AnonymBruker Skrevet 1. mai #1 Del Skrevet 1. mai Jobber beinhardt med å gå ned til 60 kg. Var 70 kg når jeg startet. Så jeg har aldri vært overvektig, men jeg følte meg ikke komfortabel med å ha dratt på meg 6-7 kg de siste årene. Med trening ca 6-7 timer i uken (økte fra normalt ca 4 t i uken) + virkelig tenke over hva jeg spiser gikk jeg raskt ned på 66 kg. Så går jeg ofte ned på 65 og 64-tallet, og så har jeg en dag med litt kos og BAM over 66-67 kg igjen. Og må nå sikkert jobbe et par uker for å komme ned på 64-tallet igjen. Hva spiste jeg på sist usunne dag (lørdag): kjøleskapsgrøt til frokost. Trente 1 time cardio step på Sats etter frokost lunch ute med dobbel toast ost skinke og stekt egg, en royal is, 4 glass vin, ca 50 g chips. middag: ca 300 gram Coop xtra pølsegryte. Drikke ellers: vann, Pepsi Max og light saft Jeg vet at dette er for mye, og det er trashy mat. Men når det skjer ca 2 dager i mnd så klarer jeg ikke å skjønne at det skal påvirke så mye?? Lei av at vekta ikke vil lenger ned når jeg er så streng mot meg selv de andre dagene. På vanlige dager spiser jeg kjøleskapsgrøt kl 11, to knekkebrød med pålegg kl 15, middag kl 18-19 (kyllingsalat, søtpotetsuppe, laks og grønnsaker, torsk og poteter og grønnsaker, kylling og linser osv). +noe frukt innimellom Anonymkode: 9e58e...063 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #2 Del Skrevet 1. mai Med tanke på hvor mye du trener så høres egentlig problemet ut som du spiser for lite i hverdagen og dermed går kroppen i sparemodus og du får lav forbrenning. Dermed hopper vekta raskere opp når du skeier ut. Anonymkode: 64b2e...612 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #3 Del Skrevet 1. mai Jeg har det helt likt, all mat med karbohydrater samler vann i kroppen min og vipps er jeg 5 kg tyngre.. Anonymkode: 621c0...c96 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #4 Del Skrevet 1. mai 1-2 kilo kan også komme av hvor du er i syklusen din, om du har fått gått skikkelig på do el. Anonymkode: 51101...2fb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #5 Del Skrevet 1. mai Slutt å vei deg. Vekta varier ut i fra hva du har i magesekken, vann i kroppen, blæra osv, så ikke tenk på det. Du har ikke lagt på deg 2kg fett på 2 dager Anonymkode: 9368f...fec 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #6 Del Skrevet 1. mai Jeg har det på samme måte. Gått ned fra 67 til 63.5 på 3 uker, ved hjelp av Lifesum og hard disiplin (målet er å komme ned til ca 59-60 kg). Sklei litt ut i helga som var, med iskaffe, is, litt sjokolade, lasagne til middag, brød til frokost. Nå veier jeg over 66 igjen. Er så demotiverende når jeg 95% av tiden lever på 1300 kcal om dagen 🙄 Anonymkode: 5684c...a71 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #7 Del Skrevet 1. mai Det er faktisk veldig godt å høre at flere strever med det samme, for nå var jeg skikkelig demotivert. Og jeg skal lese meg litt opp på det med sparemodus og forbrenning, takk for tips. Ts🫶 Anonymkode: 9e58e...063 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #8 Del Skrevet 1. mai Det er ikke fett som utgjør den vektvarieringen, for å sette det på spissen kan det rett og slett være avføring. Chips og alkohol får kroppen til å holde på vann, avføring i tarmen, væske i blæra. Det vil være bedre for deg å ta målinger av midjen, for eksempel. For det hat mest sannsynlig ikke blitt større, med mindre helgens matvalg gjør deg oppblåst. Anonymkode: f55ed...3ec 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #9 Del Skrevet 1. mai Jeg har det også sånn, og det henger sammen med karbohydratinntaket (sukker og hvetemel). Spiser forholdsvis lavt på karbo vanligvis (spiser litt knekkebrød og havregryn, noen ganger potet eller quinoa), ved den minste utskeielse på karbo er det to kilo opp. Er nok vann, men ja, akk så demotiverende når det er få kilo som skal av. Jeg også må være knallhard på kost, ligge lavt på karbo og maks 14-1500 kcal for å ha sjans til å gå ned. Er også ganske aktiv. Anonymkode: 8a2df...cfd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #10 Del Skrevet 1. mai Også kan du lese deg litt opp på trivselsvekt. Kroppen har en margin som den trives godt i, eksempelvis mest sannsynlig mellom 67 og 74 hos deg. Det betyr at du må lenge ligge i nedre sjiktet, for å kunne pushe trivselsvekta di lengre ned. Selv når ikke du veide deg, hadde kroppen din en vekt som variere med noen kilo opp og ned. Når du har gått ned mer, og ligget der og vippet opp og ned, så vil plutselig trivselsvekta di ha gått ned til eksempelvis 65 til 62. Også vil kroppen ligge å balansere innenfor disse rammene. Selv en person som er fornøyd med vekta vil aldri veie det samme hver dag, pga. faktorer som matinntak, avføring, væskebalanse og til og med søvn. Men hvis man trives med vekta og ikke veier seg jevnlig, så vil man heller ikke tenke på at man en dag veier to kilo mer, enn man gjorde dagen før. Anonymkode: f55ed...3ec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 1. mai #11 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er faktisk veldig godt å høre at flere strever med det samme, for nå var jeg skikkelig demotivert. Og jeg skal lese meg litt opp på det med sparemodus og forbrenning, takk for tips. Ts🫶 Anonymkode: 9e58e...063 Kanskje stygt å si men litt koselig at dere sliter for alle oss menn som liker kvinner best fra bmi 25..og oppover..