Gå til innhold

Studere biokjemi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle meg om hvordan det er å studere dette? Hvilke jobbutsiker får man? Kan du spesialisere deg i ulike emner, f.eks bioinformatikk? Er du låst på laben? Eller kan du ha en delvis kontorjobb med dette også? 

Er veldig lost og vet ærlig talt ikke hva jeg vil, men jeg ble litt nysgjerrig på dette :,))

Anonymkode: 8b68a...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dytter!!

Anonymkode: 8b68a...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har studert kjemi. Det er et fag man kan bruke til svært mye. Jeg har jobbet i industri, farmasøytisk industri, helsevesenet, universitetet og oljebransjen. Jeg har hatt alt fra 100% laboratoriejobb til 100% kontorjobb. 

Skulle jeg valgt studie på nytt ville jeg valgt ingeniørutdanning fra høyskolen i stedet for universitetet. Høyskole er rettet mer direkte mot arbeidslivet, mens universitetet er rettet litt mer mot forskning. Jeg tok mastergrad i noe som kun fins innen forskning. Jeg ønsket ikke å bli akademiker/forsker. Men det er det vanskelig å vite på forhånd.

Alle jeg har studert med har fått gode jobber. Vi fikk jobbtilbud før vi var ferdige med utdannelsen vår. 

Anonymkode: fb475...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket spesifikt studie er du tenker på? Kjenner noen som har studert biologisk kjemi på UiS som sliter veldig med å få jobb. Tror en ren kjemibachelor er lurere, evt. en ingeniørretning.

Anonymkode: 4aa44...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...