Gå til innhold

gjenbruk av kaffekrus/kopp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange dager bruker du samme kaffekrus/kopp før du vasker den? 

Anonymkode: 3a01a...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2-5dager.

Bytter alltid kaffekopp når jeg setter på oppvaskmaskinen 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag? Ingen grunn til å spare på vask av en kopp med oppvaskmaskin.. 

Anonymkode: 50c48...4c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maks en dag. Jeg drikker stort sett bare kaffe om morgenen, evt. en kopp senere på formiddagen om jeg har fri og er hjemme. Og så setter jeg koppen i oppvaskmaskina etterpå. 

Jeg kunne godt ha skylt koppen og brukt den på nytt dagen etter, men det er liksom ikke noe poeng når jeg uansett ikke skal ha mer kaffe før oppvaskmaskina er kjørt. 

Anonymkode: e2d3a...d48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme bruker jeg samme kopp 1 dag, deretter går den i maskinen. Drikker fort kaffe 2-3 ganger om dagen.

På jobb bruker jeg koppen i flere dager (kanskje litt for mange ganger😅). Men skylder den i varmt vann hver dag.

Anonymkode: 2c327...cb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skyller/vasker den den mellom hver kopp. Men jeg pleier å lage latte, så jeg vil ha vekk skumrestene. 

Anonymkode: 03a85...979

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyller den jo, så brukes absolutt i flere dager. 

Anonymkode: 4582c...9c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt samme "uvaskede" kaffekopp på jobb i sikkert 5 år nå 😂 

Skyller ut av den etter hver bruk selvsagt, og vasker rundt kanten. Men den har aldri vært i nærheten av en vaskemaskin. Det er min kopp da, og ligger i min private skuff - så er ingen andre som bruker den ved uhell.

Den har mange åreringer innsatt for å si det sånn 😁

Koppen jeg bruker hjemme også bare skyller og vasker jeg bare kjapt hvis noe har tørket i den/rundt kanten.  

Anonymkode: 134d7...274

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvaskmaskinen går omtrent daglig, da går kaffekoppen også i. Ikke noe grunn til å ikke ta den i når maskinen uansett skal gå.

Anonymkode: 12d86...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter alle brukte kopper og glass inn i oppvaskmaskinen om kvelden. Det er en del av mitt kveldsrituale før jeg går på badet (sjekker at vinduer er lukket og dører låst, bretter sammen pledd, setter på plass stoler som er flyttet på, putter skitne kopper og glass i oppvaskmaskinen). Liker å komme ned til ryddig stue og kjøkken om morgenen.

Anonymkode: 46787...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker en kopp hver morgen og vasker koppen rett etterpå. Vet ikke hvor jeg skulle oppbevart en brukt kopp i mellomtiden. 

Anonymkode: ffd8a...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg har hatt samme "uvaskede" kaffekopp på jobb i sikkert 5 år nå 😂 

Skyller ut av den etter hver bruk selvsagt, og vasker rundt kanten. Men den har aldri vært i nærheten av en vaskemaskin. Det er min kopp da, og ligger i min private skuff - så er ingen andre som bruker den ved uhell.

Den har mange åreringer innsatt for å si det sånn 😁

Koppen jeg bruker hjemme også bare skyller og vasker jeg bare kjapt hvis noe har tørket i den/rundt kanten.  

Anonymkode: 134d7...274

Samme her, på hytta iallefall. Hjemme, har jeg koppen «min» i ukesvis med «kattevask» og skylling mellom hver gang bare. 

Anonymkode: 30c17...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver dag, brukes bare til to kopper sort kaffe på morgenen, og settes så rett i maskinen.  Får jeg en sjelden gang lyst på varm drikke senere på dagen så tar jeg en ny kopp. 

Samme om jeg tar en kopp på jobb - setter den rett i maskinen. 

Anonymkode: 16a0d...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg normalt to ulike kaffekopper til dagen. Har en kopp jeg bruker til frokosten, også blir den ryddet bort og vasket, også finner jeg meg en ny til ettermiddagskaffen, som også blir vasket etter bruk. Hender jeg drikker mer enn en kopp før den blir vasket da. 
Jeg ser ikke noe problem med å bruke samme koppen en hel dag, men jeg liker å rydde fortløpende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bruke en favoritt i flere dager, men skyller alltid av med glovarmt vann etter bruk...og blir det ille,
så tar det bare noen sekunder med zalo og kost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har en favorittkopp, skyller den i varmt vann i noen dager før den går i oppvaskmaskina. Vet ikke hvorfor jeg ikke bate setter den i maskina etter bruk, det bare blir sånn 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny hver dag. Jeg vasker opp for hånd og er litt bevisst på å ikke lage for mye oppvask - et glass er ikke skittent før det har vært melk i det og asjetter til brødmat kan fint brukes flere ganger - men jeg vil ha ren kopp om morgenen. Den er så mye i bruk i løpet av dagen at den føles skitten når kvelden kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...