et lite søtt nytt familiemedlem i starten på februar (første for begge) stor stas! Vi har ikke hatt sex enda og jeg lurer på hvor lenge der er vanlig og vente før man prøver igjen? Det var en helt medium tøff fødsel tror jeg, uten at jeg har så mye erfaring på emnet. Hun måtte sy litt men ikke noe alvorlig. Vi har snakket litt om det men jeg vil ikke presse meg på for tidlig. Så jeg har sagt hu bare får si ifra når hu har lyst/føler seg klar, men føler sexlysten hos fruen er ganske på bunn. Har forsøkt å vaske hus, rydde, lage mat, roser og romantikk. 

Og er det noen som har noen tips angående første gang etter fødsel? Vil gjerne at hun skal ha en god opplevelse av det og nyte det slik det var før. 

 

Mann 34

Anonymkode: d8c03...38c

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva som e4 vanlig varierer fra person til person.

Med første revnet jeg grad 2, hadde sex etter 4 uker. Med andre ble jeg ikke sydd en gang, hadde sex etter to uker.

Men gluet her er at jeg ville. Samboer spurte ikke, maste ikke(ikke at han rakk det), han bare lot mer styre showet.

Anonymkode: edd75...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjedde det så fort renselsen hadde roa seg kraftig ned. Det anbefales å vente 6 uker etter fødsel men vi gjorde det vel etter 3-4 uker. Gikk helt fint

Anonymkode: 41409...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventet vel 3 mnd. Sydde bare 3 sting. Men fytti de første fem gangene var vondt. Husk å bruk masse glidemiddel.  

Anonymkode: 556f4...300

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
mitch92 skrev (På 19.4.2024 den 13.26):

 

 

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hva som e4 vanlig varierer fra person til person.

Med første revnet jeg grad 2, hadde sex etter 4 uker. Med andre ble jeg ikke sydd en gang, hadde sex etter to uker.

Men gluet her er at jeg ville. Samboer spurte ikke, maste ikke(ikke at han rakk det), han bare lot mer styre showet.

Anonymkode: edd75...af0

Tror ikke jeg har mast, har vel spurt hvordan det står til der nede 2-3 ganger og sagt at jeg er klar når hu er klar. Nå har det straks gått 3 mnd.Så jeg er veldig klar😅

Endret av Torasaurus
Kom i feil tråd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende det går helt fint, men det kan også hende at samleie kjennes annerledes eller dårligere og at hun blir litt nedfor av det etterpå. Slik var det for meg, i alle fall. Det kan ta tid før det blir noenlunde ok. Selv uten alvorlig revning så er ting gjerne litt ommøblert der nede.

Anonymkode: 7f9ce...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk god tid og mye glidemiddel,, prøv dere frem og kast inn håndkle om det blir ubehagelig, og prøv igjen ved en senere anledning :) 

Anonymkode: fac17...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må være klar, det er det viktigste. Ingen normal å gå etter her. Med mine tre hadde vi samleie etter hhv. 5 uker med første, 4 uker med andre og 8 dager med tredjemann. Jeg har vært veldig kåt uavhengig av småbarnstiden så det var kun fysiske begrensninger som utsatte samleie her.

Men slik er det nok for ytterst få. Veldig mange kvinner har et annet fokus etterpå, er sliten, har komplekser, er redd, trenger kroppen for seg selv, føler seg alene, er deprimert eller finner rett og slett ikke tilbake til den versjonen av seg selv før det har gått en stund. 
 

Mitt beste råd er å fortsette å snakke om det, men ikke mas. Forsøk å legg det frem som at du gleder deg til å være nær henne igjen, at hun er vakker, at du er glad for at hun er mor til ditt barn, at du er stolt av henne og forsøk å møte hennes emosjonelle behov. Kanskje hjelper det at hun føler seg sett, støttet, anerkjent og tiltrekkende. 

Anonymkode: 800f2...eea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.5.2024 den 0.09):

Hva som e4 vanlig varierer fra person til person.

Med første revnet jeg grad 2, hadde sex etter 4 uker. Med andre ble jeg ikke sydd en gang, hadde sex etter to uker.

Men gluet her er at jeg ville. Samboer spurte ikke, maste ikke(ikke at han rakk det), han bare lot mer styre showet.

