Gå til innhold

Positiv saldo på kredittkort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat bestilt meg en reise. La inn kredittkort ved bestilling. 
Men jeg blir ikke belastet før jeg ankommer de ulike hotellene… Reisen er ikke før i januar. Og jeg skulle helst ha fått pengene «ut av verden» allerede nå. (Sånn at jeg ikke har tilgang til de, eller ser de)
Kan jeg betale inn ekstra på kredittkortet, sånn at det blir stående mer enn kredittgrensa? 

 

Anonymkode: 4c17a...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja

Anonymkode: f30c4...c6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har akkurat bestilt meg en reise. La inn kredittkort ved bestilling. 
Men jeg blir ikke belastet før jeg ankommer de ulike hotellene… Reisen er ikke før i januar. Og jeg skulle helst ha fått pengene «ut av verden» allerede nå. (Sånn at jeg ikke har tilgang til de, eller ser de)
Kan jeg betale inn ekstra på kredittkortet, sånn at det blir stående mer enn kredittgrensa? 

 

Anonymkode: 4c17a...ea9

Du klarer ikke styre deg?

Anonymkode: 5056a...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en feriekonto som du setter inn pengene, så bruker du dem når februar kommer.

Anonymkode: c40b5...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har akkurat bestilt meg en reise. La inn kredittkort ved bestilling. 
Men jeg blir ikke belastet før jeg ankommer de ulike hotellene… Reisen er ikke før i januar. Og jeg skulle helst ha fått pengene «ut av verden» allerede nå. (Sånn at jeg ikke har tilgang til de, eller ser de)
Kan jeg betale inn ekstra på kredittkortet, sånn at det blir stående mer enn kredittgrensa? 

 

Anonymkode: 4c17a...ea9

Nei det kan du ikke. Prøvde på det selv, men fikk beskjed om å ta ut det overskytende av kreditten, ellers ville banken gjøre det. Lag deg heller en sparekonto som du overfører fra.

Anonymkode: 4d854...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en egen sparekonto i banken din, og fjern den fra oversikten i appen. Så slipper du å se pengene. 

Ellers er det lurt å lære seg litt selvdisiplin, økonomisk kontroll og impulskontroll 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan, men du risikerer at de betaler det tilbake.

Anonymkode: 1903a...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...