Gå til innhold

Jeg ble dumpet, hvordan glemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om han jeg datet sist kan være en narssisist. Han pratet mye om seg selv og om eksen sin, og det var ikke måte på hvor fælt han hadde hatt det sammen med henne, men også ellers i livet. Selv om han selv etter hvert viste mange usympatiske trekk, deriblant dårlige verdier og holdninger, ufin oppførsel mot andre, lite empati, har han fucka til hodet mitt. Jeg klarer ikke å slutte og tenke på han, og  jeg drømmer om at han skal komme tilbake.

Han var veldig interessert og på i begynnelsen. Etter et par måneder hadde vi sex. Han sa at det var fantastisk, men likevel endret han seg noe etterpå. Han vekslet plutselig mellom å være unnvikende og interessert. 

Han begynte å henge sammen med eksen sin, men nektet for at det var mer enn vennskap. Vi fortsatte å date, men i motsetning til i begynnelsen da han sa at jeg var perfekt, begynte han å legge skylden på meg for at han var blitt mer unnvikende. Han tok mindre og mindre kontakt, og var fortsatt ikke ærlig angående eksen. Til slutt blokkerte han meg, og det viste seg at han var blitt sammen med henne.

Er dette standaren i datingverdenen, eller har jeg bare vært veldig uheldig? Dette har gått hardt utover min selvtillit og jeg forstår ikke helt hva det var som egentlig skjedde.

 

 

 

Anonymkode: 013e3...fe9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager, men ja det er mye av dette. Ingen går all om lenger, er alltid noe om ex, mye å gjøre, har ikke tid etc. 

selv sliter jeg med å finne noen jeg liker. Finner INGEN

Anonymkode: 0e7ce...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor dater man ikke folk som henger med eksen sin og ihvertfall ikke helt sånn plutselig. De fant tilbake til hverandre, noe han kanskje gikk rundt og håpte på ville skje. Slikt skjer, og da er det kjipt å være den personen som blir lurt. 

Anonymkode: c86ec...478

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk bare Fucker hele tia til livene sine og andres vises jo helt klart det her og ja. Ikke helt god i hue han nei TS. Dette er typiske KvinneHatere egentlige. Dem hater seg sjøl og behandler kvinner som dritt fordi dem hater Kvinner egentlige. Blir bare fler og fler av dem og. Nei kom deg videre og jobb med deg sjøl. Alltid verst i starten men snakk med noen om dette du kjenner på nå og søk hjelp evt. Har du blitt preget psykisk av han? Høres ut som hn har Narisisstiske trekk ja, vet du om han har noen diagnoser? But Anyway beste er å komme seg vekk fra han og ikke ta kontakt igjen. Du blir sikkert frista fordi han dumpa deg men try to move on. 

Anonymkode: 88b71...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta det til deg, ts. Dette handler kun om ham, at han ikke var ærlig med deg og valgte å behandle deg stygt fordi han egentlig ønsket seg eksen tilbake. Det er ikke noe du har gjort eller sagt eller vært eller ikke gjort, sagt eller vært. Det er kun hos ham feilen ligger. Han er feig, han er uærlig, han er umoden.

Tror alle som dater har vært borti lignende.

Om en mann snakker overdrevent mye om eksen, og enda verre om han snakker stygt om eksen, da har jeg bare avsluttet. For min erfaring er at slike menn enten ikke er over eksen og/eller de har styggere sider ved sin personlighet som er uforenelig med at jeg skal kunne ha det bra i et forhold med en slik type.

Han var ikke den han forsøkte å late som han var. Det er ikke din feil, du så ham som den han viste deg til å begynne med. At han er en feig mann som baksnakker andre og ikke er ærlig, det må han ta ansvar for.

Du skal ikke la dette gå inn på deg! ❤️ 

Anonymkode: 219a9...40f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke narssistist, han har ubearbeidet ting med eksen.

Anonymkode: c4d65...f43

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han er ikke narssistist, han har ubearbeidet ting med eksen.