Anonymkode: edd75...af0

2 uker?😳

Hadde du ikke vondt? Var du ikke vid nedentil?

Anonymkode: 81ef9...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte for snart 3 måneder siden, og vi har ikke hatt sex enda. Jeg trodde det skulle ha føltes fint innen nå, men jeg merker at hormonene gjør at jeg føler meg annerledes, i tillegg til at det er videre og mindre følsomt der nede. Mesteparten av dagen er puppene matfat, og jeg strever med å være i nuet og ikke tenke på andre ting når jeg koser med mannen. Så vi har fokusert på nærhet i form av lange klemmer, kos, litt klining, litt massasje. For min del hjalp det også å ha på en vanlig fin bh i stedet for amme-bh, så føler jeg meg mindre mamma og mer meg selv i de situasjonene. Viktig at nærhet kommer uten forventning om sex! Snakk med partneren din om det, jeg og mannen har en god og åpen dialog, det hjelper. Foreldrerådets podkast har en bra episode om temaet lyst med en sexolog, kan anbefale å lytte til den.

Anonymkode: 5df53...10c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte i slutten av februar, vi hadde vel sex igjen etter ca 4 uker. Det er veldig forskjellig når kvinner er klare igjen, både fysisk og psykisk! For noen tar det mange måneder eller år. Det kommer nok også an på «hva slags» baby man har, har man et barn som gråter mye får man selvsagt også mindre overskudd, og om babyen er et «klistremerke» blir man så mettet på fysisk kontakt at sexlysten kan bli helt borte. 

Anonymkode: 4e743...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte for 10 mnd siden. Enda ikke sex. Men jeg kunne sikkert hatt det etter noen uker. Det er ikke pga kroppen, men hodet. Jeg har ikke lyst. 

Anonymkode: 4bdef...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok 6 måneder her, og ytterligere ei stund før det føltes ok. 

Anonymkode: 92e57...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her tok det vel nesten 6 mnd, MEN det skal sies at det ikke var jeg som bremset, men han. Tror fødselen påvirket han mer enn han har ønsket å si. Det har gått over nå da. Selv om det var 6 mnd siden fødsel så måtte jeg bruke glidemiddel de første to gangene fordi klippet var sårt og strammet blant annet, så ha gjerne det klart om dere ikke har brukt det/har det fra før. 

Anonymkode: 5eef5...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.5.2024 den 0.06):

Fikk et lite søtt nytt familiemedlem i starten på februar (første for begge) stor stas! Vi har ikke hatt sex enda og jeg lurer på hvor lenge der er vanlig og vente før man prøver igjen? Det var en helt medium tøff fødsel tror jeg, uten at jeg har så mye erfaring på emnet. Hun måtte sy litt men ikke noe alvorlig. Vi har snakket litt om det men jeg vil ikke presse meg på for tidlig. Så jeg har sagt hu bare får si ifra når hu har lyst/føler seg klar, men føler sexlysten hos fruen er ganske på bunn. Har forsøkt å vaske hus, rydde, lage mat, roser og romantikk. 

Og er det noen som har noen tips angående første gang etter fødsel? Vil gjerne at hun skal ha en god opplevelse av det og nyte det slik det var før. 

 

Mann 34

Anonymkode: d8c03...38c

Noen bruker lengre tid enn andre, og hvis hun ammer er det veldig normalt at hormonene i kroppen gjør at sexlysten er på bunn.

 

Men så skal det sies at jeg selv har to svangerskap bak meg og jeg måtte bare bestemme meg for å komme i gang med å ha sex igjen selvom lysten ikke var helt på topp. Men i det akten startet og vi var begge veldig tente, var det nesten som jeg var nyforelsket igjen og sexen var helt super.. ca 6 uker etter fødsel med begge

Anonymkode: 5b8f8...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok 9 mnd her

Anonymkode: 6a418...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her tok det et par uker. Det var pga muskulaturen ellers var jeg klar ganske umiddelbart. Jeg elsker puppekos så vi har hatt det litt moro med melkesprengte pupper og massering av klitoris. 

Jeg hadde styrtfødsel så muskulaturen var helt på bærtur. Kunne for eksempel ikke ri han 😅😅 herregud, hadde ikke sjans til å skreve over han. Vi begynte med å ta meg forsiktig bakfra liggende i skje. 

