Gå til innhold

Være småsyk i komf.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal i komf til bestevenninna mi sinn sønn, da hun bor 8timer unna ses vi ikke så ofte, hun har hatt kreft så er litt svak og har dårlig immunforsvar, satt barnevakt for tanteungene mine sist helg da foreldrene måtte jobbe, hadde ikke fått beskjed om at de var forkjøla så er småsyk nå med slimhoste og snørr, smitta selvfølgelig resten av familien så minsten har fått ørebetennelse. Bør jeg spørr om det er greit vi kommer småsyke eller skal jeg bare si vi er syke. Er kjipt å avlyse men vil ikke smitte. Hva hadde det gjort evt sagt? 

Anonymkode: f315b...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hold dere hjemme! Ikke greit å gå i besøk når dere er syke!

Anonymkode: 175cb...177

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nå til helgen? Kan skje mye på de neste dagene, jeg ville hørt med henne hva hun selv tenker og så si at du eventuelt gir endelig beskjed på feks torsdag.

Anonymkode: 52524...251

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv kreftpasienter. Ville satt enormt pris på om det ble gitt beskjed om ting som kan påvirke immunforsvaret. Dette er faktisk alvor😢

Man føler seg ofte ensom og i veien, når selvfølelsen blir lav, fordi du vet at potensielle smittefaren bør unngås og det skaper en ubalanse i planlagte sosiale settinger.

Lykke til 💛💛💛

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gått hvis jeg fortsatt var forkjølet. Både av hensyn til hun som har kreft, og til små barn og andre som kan bli veldig syke av forkjølelsesvirus (rsv og kikhoste, for eksempel). Å begynne å spørre hva verten synes man burde gjøre, ville jeg latt være med. Da setter man dem lett i en ubehagelig situasjon. Jeg ville meldt avbud og ferdig med det. Men kanskje du rekker å bli frisk i tide?

 

Dårlig stil å be deg sitte barnevakt uten å informere om forkjølelse, forresten. De burde jo tatt sykt-barn-dag og blitt hjemme med ungene selv.

Anonymkode: f0199...37f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skal i komf til bestevenninna mi sinn sønn, da hun bor 8timer unna ses vi ikke så ofte, hun har hatt kreft så er litt svak og har dårlig immunforsvar, satt barnevakt for tanteungene mine sist helg da foreldrene måtte jobbe, hadde ikke fått beskjed om at de var forkjøla så er småsyk nå med slimhoste og snørr, smitta selvfølgelig resten av familien så minsten har fått ørebetennelse. Bør jeg spørr om det er greit vi kommer småsyke eller skal jeg bare si vi er syke. Er kjipt å avlyse men vil ikke smitte. Hva hadde det gjort evt sagt? 

Anonymkode: f315b...25b

Du gir beskjed om at du er småsyk, men at du sannsynligvis ikke er smittsom innen den tid (man er smittsom før utbrudd og helt i starten av sykdommen), men da får hvertfall de sjans til å ta avgjørelsen selv!
Da er det ikke noe problem!

Så spør om det er greit at du kommer småsyk  

Anonymkode: 1a57c...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du gir beskjed om at du er småsyk, men at du sannsynligvis ikke er smittsom innen den tid (man er smittsom før utbrudd og helt i starten av sykdommen), men da får hvertfall de sjans til å ta avgjørelsen selv!
Da er det ikke noe problem!

Så spør om det er greit at du kommer småsyk  

Anonymkode: 1a57c...698

Leste innlegget på nytt. Når du vet hun har dårlig immunforsvar bør du heller bare si du er syk og ikke kan komme, hun setter nok mer pris på det

Anonymkode: 1a57c...698

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er snakk om en kreftpasient ville jeg hørt med personen.

Ellers lever vi livet som vanlig når vi bare er småsyke. Og det samme gjelder de vi omgås, og arbeidsplassen. 

Anonymkode: 1414e...a81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si fra til kreftpasienten så HUN må ta avgjørelsen er utrolig dårlig stil. Ta den kjipe avgjørelsen selv - det er det eneste riktige å gjøre… 

 

Hvis du er så i tvil at du spør totalt fremmede på internett er du egentlig ikke i tvil. 
 

BLI. HJEMME. 

Anonymkode: 932fb...2a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Å si fra til kreftpasienten så HUN må ta avgjørelsen er utrolig dårlig stil. Ta den kjipe avgjørelsen selv - det er det eneste riktige å gjøre… 

 

Hvis du er så i tvil at du spør totalt fremmede på internett er du egentlig ikke i tvil. 
 

BLI. HJEMME. 

Anonymkode: 932fb...2a3

Hæ? Hun må jo ta avgjørelsen. Vi har en kreftsyk i familien og hun har sagt at hun er lei av de som tar avgjørelse på hennes vegne

Anonymkode: 6d229...15b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å si fra til kreftpasienten så HUN må ta avgjørelsen er utrolig dårlig stil. Ta den kjipe avgjørelsen selv - det er det eneste riktige å gjøre… 

 

Hvis du er så i tvil at du spør totalt fremmede på internett er du egentlig ikke i tvil. 
 

BLI. HJEMME. 

Anonymkode: 932fb...2a3

Det er helt vanlig å spørre. 

Folk vurderer det ulikt, og ønsker ulike ting. Hun skal jo delta på en dag med mange tett sammen i en kirke, og så selskap med klemming og alt, så hun bærer nok mye større risiko ved å gjøre dette da mange er smittebærere før symptomer, og når man vet man er syk kan man holde avstand. 

Både i familie og omgangskrets bryr vi oss ikke noe om vanlige forkjølelser. De kommer og går gjennom vinteren. Men om noen for eksempel er gravide spør jeg jo bare om det fortsatt er greit at jeg kommer innom. 

Anonymkode: 1414e...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det riktige her klart er å utebli, når denne bestemte situasjonen er som den er. 

Tenker samtidig det er helt okay å si rett ut til henne at formen isolert sett holder til deltakelse hvis den er påkrevet - tror dere. Dere mener likevel det er mest ansvarlig å stå over, og da for ikke å gjøre andre syke.

Jeg synes ikke det er å flytte ansvaret over på henne når dere selv har gjort en initiell vurdering og bare ber om bekreftelse på at hun skjønner hvorfor dere gjør som dere gjør. 

Anonymkode: fbc99...2c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill, hold dere hjemme hvis dere er syke.

Anonymkode: 6ab85...189

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det heter koNfirmasjon, skal du forkorte må du i alle fall skrive konf og ikke koMf.. Høres ut som du er et barn som ikke kan snakke rett. 

Anonymkode: f13cd...7db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...