Gjest Gjesta Skrevet 10. februar 2006 #21 Skrevet 10. februar 2006 Noe forteller meg at kvinner kanskje bør gi noen signaler om på hvilke områder likestillingen skal fungere, og hvilke områder den ikke skal fungere på? Ønsker dere egentlig kun å plukke på øverste hylle av likestillingens godbiter? Eller har dere en mer seriøs innstilling enn som så? ← Vel, nå svarer jeg generelt her da, jeg kan jo ikke svare for de evt dumme damene du har vært borti i løpet av livet.
Gjest JonasGS Skrevet 10. februar 2006 #22 Skrevet 10. februar 2006 Vel, nå svarer jeg generelt her da, jeg kan jo ikke svare for de evt dumme damene du har vært borti i løpet av livet. ← Vet ikke helt om jeg får tak i poenget ditt med det svaret, Fjompe? Det var du som hadde følgende budskap: "men selv om vi skal være så frigjorte osv., så er mange av oss suckers for de litt gammeldagse greiene, alt fra at det er vi som skal si vi har vondt i hodet, til at mannen holder opp døren for oss, betaler regningen etc"sitat slutt. Er det kvinner med denne type holdninger du anser som dumme, Fjompe?? Eller mener du at kvinner som er tvers i gjennom helstøpte i sine holdninger til reell likestilling, er dumme?
Gjest Gjesta Skrevet 10. februar 2006 #23 Skrevet 10. februar 2006 Vet ikke helt om jeg får tak i poenget ditt med det svaret, Fjompe? Det var du som hadde følgende budskap: "men selv om vi skal være så frigjorte osv., så er mange av oss suckers for de litt gammeldagse greiene, alt fra at det er vi som skal si vi har vondt i hodet, til at mannen holder opp døren for oss, betaler regningen etc"sitat slutt. Er det kvinner med denne type holdninger du anser som dumme, Fjompe?? Eller mener du at kvinner som er tvers i gjennom helstøpte i sine holdninger til reell likestilling, er dumme? ← Jeg uttaler meg generelt for å forsøke å svare på åpningsinnlegget ditt. Selv er jeg for å fjerne likestillingsombudet og la det private styre det meste her i verden, jeg ønsker at kvinner skal på lik linje med menn inn i vernepliktstjenesten, all den tid vi har den latterlige plikten, jeg synes bedriftene skal få velge om de vil ha menn eller kvinner, kvotering er et latterlig virkemiddel og jeg skjønner den dag i dag ennå ikke hvorfor såkalte feminister mener det er den rette veien å gå. Jeg vet ikke hvilke damer du har møtt, så de kan jeg ikke uttale meg om. Jeg betaler for meg selv på restuarant, eller jeg foreslår å betale annenhver gang. Likefullt er det svært hyggelig å bli spandert på, det være seg en date eller en venninne. Jeg synes det er hyggelig om noen holder opp døren for meg, men hva slags kjønn vedkommende har betyr ingenting, det viktige for meg er at døren faktisk holdes oppe av og til. Jeg holder selvsagt opp døren for andre også, herunder særlig eldre/mennesker med mye å bære på. Ja, vi er nok komplekse og teite innimellom, men med mindre du vil ha en oppblåsbar Barbara må du enten takle det eller jobbe imot det. Når det gjelder sex har det i "uminnelige tider" vært slik i mange tilfeller, at det er mannen som har et umettelig behov, og kvinnen har lyst av og til. De gangene hun absolutt ikke har lsy er hun sliten eller har vondt i hodet. Etter årevis med slike kjønnsroller, for selv om man ikke er slik selv, så vet man at andre er sånn (man ser det på film/reklame osv), og slike roller er vanskelige å snu. Vi er bortskjemte med det at vi er den som bestemmer når og hvor, og er vel, i den grad vi har utseende/sjarmen med oss, vant til at vi får det som vi vil, særlig halv tre/tre en sen lørdagsnatt på et svett dansegulv. Nå har ikke jeg noe dokumentasjon på dette, men jeg vil tro det er slik at menn generelt har større sexlyst enn oss kvinner, så det er da en skjevdeling i utgangspunktet. Men en kvinne kan få like lyst, selv om hun kanskje har lyst færre ganger i løpet av et år enn mannen. Da er det kanskje det som er greia da, at når vi "endelig vil", og ikke får det, så lir det et større nederlag for oss enn for en mann som er vant til avslagene. Kvinner har kanskje også større følelser rundt seg selv og egen kropp, de er veldig bevisste og tar seg ofte lettere nær av ting enn menn. En avvisning kan nok da for en kvinne tolkes som at mannen på en skjult måte er misfornøyd med noe hos henne. Men hva vet vel jeg, jeg bare synser jeg som alle andre
siebaeo Skrevet 10. februar 2006 #24 Skrevet 10. februar 2006 Noe forteller meg at kvinner kanskje bør gi noen signaler om på hvilke områder likestillingen skal fungere, og hvilke områder den ikke skal fungere på? Ønsker dere egentlig kun å plukke på øverste hylle av likestillingens godbiter? Eller har dere en mer seriøs innstilling enn som så? ← Denne tråden handler kanskje ikke akkurat om likestilling... Eller hva kvinner ønsker av likestilling. Handler mer om tabuer og myter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå