Gå til innhold

Fungerer ikke behandling for meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har slitt med angst en stund nå. Eller har hatt angst hele livet, men det siste året så har den hemmet hverdagen min. Jeg går til behandling hos psykolog og har gjort det siden februar. Og de teknikkene jeg får hos henne, har jeg egentlig prøvd i all tid. Å akseptere angsten og la den komme og stå i det. Dette har jeg gjort hele tiden, siden angsten begynte å hemme meg. Når jeg får det tankekjøret, så prøver jeg og møte det og ta i bruk de teknikkene jeg har fått. Ved å rett og slett møte de og stå i de følelsene som kommer. Vil det si at behandling ikke fungerer for meg? 

Jeg må si at jeg også spiser sunt, variert og ofte. (dette pga. helseangsten). Jeg er mye ute i naturen, og er generelt aktiv. Men angsten styrer likevel min funksjon.

Anonymkode: a39dc...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har slitt med angst i lengre tid og prøvd behandling som ikke fungerte. 

Nå har jeg begynt med metakognitiv terapi, og har lært masse på 3 timer. Vi legger konkrete planer for hvordan jeg skal angripe ulike situasjoner, og det er ofte motsatt av hva jeg har gjort før. Det viktigste jeg har lært er at jeg faktisk har mye mer kontroll over tanker og følelser og hvorvidt jeg faktisk skal høre på dem. Og det er veldig angstdempende i seg selv.

Etter bare 3 timer er det litt tidlig å si at jeg er friskmeldt, men jeg føler meg mye bedre nå enn på lenge, og jeg har virkelig troen på at metakognitiv terapi er svært effektivt på angst.

Anonymkode: 9edfe...99a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager pessimismen, men jeg tror at enkelte av oss ikke kan bli friske fra hva enn vi sliter med. Jeg sliter med depresjon, har gått til psykolog godt over 100 timer, prøvd flere forskjellige psykologer og jeg er mer deprimert enn jeg noen gang har vært i en alder av 29.

Å lære seg å leve med det og bare stå i det og akseptere at det er sånn det er, tror jeg er det eneste man kan gjøre. Har ikke noen bedre råd å komme med. Du må leve livet på hard mode i ditt eget hode og sånn er det bare. 

Anonymkode: 754a9...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Beklager pessimismen, men jeg tror at enkelte av oss ikke kan bli friske fra hva enn vi sliter med. Jeg sliter med depresjon, har gått til psykolog godt over 100 timer, prøvd flere forskjellige psykologer og jeg er mer deprimert enn jeg noen gang har vært i en alder av 29.

Å lære seg å leve med det og bare stå i det og akseptere at det er sånn det er, tror jeg er det eneste man kan gjøre. Har ikke noen bedre råd å komme med. Du må leve livet på hard mode i ditt eget hode og sånn er det bare. 

Anonymkode: 754a9...455

Joa, men jeg håper jo at jeg kan klare å gå ut i studier igjen. Man vil kanskje måtte leve med det, men det betyr ikke at man trenger å bli ufør :) ts

Anonymkode: a39dc...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det litt sånn som deg. Prøvd det meste, men føler liksom ikke jeg blir friskere. Forventer ikke å bli kvitt det helt, men noe bedring hadde vært kjekt. Nå har jeg startet på Zoloft og håper det kan fungere for meg!

Anonymkode: 6f0ae...bf3

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Joa, men jeg håper jo at jeg kan klare å gå ut i studier igjen. Man vil kanskje måtte leve med det, men det betyr ikke at man trenger å bli ufør :) ts

Anonymkode: a39dc...afa

Håper du klarer det. Jeg har gitt opp, og kommer nok ikke til å klare å ta utdanning. Jeg har ikke fra før. 

Anonymkode: 754a9...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...