Gå til innhold

Livredd for eggstokkreft!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var og tok CT for ett par uker siden og det ble oppdaget en svulst/cyste på ene eggstokken min. Den var veldig stor og sa legen. Så hun henviste meg videre til gynekolog og jeg sitter her nå er livredd. Jeg er så redd jeg blir dårlig rett og slett. Hva skal gynekologen gjøre? Kan de se på ultralyd om det er kreft eller ikke? Jeg vil jo fjerne hele greien for at de kan sjekke hva dette er for noe. Men jeg aner ikke hva jeg kan forvente nå. Hjelp.. 

Anonymkode: ca764...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cyste kan jo være ufarlig...jeg har selv pcos og 20 cyster på eggstokkene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ska selv på gynekologen i morgen haste sendt pga lege så noe ikke normalt. Pluss gått med mye smerter og småblødninger.

Så tankene flyr.

 

Anonymkode: ac0f6...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det hadde vært veldig alvorlig hadde du vært i behandling allerede. Cyste trenger ikke være farlig i det hele tatt. Og ja, de kan se kreft på ultralyd om det har kommet langt. Men slapp av, helsevesenet i Norge er supert når ting haster. 

Anonymkode: 0318d...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har en cyste på 10x10 cm og venter på operasjon. Men jeg ønsker ikke operasjon for mest sannsynlig må de fjerne eggstokken cystan sitter på. De aller fleste cyster forsvinner av seg selv og håper denne gjør det også før jeg kommer til op. Jeg fikk ta en blodprøve for CA-125, som måler proteiner som er vanlige ved kreft og den var veldig fin. Når jeg kom til gyn så mente hun at det var en snill cyste men at ønsker å operere den bort fordi den kan lage problemer når den er så stor, eller blir større. Jeg har for eksempel ubehag til smerter i magen nesten alle dager. Så gyn vil ta en vurdering og så vil du få beskjed/snakket om mulighetene. 
 

Anonymkode: 6a4c5...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Var og tok CT for ett par uker siden og det ble oppdaget en svulst/cyste på ene eggstokken min. Den var veldig stor og sa legen. Så hun henviste meg videre til gynekolog og jeg sitter her nå er livredd. Jeg er så redd jeg blir dårlig rett og slett. Hva skal gynekologen gjøre? Kan de se på ultralyd om det er kreft eller ikke? Jeg vil jo fjerne hele greien for at de kan sjekke hva dette er for noe. Men jeg aner ikke hva jeg kan forvente nå. Hjelp.. 

Anonymkode: ca764...39f

Mest sannsynlig en godartet vanncyste. Cyster på eggstokkene er veldig vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ska selv på gynekologen i morgen haste sendt pga lege så noe ikke normalt. Pluss gått med mye smerter og småblødninger.

hvordan gikk det hos gyn idag? 

Anonymkode: 78eb8...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg får kreft og dør

Anonymkode: a3840...50b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...