Gå til innhold

Noen utbrente som har hatt det som dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er konstant sliten, orker ikke mye mer enn det jeg må. Som å gå på jobb, lage middag, gjøre husarbeid og leke litt med mine to barn i barnehagealder. Jeg er i følge legen veldig stiv i nakke og skuldermuskulaturen. Tannlegen sier han ser jeg gnisser tenner om natten/strammer kjeven. Er endel plaget med smerter i kroppen og hodepine. Merker at jeg ofte ikke klarer å slappe av når jeg har mulighet til det. Bekymrer meg mye for ting og er stresset. Har mye nattevåk med yngste barn og sliter med søvnen. Mannen er snill og står ofte opp med ungene i helgene. Men om jeg ligger litt lenger enn vanlig før jeg står opp i helgene, så «faller» jeg helt sammen. Sovner dypt og våkner ofte med hodepine når jeg omsider våkner. Noen andre som har det samme? Hva kan det skyldes? At man blir helt slått ut på denne måten?

Anonymkode: 90c66...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja kjenner igjen det. Hva det kan skyldes? For mye stress og for lite hvile. Du tærer på kroppen over tid og etter hvert setter det seg fysisk, det kan være ubalanse i hormoner pga stresshormoner, diafragma musklen er ute av trening fordi du ikke lenger puster dypt og du føler deg tungpustet, binyretretthet tuller med energiomsetningen fordi du har overbelastet den med å spise raske karbohydrater fordi du crawer når du er sliten og trøtt. Osv. 

Anonymkode: 9bde9...16e

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress

Anonymkode: 04cca...660

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er konstant sliten, orker ikke mye mer enn det jeg må. Som å gå på jobb, lage middag, gjøre husarbeid og leke litt med mine to barn i barnehagealder. Jeg er i følge legen veldig stiv i nakke og skuldermuskulaturen. Tannlegen sier han ser jeg gnisser tenner om natten/strammer kjeven. Er endel plaget med smerter i kroppen og hodepine. Merker at jeg ofte ikke klarer å slappe av når jeg har mulighet til det. Bekymrer meg mye for ting og er stresset. Har mye nattevåk med yngste barn og sliter med søvnen. Mannen er snill og står ofte opp med ungene i helgene. Men om jeg ligger litt lenger enn vanlig før jeg står opp i helgene, så «faller» jeg helt sammen. Sovner dypt og våkner ofte med hodepine når jeg omsider våkner. Noen andre som har det samme? Hva kan det skyldes? At man blir helt slått ut på denne måten?

Anonymkode: 90c66...64f

Kronisk stress og tankekjør er toxic for kroppen. Hadde vurdert å gjøre noen tiltak før man blir skikkelig fysisk syk. 

Anonymkode: 1cba3...41c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kronisk stress og tankekjør er toxic for kroppen. Hadde vurdert å gjøre noen tiltak før man blir skikkelig fysisk syk. 

Anonymkode: 1cba3...41c

Jeg prøver å gjøre noen grep. Har søkt om å gå ned til 80% stilling med begrunnelse at jeg har små barn, men sjefen sier nei. Jeg spiser for det meste sunt, prøver å holde meg fysisk aktiv og legger meg kl.21 hver kveld . men er fortsatt like sliten. Har ingen mangler av vitamin eller mineraler.
 

ts

Anonymkode: 90c66...64f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt vanlig for mange med små barn ts, snakk med din mann og forklar hvordan du har det så kan dere isammen finne ut av det. det viktigste er at barna blir ivaretatt og så kan alt annet komme i neste rekke, type rot og slikt...ta frem tommestokken og tenk at dere lever til dere er åtti minst, ti cm er ti år av ditt liv og da vil du se at småbarnstiden er en veldig kort periode av ditt liv...heier på dere og alle andre med små barn. det er en kamp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg var utbrent så var jeg ikke i stand til å gå på jobb.

Det du bør gjøre er å snakke med legen om sykemelding, ikke reduserer stillingen å tape både lønn og pensjon....

Anonymkode: 90469...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg prøver å gjøre noen grep. Har søkt om å gå ned til 80% stilling med begrunnelse at jeg har små barn, men sjefen sier nei. Jeg spiser for det meste sunt, prøver å holde meg fysisk aktiv og legger meg kl.21 hver kveld . men er fortsatt like sliten. Har ingen mangler av vitamin eller mineraler.
 

ts

Anonymkode: 90c66...64f

Jeg gikk ned til 80% stilling og fikk et nytt liv. Den ene fridagen i uken er bare magisk. (Brannfakkel: ungene er i barnehagen, men har kort dag) 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mulighet for å ansette en besteforelder eller nabo som fast barnevakt en eller to dager i uken? Hvis mannen din alltid står tidlig opp i helgen så går det nok ikke så lang tid før han også bli syk. 

Anonymkode: c4a98...28b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Når jeg var utbrent så var jeg ikke i stand til å gå på jobb.

Det du bør gjøre er å snakke med legen om sykemelding, ikke reduserer stillingen å tape både lønn og pensjon....

Anonymkode: 90469...39e

For en kortere periode kanskje. Har ett par sånne på jobben som konstant sykemelder seg 20-30% fordi de er slitne av livet og ikke orker å jobbe fullt. Skal virkelig staten betale for at man ikke orker å jobbe 100%. Nei, ærlig talt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg prøver å gjøre noen grep. Har søkt om å gå ned til 80% stilling med begrunnelse at jeg har små barn, men sjefen sier nei. Jeg spiser for det meste sunt, prøver å holde meg fysisk aktiv og legger meg kl.21 hver kveld . men er fortsatt like sliten. Har ingen mangler av vitamin eller mineraler.
 

ts

Anonymkode: 90c66...64f

å trene når man er utbrent er ikke det riktige. Da er ro og hvile mer det du trenger. Du kan godt kjøre ut i naturen og sitte på en stubbe men trening gjør deg bare mer utbrent. Rusleturer er ok. 

I en slik situasjon MÅ man gjøre forandringer og prøve fra scratch hva man tåler. Sykemelding er nødvendig ellers kommer man ingen vei. 

Anonymkode: 956c7...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg prøver å gjøre noen grep. Har søkt om å gå ned til 80% stilling med begrunnelse at jeg har små barn, men sjefen sier nei. Jeg spiser for det meste sunt, prøver å holde meg fysisk aktiv og legger meg kl.21 hver kveld . men er fortsatt like sliten. Har ingen mangler av vitamin eller mineraler.
 

ts

Anonymkode: 90c66...64f

Så lenge du har barn under 10 år skal det mye til for at arbeidsgiver skal kunne nei til det. Det er vektig grunn, søk på Arbeidstilsynet.

Forøvrig høres alt du sier ut som stress. Hvis du ikke får redusert stresset nå, så vil kroppen redusere det for deg til slutt, ved å gå til total shutdown. 

Anonymkode: 21fe2...9ed

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...