Gå til innhold

Omelett


Mokka

Anbefalte innlegg

Noen som har noen forslag til ingredienser som smaker litt, som jeg kan bruke i en omelett? Lagde omelett i dag hvor jeg brukte egg, løk, skinke biter, brokkoli, salt og pepper. Den ble god, men synes det smakte litt lite av den.. Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å blande i mørk soyasaus istedefor salt. Freser litt hvitløk og paprika i pannen før jeg heller på eggeblandingen. Fetaost i terninger gir også mye smak.

Jeg synes omelett er best når den er kald. Steker om kvelden og tar den med til lunsj på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker bacon istedet for skinke. Det skal veldig lite til for å gi mye mer og bedre smak enn skinke, særlig om det er bokseskinke som er alternativet. Om det blir vel mye fett i pannen fra baconet når en skal ha oppi grønnsaker og eggeblanding, pleier jeg å fjerne litt av det med kjøkkenpapir.

Dessuten liker jeg å ha oppsmuldret, fersk chèvre i omelett, sammen med squash og purre. Frisk mynte passer også godt i.

Om du bruker noen skjeer crème fraîche istedet for melk e.l i selve eggeblandingen, får du mer smak både pga fettet og syren i crème fraîchen. Ikke det sunneste valget, men veldig godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomat. Digre bifftomater som du skjærer i skiver og dekker omeletten med når den steker. Det er sinnsykt godt!! Aller best bilr det hvis du har lokk over og steker den langsomt på litt svakere varme......

*sulten*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat
Noen som har noen forslag til ingredienser som smaker litt, som jeg kan bruke i en omelett? Lagde omelett i dag hvor jeg brukte egg, løk, skinke biter, brokkoli, salt og pepper. Den ble god, men synes det smakte litt lite av den.. Noen ideer?

cherrytomater! blir veldig gode i omelett, tilogmed jeg som ikke liker tomat må ha det i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker denne som matpakke eller lettvint kveldsmat:

En bunt persille hakkes og blandes i omeletten. Serveres på (grov)brød eller i en baguett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poteter, bacon, pølse, løk, paprika, tomat...... Dette syns jeg er veldig godt i hvertfall, men det blir jo ingen lett omelett da hvis du er ute etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv denne her - nyydlelig og velidg mettende :)

2 stk egg

2 ss vann

0.5 ss margarin , til steking

2 skive kalkunpålegg , i strimler

1 stk potet, kokt , i terninger

litt bacon, stekt på forhånd

Salt og pepper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...