Anonymkode: c4d65...f43

Hvorfor blande uskyldige personer inn i sitt eget drama, om det er eksen man vil ha? En som gjør det tenker kun på seg selv, og bryr seg ikke om hvilke konsekvenser det får for andre.

Anonymkode: 013e3...fe9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff denne typen høres det ut som du skal være glad for å bli kvitt så fort som du gjorde. Du hadde ikke ønsket å være sammen med en falsk jævel. Bare tenk på all lidelsen du tross alt har sluppet unna her. Og stakkars dama hans. Som sikkert blir dolket i ryggen og prata drit om hver gang de krangler. Nå er det hun som må leve med denne falske jævelen.

Nei ts, du må bare tenke mye og hardt på hva di slapp unna med her. Du kan heller ikke savne det dere hadde for det var falskt. Ikke ekte forelskelse/kjærlighet. Han brukte deg. Beklager å måtte si det, men det er sannheten💔

Og nei, dette er ikke typisk for verken menn eller datinglivet med sånn oppførsel. Selv om rasshøl riktignok dukker opp en gang i blant. Vi kan dessverre aldri vite 100% hvem som er de gode menneskene og hvem som er rasshølene, men vil tro det ikke er så vanlig å treffe på mange av den sorten som du forteller om her.

Hadde jeg opplevd noe slik tror jeg at jeg hadde vært ærlig med neste date, om vi ble bedre kjent og var der at vi gikk mot å bli et par. Jeg hadde fortalt ham at jeg brant meg på sist forhold med en som var falsk og lurte deg. At du derfor er redd for å bli såret igjen. At du derfor ønsker å holde litt igjen i starten for å være sikker. Er han en bra fyr og liker deg, så vil han vise det med å ikke gi seg med det første. Gjerne kjempe for deg. Er du uheldig og treffer på en like råtten som din forrige date, så stikker han når du forteller ham dette. Og igjen, han var med andre ord heller ikke en du vil ha i livet ditt.

Anonymkode: 37f08...cf3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har nok ikke så god empati som du skriver og har prioritert sitt eget og eksen sitt følesesliv, men ikke brydd seg om at du og har ett. Han har nok blokkert deg fordi han har ment det var fint gjort mot eksen, men ikke brydd seg om at han sårer deg. Ikke la dette gå inn på deg. Han virker virkelig ikke som en bra mann..av ulike grunner kan det være klokt å styre unna menn som nylig er kommet ut av forhold/ bor med eksen osv. De er ofte veldig dårlig sosialt regulert og tenker bare på seg selv.

 

Anonymkode: 0490b...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Beklager, men ja det er mye av dette. Ingen går all om lenger, er alltid noe om ex, mye å gjøre, har ikke tid etc. 

selv sliter jeg med å finne noen jeg liker. Finner INGEN

Anonymkode: 0e7ce...2f9

Å gi det mest intime man har av seg selv til ukjente, gang etter gang, trivialiserer det og "vanner ut limet" for dypere tilknytning.

Evnen til å virkelig knytte seg til en annen, for et samliv gjennom tiår etter tiår, blir rett og slett skadet av å knulle rundt.

For ja: Uansett hvordan man forsøker å vrenge og vri på det er intimitet det som skiller et vennskap fra fra en intim relasjon (det ligger liksom i uttrykket…)

Og etterhvert blir alt bare en tom jakt på neste lille dopaminrush. Folk sliter ikke bare med å finne noen som vil knytte seg: Mange rapporterer at de selv sliter med å klare å knytte seg.

Nei, så overraskende…

For hvor uventet er egentlig dette når selve fundamentet for dyp og langvarig tilknytning i et forhold er at man gir sitt mest intime til hverandre, men dette er noe har strødd rundt seg til kreti og pleti?

Hva har du da igjen å gi som du ikke har gitt til en drøss med andre? Og hvor intimt er det å motta noe du har mottatt fra en drøss av andre?

