Gå til innhold

Perm jobb/sykemelde


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, er det mulig ta permisjon fra jobb? Har kun fast helge stilling hver 3. helg. Har samtidig som det praksis og veeeldig mye praksis, som fører til jeg er helt utslitt. Føler hodet sprenges og om jeg skal jobbe nå i tillegg blir jeg møte veggen. Dette er en helg jeg fra tidligere fikk flyttet, men ser nå at jeg har 0 kapasitet. Dersom permisjon ulønnet ikke er mulig, kan jeg sykemelde meg fra vanlig jobb denne helg? Hvordan er regler ifht permisjon? Har jobbhelg nå i helgen så er litt trangt med å si fra nå- men håper noen har noen fornuftige løsninger! Føler meg så skit 😢

Anonymkode: 2d089...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mulig å ta permisjon fra jobb ja, men ikke for alt mulig av grunner. Og en permisjon på avklares i god tid med leder, godkjennes av hr/lønn og lignende. 

Om du kan få en sykemelding er opp til lege. Men vær klar over sykepenger og studier hvis det er snakk om studier her da.

Den fornuftige løsningen er at du jobber helgen din for så å vurdere om du må si fra deg jobben hvis du ikke har kapasitet til jobb evt at du tar en samtale med leder om hvordan mulighetene er for og heller gå over til å jobbe tilkalling slik at du kan takke ja/nei til vakter.

Anonymkode: edff2...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er mulig å ta permisjon fra jobb ja, men ikke for alt mulig av grunner. Og en permisjon på avklares i god tid med leder, godkjennes av hr/lønn og lignende. 

Om du kan få en sykemelding er opp til lege. Men vær klar over sykepenger og studier hvis det er snakk om studier her da.

Den fornuftige løsningen er at du jobber helgen din for så å vurdere om du må si fra deg jobben hvis du ikke har kapasitet til jobb evt at du tar en samtale med leder om hvordan mulighetene er for og heller gå over til å jobbe tilkalling slik at du kan takke ja/nei til vakter.

Anonymkode: edff2...343

Ok, men man kan snakke med lege først for å se hva de sier?

Anonymkode: 2d089...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...