Gå til innhold

Mageknipe etter omgangssjuke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter en kort runde med omgangssjuke, som jeg sjelden har, er jeg uvanlig slapp og sliten. Fikk det på torsdag. Sist gang jeg spydde/var på do var på fredag. Ikke store greiene. Har nå periodevis med mageknipe. Det virker som jeg også er oppblåst, men disse mageknipene er ikke luft. Jeg har vært plaget med luft pga. irritabel tarm, så disse smertene kjenner jeg ikke igjen som luft. Dessuten forsvinner ikke knipene etter do eller luft. 

Knipene minner meg veldig om etter en tur i Thailand for 10 år siden. Da jeg kom hjem hadde jeg 4 uker med samme type periodevis mageknip. Er det noen som har hatt og kan si noe om når det gir seg? Hva hjelper? Hva er det? Virus som ikke gir slipp?

Anonymkode: 92547...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Etter en kort runde med omgangssjuke, som jeg sjelden har, er jeg uvanlig slapp og sliten. Fikk det på torsdag. Sist gang jeg spydde/var på do var på fredag. Ikke store greiene. Har nå periodevis med mageknipe. Det virker som jeg også er oppblåst, men disse mageknipene er ikke luft. Jeg har vært plaget med luft pga. irritabel tarm, så disse smertene kjenner jeg ikke igjen som luft. Dessuten forsvinner ikke knipene etter do eller luft. 

Knipene minner meg veldig om etter en tur i Thailand for 10 år siden. Da jeg kom hjem hadde jeg 4 uker med samme type periodevis mageknip. Er det noen som har hatt og kan si noe om når det gir seg? Hva hjelper? Hva er det? Virus som ikke gir slipp?

Anonymkode: 92547...ca4

Det er en kjent sak at funksjonen i magen/tarmen kan bli nedsatt en stund etter en slik runde med magevirus. Nedsatt magefunksjon kan gi utmattelse. Pass i hevrtfall på å få i deg nok drikke/salter/elektrolytter så væskebalansen kommer i orden.

Anonymkode: ad398...2a9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan spiser du? Kommdu fort ingang med maten igjen?

Anonymkode: 9d54a...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer alltid meg når jeg har omgangssyke.  Det er skikkelig vonde magesmerter som varer i flere dager. 

Så tar lang tid for meg å bli frisk av det. 

Anonymkode: ef146...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...