Da er faktisk selve intimiteten utvannet.

Vel: Noen av oss var kloke nok til å advare mot konsekvensene av å knulle rundt. Men neida, samfunnet visste ikke hva det skulle gjøre for å tiljuble promiskuøs adferd nok. For da var man vist liksom "fri".

Nå lever vi med konsekvensene.

Anonymkode: bd845...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært uheldig ja!! Aldri aldri fortsett med en person som ikke har hyggelige ting å si om eksen sin.  Har man ikke noe hyggelig å si så kan man bare si det ikke funket. Jeg kan dumpe en gutt kjempe lett, hvis han snakker mye negativitet om en annen person!! Så bra du ble fort kvitt han, synes du skal nyte det ❤️❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Han er ikke narssistist, han har ubearbeidet ting med eksen.

Anonymkode: c4d65...f43

Narsissist er et moteord som man har «stjålet» fra psykologien og strør rundt seg hver gang sosiale relasjoner er vanskelig.

Anonymkode: 523d9...1b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det ikke standarden. Du bare ignorerte en haug med røde flagg om en fyr som ikke var ferdig med eksen🤷🏻‍♀️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, han er ikke narsissist. Tror ikke du vet hva ordet betyr 

Anonymkode: 7350a...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg lurer på om han jeg datet sist kan være en narssisist. Han pratet mye om seg selv og om eksen sin, og det var ikke måte på hvor fælt han hadde hatt det sammen med henne, men også ellers i livet. Selv om han selv etter hvert viste mange usympatiske trekk, deriblant dårlige verdier og holdninger, ufin oppførsel mot andre, lite empati, har han fucka til hodet mitt. Jeg klarer ikke å slutte og tenke på han, og  jeg drømmer om at han skal komme tilbake.

Han var veldig interessert og på i begynnelsen. Etter et par måneder hadde vi sex. Han sa at det var fantastisk, men likevel endret han seg noe etterpå. Han vekslet plutselig mellom å være unnvikende og interessert. 

Han begynte å henge sammen med eksen sin, men nektet for at det var mer enn vennskap. Vi fortsatte å date, men i motsetning til i begynnelsen da han sa at jeg var perfekt, begynte han å legge skylden på meg for at han var blitt mer unnvikende. Han tok mindre og mindre kontakt, og var fortsatt ikke ærlig angående eksen. Til slutt blokkerte han meg, og det viste seg at han var blitt sammen med henne.

Er dette standaren i datingverdenen, eller har jeg bare vært veldig uheldig? Dette har gått hardt utover min selvtillit og jeg forstår ikke helt hva det var som egentlig skjedde.

 

 

 

Anonymkode: 013e3...fe9

Dating i dag kan være brutalt for alle og enhver dessverre. Føler med deg! Det beste er å falle til ro med «så var det ikke han heller». Har opplevd så mye rart, så det har begynt å prelle av meg relativt raskt etterhvert.

Anonymkode: fdf0f...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, han er ikke narsissist. Tror ikke du vet hva ordet betyr 

Anonymkode: 7350a...eb9

Unnskyld meg? Når jeg lurer på om han kan være en narssisist, så baserer jeg ikke det bare på den oppførselen som han hadde mot meg, men oppførsel og holdninger generelt. Som jeg skrev så viste han etterhvert mange usympatiske trekk, og da mente jeg ikke spesifikt mot meg, men mot mange av de som han har rundt seg.

Anonymkode: 013e3...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror at ditt problem med å glemme ham handler om et sterkt tilknytningsbehov på din side. Ikke om at han er så mye å gråte over. Du trenger noen. Du savner noen. Du savner en som finnes i din fantasi. Ikke ham. Han er bare bare personifiseringen av fantasien din. Hadde han kommet tilbake til deg hadde han ikke gitt deg det du trenger.

Så for å "glemme" ham må du innse hva du faktisk savner og hva du ikke savner (ham og sviket hans) 

 

Anonymkode: ef4bd...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...