Gå til innhold

Kakerlakker - hvor i all verden kommer de fra?

mitch92

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvorfor skulle de slå seg til inne hos deg? De hører til utendørs. Du bare surrer nå.

Anonymkode: c9635...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor skulle de slå seg til inne hos deg? De hører til utendørs. Du bare surrer nå.

Anonymkode: c9635...a05

Hva mener du jeg surrer? Kakerlakker lever inne. Med unntak av markakkerlakk som kan forville seg inn og da dør raskt. Men siden jeg og har sett en nymfe betyr jo det at de har formert seg så er sikkert av de skumlere typene huff. Den ene var av litt størrelse så tror ikke det er tysk kakerlakk. Det er jo verste typen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Advicon Cockroach Tubes Fjerner alle slike kryp. Det er ikke en farlig spray som du puster inn, men en fast gift som du legger bak alle lister. Vi brukte den mot skjeggkre, og har blitt kvitt problemet helt. 

Anonymkode: 88180...b07

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitch92 skrev (1 time siden):

Jepp... Fordi jeg fikk øye på denne nymfen. Skjeggkre har ikke nymfer på den måten. Og har dessverre sett nok skrekkvideoer på nett at jeg vet hvordan kakerlakker ser ut...

Anbefaler deg å legge ut en limfelle og få tak i et eksemplar. Du kan sende til FHI for artsbestemmelse. Det virker lite sannsynlig at det er kakerlakker som formerer seg i hopetall. Samtidig er det rart at du har sett mer enn én, det er ikke noe hyggelig. Tyske kakerlakker er ganske små og løper fort, åpnet et skap en gang hvor de florerte 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitch92 skrev (1 time siden):

Et år siden innflytting så tvilsomt at det var de som bodde her før vil jeg tro. Men mange utenlandske i området. Og nå mener jeg ikke noe vondt med det, bare tenker mange er på reise til varmere strøk. Men rart ingen andre har varslet om de har kakerlakker? For samtlige leiligheter må jo saumfares hvis en leilighet har kakerlakker 

Om noen sier det er rasistisk at utlendinger har potensiale til å "ha med seg litt ekstra i bagasjen", så er det bare å kutte dem ut fra omgangskretsen. Nevner bare kinapakker og sølvkre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stammer nok fra naboer - kommer gjennom kjøkkenvifte eller felles ventilasjon. Hvis du bor i borettslag, må du melde i fra til styret. Også må du fange kakerlakken på glass, slik at de kan finne ut hvilken type det er.

Kontakt forsikringen, og skadedyrfirma.

Anonymkode: 54465...db5

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Stammer nok fra naboer - kommer gjennom kjøkkenvifte eller felles ventilasjon. Hvis du bor i borettslag, må du melde i fra til styret. Også må du fange kakerlakken på glass, slik at de kan finne ut hvilken type det er.

Kontakt forsikringen, og skadedyrfirma.

Anonymkode: 54465...db5

Ser en stk i limfellen over natten. Betyr det at det ikke er så mange da eller? Har plassert ut flere på kjøkkenet.  Betyr det at de kanskje har hovedbasen sitt et annet sted? Feks en annen leilighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mitch92 skrev (3 timer siden):

Ser en stk i limfellen over natten. Betyr det at det ikke er så mange da eller? Har plassert ut flere på kjøkkenet.  Betyr det at de kanskje har hovedbasen sitt et annet sted? Feks en annen leilighet?

Får du tatt bilde av den? 

Anonymkode: ea915...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når du har sett så mange på såpass kort tid, er det nok dessverre en betydelig bestand. Du skal egentlig ikke se dem i lyset, heller. Så det er enda et tegn på at de er mange. Tipper de kommer fra en annen leilighet, noen som ikke bryr seg. Hele blokka må behandles.

Anonymkode: d98df...379

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...