Gå til innhold

Tidenes verste regjering?


Stina234

Anbefalte innlegg

https://www.finansavisen.no/samfunn/2024/05/01/8125963/75-prosent-flere-konkurser-enn-i-fjor

Finansavisen i dag 1. Mai.

75% flere konkurser en i fjor. Flere milliqarder i verdiskaping er tapt.

Antall konkurser steg kraftig i årets fjerde måned og de blir stadig mer omfattende

Dette er resultat av regjeringens vanvittige skattepolitikk.  Nå er det på tide  med regjeringsskifte.

  • Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og det er det mange som ikke ser /eller forstår.De rødgrønne bruker misunnelse kortet, for det det er verdt og dessverre er det mange , som kjøper det de sier.  
Dette rammer alle, Verdiskapning er noe av det viktigste på partiprogrammer, med god skattepolitikk, vil det bli mer penger og fordele

Det er ille at Regjeringen ikke klarer å gjøre en bedre jobb med landets økonomi. De har regelrett drept inntektsgrunnlaget . Vi kan ikke leve av skatter og avgifter, det er en dødfødt skattepolitikk Det skotter både på evne og viljen , hos denne regjeringen 

  • Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

65% av BNP i Norge er offentlig. Halvparten av private verdiskaperne har flyttet ut av landet og andre halvparten går konkurs. Det er knallbra regjering hvis målet er Nord Korea og sult.

 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skandalene som har kommet som perler på en snor,  har vel stått mer i fokus enn selve politikken 🙄

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enten denne eller da vi hadde Høyre/Frp (og da sikter jeg naturligvis til Frp, og tenk på Amundsen nå i ettertid i tillegg) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på endring i 2025 ja, er jo latterlig dårlig med Vedum og Jonas på topp.  Held befolkningen har ført mindre penger og de rikeste flytter til Sveits for p unngå formuesskatt. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk har mistet mye av kjøpekraften, og det får jo følger for flere bransjer. Færre oppdrag, høye renter, innsparinger, oppsigelser, konkurser.  Det er ikke skattepolitikken som er skyld i alt av konkurser

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perine skrev (11 timer siden):

Folk har mistet mye av kjøpekraften, og det får jo følger for flere bransjer. Færre oppdrag, høye renter, innsparinger, oppsigelser, konkurser.  Det er ikke skattepolitikken som er skyld i alt av konkurser

Skyld kan man diskutere i en evighet og Ap med Jonas i spissen skylder på Høyre Erna, Russland strømkabler osv. så later han som han vil hjelpe de fattigste. Men etter snart 3 år med han som statsminister har Norsk økonomi gått til helvete, og gapet mellom fattig og rik øker. I tilegg dør barnevernsbarn av dop og eldre ensomme av sult. Han kunne gjort mat billigere, eller lønn/ trygd høyere men for heller f. Fordi han har ansatt løgnere og juksemakere i sin regjering. Er det borgelig sides skyld at Jonas er en vimsete boomer

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stina234 skrev (På 1.5.2024 den 18.04):

https://www.finansavisen.no/samfunn/2024/05/01/8125963/75-prosent-flere-konkurser-enn-i-fjor

Finansavisen i dag 1. Mai.

75% flere konkurser en i fjor. Flere milliqarder i verdiskaping er tapt.

Antall konkurser steg kraftig i årets fjerde måned og de blir stadig mer omfattende

Dette er resultat av regjeringens vanvittige skattepolitikk.  Nå er det på tide  med regjeringsskifte.

Vet ikke om det er den verste, sammenlignet tanke på Erna sin nazi-regjering som ødela livet til utallige barn og unge og drev dem til selvmord og spiseforstyrrelser og andre psykiske problemer, i tillegg til å tvinge småbedrifter til å gi seg mens man øste fellesskapets penger ut over hushaier og andre kapitalister under pandemien.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusbia skrev (1 time siden):

Skyld kan man diskutere i en evighet og Ap med Jonas i spissen skylder på Høyre Erna, Russland strømkabler osv. så later han som han vil hjelpe de fattigste. Men etter snart 3 år med han som statsminister har Norsk økonomi gått til helvete, og gapet mellom fattig og rik øker. I tilegg dør barnevernsbarn av dop og eldre ensomme av sult. Han kunne gjort mat billigere, eller lønn/ trygd høyere men for heller f. Fordi han har ansatt løgnere og juksemakere i sin regjering. Er det borgelig sides skyld at Jonas er en vimsete boomer

Ja, alle skylder på hverandre og alt utenom. Men jeg synes ikke det var noe å skryte av de 8 årene før vi fikk nåværende regjering heller. Jeg stemmer nok sosialistisk igjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perine skrev (2 timer siden):

Ja, alle skylder på hverandre og alt utenom. Men jeg synes ikke det var noe å skryte av de 8 årene før vi fikk nåværende regjering heller. Jeg stemmer nok sosialistisk igjen.

Stem på det du tror mest på du. Mitt poeng var at de fattigste ikke får det bedre med denne regjeringen fordi Jonas har aldriværg fattig. Inni seg er han en høyremann. Men er for at alle stemmer hva de vil fra Rødt til Frp. Men alle politikere lyver i valgkampen. Dette vet jeg fordi jeg selv har vært aktiv i kommunestyret i den byen jeg vokste opp. På landsmøter er det fyll i alle partier kanskje bortsett fra krf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har vi egentlig noen å stemme på som faktisk ville gjort landet vårt bedre hvis de kom i regjering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (6 timer siden):

Vet ikke om det er den verste, sammenlignet tanke på Erna sin nazi-regjering som ødela livet til utallige barn og unge og drev dem til selvmord og spiseforstyrrelser og andre psykiske problemer, i tillegg til å tvinge småbedrifter til å gi seg mens man øste fellesskapets penger ut over hushaier og andre kapitalister under pandemien.

For noen meningsløse påstander

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...