Gå til innhold

skrive gruppeeksamen individuelt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på om noen har erfaring med å få slippe å skrive gruppeeksamen, men heller gjøre den alene når det egentlig er obligatorisk å skrive i grupper? Har prøvd å spørre skolen, men får vage svar da det er en stund til denne eksamenen er. Ut ifra hva jeg elser på nettet ser det ut som man må ha særskilte grunner for å få dette  godkjent. Trenger A i snitt for å komme inn på masteren jeg vil, og gruppearbeid er dermed ikke helt heldig for meg da jeg helst vil at det kun skal være min egen feil om jeg ikke klarer å nå målet mitt.

Anonymkode: 9cfda...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! Jeg lurer på om noen har erfaring med å få slippe å skrive gruppeeksamen, men heller gjøre den alene når det egentlig er obligatorisk å skrive i grupper? Har prøvd å spørre skolen, men får vage svar da det er en stund til denne eksamenen er. Ut ifra hva jeg elser på nettet ser det ut som man må ha særskilte grunner for å få dette  godkjent. Trenger A i snitt for å komme inn på masteren jeg vil, og gruppearbeid er dermed ikke helt heldig for meg da jeg helst vil at det kun skal være min egen feil om jeg ikke klarer å nå målet mitt.

Anonymkode: 9cfda...a26

Vi har fått beskjed at det kun kan gjøres hvis det er et medisinsk grunn til det. Type en diagnose som gjør det. Mulig det ikke er likt for alle. Gruppeeksamen er kjipe greier, spesielt hvis gruppa ikke fungerer. Det er mange som misliker det. Hadde alle de som ikke liker det søkt om å ta individuelt så hadde skolene slitt. Så tviler på at det er lett å få det innvilget.

Anonymkode: 9f5c2...b1e

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann fikk skrive alene av familiære årsaker. Det vil si kronisk sykt barn (mye inn og ut av sykehus m.m). 
 

«jeg vil ikke skrive i gruppe fordi jeg er redd noen trekker ned karakteren» er ikke en god nok grunn.

Hvis karakter er viktig for deg, så står du på og gir en ekstra innsats. Fult mulig å sørge for at gruppa får A uten at alle bidrar til det. Min mann gjorde det på en eksamen (før vi fikk det syke barnet), han gjorde 80% av arbeidet selv om dem var 4stk. Og det gav dem A.

Anonymkode: b7c58...a37

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruppeeksamen er noe dritt. Forstår deg godt, OP.

Anonymkode: e1029...3d5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuusen takk for greie og informerende svar dere!!❤️ hadde en følelse på at grunnene måtte være av den litt mer seriøse typen ja. Gruppearbeid er noe herk synes jeg, men får bare stå i det og gjøre det beste ut av det🤞🏽

Anonymkode: 9cfda...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...