Han har også fått lov til å slikke meg  det hadde han veldig lyst til. Det er på eget ansvar sa jeg😅😅 

Har gitt han blowjobs hele veien da. Det fikk han som belønning allerede på barsel 🤪

Appeller til de emosjonelle behovene hennes, som foreslått ovenfor her.

Men hadde du en kvinne med lav lyst i utgangspunktet (1  gang i uka var nok), så kan du nok belage deg på tørke en stund regner jeg med.

Anonymkode: 1097c...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte for 16 mnd siden, enda ikke hatt sex. Først hadde jeg jææææ... vondt, lenge. Revna grad 2, men det grodde feil/ ble sydd feil og jeg fikk granulasjoner som måtte fjernes på sykehuset. Og så hadde jeg muskelvondt i skjedeåpning/mellom beina i... 7-8 måneder til. Rundt ett år etter fødsel sa jeg høyt til samboer at NÅ har jeg faktisk ikke vondt nedentil. Endelig! Men da var hodet ikke skrudd på... Menstruasjonen kom tilbake for en uke siden, så det hjalp faktisk litt. Nå tenker jeg faktisk på sex iblant. Tror det blir sex for å få barn nr 2 nå, så får vi se om sex-livet kommer tilbake etter hvert. Takk og lov for forståelsesfull samboer, hvor sexlysten også har dalt. Heldigvis. 

Anonymkode: bf671...7ba

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.5.2024 den 0.06):

Fikk et lite søtt nytt familiemedlem i starten på februar (første for begge) stor stas! Vi har ikke hatt sex enda og jeg lurer på hvor lenge der er vanlig og vente før man prøver igjen? Det var en helt medium tøff fødsel tror jeg, uten at jeg har så mye erfaring på emnet. Hun måtte sy litt men ikke noe alvorlig. Vi har snakket litt om det men jeg vil ikke presse meg på for tidlig. Så jeg har sagt hu bare får si ifra når hu har lyst/føler seg klar, men føler sexlysten hos fruen er ganske på bunn. Har forsøkt å vaske hus, rydde, lage mat, roser og romantikk. 

Og er det noen som har noen tips angående første gang etter fødsel? Vil gjerne at hun skal ha en god opplevelse av det og nyte det slik det var før. 

 

Mann 34

Anonymkode: d8c03...38c

Det viktigste er at du ikke maser eller presser henne til sex før hun er klar. 
Her begynte samboer å hinte fem dager etter fødsel. 
Hadde riktignok en normal vaginal fødsel, men blødde en del og måtte sy et par sting. 
Han fortsatte å presse seg på til vi hadde sex elleve dager etter fødsel.

Ingen ok opplevelse, og ødela mye mellom oss. 
Så bare fortsett med det du gjør angående husarbeid, matlaging og baby, vær raus mot henne, tilby skuldermassasje, lag en kopp te til henne, og avlast med babyen. Så kommer nok sexlivet i gang av seg selv.

Anonymkode: b88ec...e10

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.5.2024 den 0.06):

Fikk et lite søtt nytt familiemedlem i starten på februar (første for begge) stor stas! Vi har ikke hatt sex enda og jeg lurer på hvor lenge der er vanlig og vente før man prøver igjen? Det var en helt medium tøff fødsel tror jeg, uten at jeg har så mye erfaring på emnet. Hun måtte sy litt men ikke noe alvorlig. Vi har snakket litt om det men jeg vil ikke presse meg på for tidlig. Så jeg har sagt hu bare får si ifra når hu har lyst/føler seg klar, men føler sexlysten hos fruen er ganske på bunn. Har forsøkt å vaske hus, rydde, lage mat, roser og romantikk. 

Og er det noen som har noen tips angående første gang etter fødsel? Vil gjerne at hun skal ha en god opplevelse av det og nyte det slik det var før. 

 

Mann 34

Anonymkode: d8c03...38c

6 uker er anbefalt ventetid. Men det er kun en anbefaling. Noen venter 6 dager, andre venter 6 mnd. 

Og det viktigste første gangen er å bare ta det helt rolig slik at hun ikke blir stresset og får vondt. Det er ikke sikkert hun har så mye utbytte av de første gangene, men det går seg til. 

Anonymkode: b8144...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...