Gå til innhold

6 timer siden amming, uten melkespreng


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Babyen sov 6t i strekk i natt og jeg våkna ikke med spreng.. hun er 2 mnd gammel. Hun har kavet veldig ved brystet siste tida, spesielt på kvelden, og har følt jeg begynner å få for lite melk. Ga henne derfor en flaske mme i går kveld. Hun slukte 120ml og sov i 6 timer som sagt.. burde jeg ikke hatt skikkelig spreng da, dersom melkeproduksjonen hadde vært på topp? 😢

Anonymkode: 3d359...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke nødvendigvis. Produksjonen går vel ned på natta?❤️ Her får jeg ikke spreng på natt, men 6 timer uten amming på dagtid er pain😆

Anonymkode: c8600...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Babyen sov 6t i strekk i natt og jeg våkna ikke med spreng.. hun er 2 mnd gammel. Hun har kavet veldig ved brystet siste tida, spesielt på kvelden, og har følt jeg begynner å få for lite melk. Ga henne derfor en flaske mme i går kveld. Hun slukte 120ml og sov i 6 timer som sagt.. burde jeg ikke hatt skikkelig spreng da, dersom melkeproduksjonen hadde vært på topp? 😢

Anonymkode: 3d359...8e5

Ingenting å være lei seg for. Er dette det lengste hun har sovet i strekk noen gang? Det tyder på at hun blir mer mett og tilfreds av morsmelkerstatning. Jeg blir sikkert halshogd nå, men det går veldig fint å ikke amme, eller å kombinere amming med morsmelkerstatning. 😊

Anonymkode: af2c1...a49

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri melkespreng (selv ikke da jeg gikk 8-14 timer uten amming), men mer enn nok melk likevel, fordi hun hadde nok våte bleier, avføring og la på seg. Senk skuldrene, manglende melkespreng betyr ikke lite melk😊 Når der er sagt så er melkeproduksjon noe som styres av hvor mye melk som går ut av puppen, så å gi mme daglig vil gi mindre melk. Ikke noe problem hvis du ikke vil amme/amme mindre, men ønsker du å amme er det lurt å amme så mye som mulig de første månedene, fordi det stimulerer vekst av melkekjertler. Og kveldsuro er helt vanlig, jeg satt i timesvis og gynget på yogaball mens jeg byttet pupp hele tiden (vindusviskeramming) for å roe lille😊 Det gikk over etter hvert!

Anonymkode: d97c7...4eb

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når det er sagt, hvis du har pleid å ha melkespreng før, har begynt å gi mme og så har mindre/ingen melkespreng, kan det hende at det er fordi du har mindre melk siden etterspørselen er lavere. Les på ammehjelpen om hva som er tegn på lite melk! Ammehjelpen reddet min ammereise❤️ Ammehjelpsgruppen på facebook er også gull verdt. 

Anonymkode: d97c7...4eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...