Gå til innhold

Tips til hva jeg bør ha med i bagen


Miss Marple

Anbefalte innlegg

Jeg begynner så smått å tenke på og gjøre klar endel ting til den berømmelige bagen. Noen som har tips til hva som kan være greit å ha med?

Har selvsagt tenkt på kamera, Ipod osv. Men hvor mye klær, truser o.l. er det greit å ha med? Og andre tips mottas også med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnsdatter

Klær som babyen kan reise hjem i (ikke så mye altså, men det er greit å ha med både str 50 og 56 hvis du ikke vet sånn ca hvor stor babyen din er), dvs body, strømpebukse, varm kjeledress/joggedress og vinterdress nå som det er kaldt, og lue/votter/fotposer.

Klær til å ha på seg på sykehuset tror jeg det er veldig vanlig å få låne der - til babyen altså. Vi lånte i hvert fall. Veldig greit når det skulle vaskes osv. ;)

Til deg selv så er det fint å ha med den vanlige toalettmappa (å få dusja, vaska håret og sminka seg etterpå er vanvittig digg!), noen løstsittende klær til 3-4 dager, nok truser (!), ordentlige tantetruser er veldig fint. På Kongsvinger fikk vi utdelt fine truser som så ut som avklipte strømpebukser, veldig greit i hvert fall de første dagene når blodet renner som verst - for de var bare til å kaste etter bruk. Bind fikk vi også der. Hør med sykehuset hvordan de gjør det, hvis ikke du får bind og sånne engangstruser der, så ta med et par-tre pakker STORE nattbind, og masse truser. Husk også ammeinnlegg ;)

Bortsett fra det nødvendigste innen klær og toalettsaker til deg og babyen, så er det greit med en bok, frukt, kjeks, drikke osv. Husk mobilladeren! Det er veldig lett å pakke for mye, du trenger neppe alt det du tror du trenger. Og hvis det er noe du mangler, så kan jo alltids pappan hente det :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

Bruker så små babyer strømpebukser?

Har fått kjøpt litt babytøy, jeg kjøpte 56, men har en body i 50, ettersom både jeg og mannen er ganske lange, så blir vel lillegutt sannsynligvis også det.

Jeg har nå pakket alle mine store, stygge truser ned og kjøper med et par pakker nattbind. Orker ikke de bleiene lenger enn nødvendig. Fint å bli minnet på mobillader og kameralader, har skrevet en stor gul lapp opp bagen. Pluss pakket ned noen brusbokser som står igjen fra en Sverigetur. Kjøpte meg en ny kosedress+morgenkåpe jeg har pakket ned. Sikkert deilig å ta på seg noe nytt etterpå.

Av mitt vanlige tøy, hvor mye mindre blir man etter å ha født? Sånn alla 5-6 mnd på vei eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har også pakket ned smokker og slike plastkopper som beskytter brystet mot sårhet. Jeg husker at sist gang måtte mamma kjøpe inn for meg fordi jeg ikke hadde tenkt på å ta det med.

Allerede på klinikken så jeg at gutten ofte bare suttet på brystet i stedenfor å suge og jeg ble kjempesår! Da var det godt å kunne ta på de plastkoppene når jeg skulle amme og når gutten bare ville kose, ga jeg ham smokken. Måtte spare litt på brystene. Ble så sår!! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si hvilken str du blir etterpå for det er så ulikt, men ha med en bukse med strikk i livet er mitt råd, for makan til mye løs hud som trengte sin plass - æsj hihi men gud så fort alt forsvinner. Nå 4 mnd etterpå er jeg 5 kilo mindre enn før jeg ble gravid.

Håper jeg er så heldig med neste mann også.

Og du får kjøpt strømpebukse til så små ja, og det må du nesten i denne kulda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...