😆😁🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #12 Del Skrevet 1. mai 27 minutter siden, AnonymBruker said: 1-2 kilo kan også komme av hvor du er i syklusen din, om du har fått gått skikkelig på do el. Anonymkode: 51101...2fb Oh lawd, fikk 2kgs kabel på netthinna.. stakkars brunøye! Anonymkode: fb739...a5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #13 Del Skrevet 1. mai TomSawyer skrev (1 time siden): Kanskje stygt å si men litt koselig at dere sliter for alle oss menn som liker kvinner best fra bmi 25..og oppover..😆😁🙈 Mmm, jeg får klart mest oppmerksomhet fra menn som overvektig. Da jeg var normalvektig og 62 kg fikk jeg mye mindre enn nør jeg veier mellom 80 og 100 kg. Mennalle har sin trivselsvekt. Men det er væske pga karbo som utgjør endringer fra dag til dag. For å gå opp 2 kg fett må du spise 15000 kalorier mer enn du trenger. Det er mye mat Anonymkode: 1b305...de7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 1. mai #14 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mmm, jeg får klart mest oppmerksomhet fra menn som overvektig. Da jeg var normalvektig og 62 kg fikk jeg mye mindre enn nør jeg veier mellom 80 og 100 kg. Mennalle har sin trivselsvekt. Men det er væske pga karbo som utgjør endringer fra dag til dag. For å gå opp 2 kg fett må du spise 15000 kalorier mer enn du trenger. Det er mye mat Anonymkode: 1b305...de7 Ja skjønner jo at du skal leve med deg sjøl og må dra rundt på de ekstra kiloene og..Men skulle ( måtte gudene forby det 😬😁) slankinga skjære seg så finns det i det minste menn som synes du er deilig likevel..🫶.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen19 Skrevet 1. mai #15 Del Skrevet 1. mai Mye salt og vin i løpet av den lørdagen, så jeg vil tippe at minst 1 kg av det du "legger på deg" er vannvekt fordi kroppen din bærer på ekstra vann fra helgens kos. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #16 Del Skrevet 1. mai Slapp av, du har ikke lagt på deg 1-2 kg med fett. Salt og karbohydrater binder vann. Den ekstra vekten er ekstra vann, maten du har spist, avføring, osv. Dette skjer hver gang her også, sammen med vektendrinfer i syklusen. Jeg lar meg aldri stresse av at vekta viser litt mer. Hvis jeg vet at jeg har vært god med kostholdet 80% av tiden, så vet jeg at de siste 20% med litt junk ikke kommer til å ødelegge noe som helst. Vektnedgang er ikke lineært, det kommer til å gå opp og ned. Vekt opp på vekta ≠ rent fett. Så bare slapp av. Anonymkode: 8538d...13d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #17 Del Skrevet 1. mai 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har det på samme måte. Gått ned fra 67 til 63.5 på 3 uker, ved hjelp av Lifesum og hard disiplin (målet er å komme ned til ca 59-60 kg). Sklei litt ut i helga som var, med iskaffe, is, litt sjokolade, lasagne til middag, brød til frokost. Nå veier jeg over 66 igjen. Er så demotiverende når jeg 95% av tiden lever på 1300 kcal om dagen 🙄 Anonymkode: 5684c...a71 Hvorfor spiser du så lite mat? Det er ikke sikkert du vil føle behov for å skeie ut noe særlig hvis du spiser mer mat, og lar vektnedgangen ta litt lenger tid. Jeg har brukt 4 mnd på 5 kg, og jeg har sjeldent like lyst på godteri som før. Spiser litt en gang i uka. Men jeg spiser 1800-1900 kcal til vanlig og har gått ned fra 67 til 62 kg siden januar. Anonymkode: 8538d...13d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #18 Del Skrevet 1. mai TomSawyer skrev (48 minutter siden): Ja skjønner jo at du skal leve med deg sjøl og må dra rundt på de ekstra kiloene og..Men skulle ( måtte gudene forby det 😬😁) slankinga skjære seg så finns det i det minste menn som synes du er deilig likevel..🫶.. Nå er det ikke alt i denne verden som dreier seg om hvorvidt noen mannfolk synes en er deilig. Anonymkode: 5a436...3d2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #19 Del Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er faktisk veldig godt å høre at flere strever med det samme, for nå var jeg skikkelig demotivert. Og jeg skal lese meg litt opp på det med sparemodus og forbrenning, takk for tips. Ts🫶 Anonymkode: 9e58e...063 Det er en blidvei. Hør heller på de fornuftige svarene du har fått her, det er noen av dem også. Anonymkode: c43a5...f44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 2. mai #20 Del Skrevet 2. mai (endret) Altså, du legger ikke på deg 2 kg av det du spiste den dagen. Da har du isåfall spist 14 000 kalorier... Slapp av og tenk at det også er andre årsaker til at vekta varierer, som vann, salt mat, syklus osv. Endret 2. mai av AlternativX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå