Gå til innhold

Finnes det barnslig mat/drikke/smak?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig finnes det  mat og drikke som markedsføres mot visse aldersgrupper, men finnes det smaker som feks voksne bør unngå fordi vi ikke er i rett alderssegment?  Kanskje litt rart spørsmål, men jeg tenker på visse flashy energidrikker, en del typer søtsaker, etc.

Anonymkode: 1eaca...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barn og unge bør i alle fall ikke drikke flashy energidrikker.

Anonymkode: d2643...681

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barn og unge bør i alle fall ikke drikke flashy energidrikker.

Anonymkode: d2643...681

Nei, men det er det vel fysiologiske årsaker til. Akkurat som at de ikke bør drikkealkohol. Jeg tenkte med på hva som "ikke passer seg".

Anonymkode: 1eaca...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ting med smak av "bubble gum". Ikke min favoritt hvertfall. 

 

Endret av Pal Fungi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig at cola/pepsi og produkter med oreo er barnslig. Det er jo mange voksne som drikker eller spiser dette, inkludert meg selv i blant, så aner ikke hvorfor jeg føler det sånn. 

Anonymkode: adb67...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnslig og barnslig, men smurfepastiller kommer nærme 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig mener jeg brus i seg selv er barnslig, og noe jeg aldri drikker. Uten at det er noe jeg går rundt og ytrer høyt. 

Anonymkode: 09794...a14

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ting med "fake" smaker ser jeg på som barnslig. Altså, sånne overdrevne, unaturlig-smakende ting generelt (inkludert brus, som nevnt over), men også f.eks. posepotetmos 🤢, men også tekstur: ser det som barnslig (og det er også usunt) å ha alt blendet og kremet - man har tenner av en grunn, og de skal brukes for rett utvikling av kjeve og ansikt. Som over så sier jeg aldri dette da, og tenker ikke mye over det heller. Tenker mer på om ting er sunt eller ikke. Alt for søtt ser jeg på som barnslig - det appellerer til en "umoden" del av hjernen.

Ellers har man vel en litt barnslig smak om man ikke har smakt på alt mulig og er så vant til alt at man også liker bittert, og har kommet seg litt over søtt 😋

Endret av katties
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...