Gå til innhold

Selge 100 ting i 2024


HeltTexas

Anbefalte innlegg

Ved nyttår bestemte jeg meg for å prøve utfordringen å selge 100 ting på et år. Med Marie Kondos bøker og mange podkaster om minimalisme/decluttering som ledet veien lanserte jeg en stor opprydning i rotehuset og la ut masse på Tise og Finn.

Jeg tenkte jeg kunne dele fremgangen min så langt i tilfelle noen andre lar seg inspirere eller lurer på hvor mye man kan tjene på å selge unna ting man har liggende hjemme ☺️

Januar: 4 ting solgt, 1000 kr tjent

Februar: 11 ting solgt, 2130 kr tjent

Mars: 12 ting solgt, 2480 kr tjent

April: 51 ting solgt, 10 020 kr tjent

Så langt i 2024: 78 ting solgt, 15 630 kr tjent

Det begynte litt sakte, men jeg ser at innsatsen min med å jevnt og trutt legge ut nye ting hver uke lønnet seg spesielt denne måneden da mye plutselig ble solgt. Dette har gått over all forventning, og det er kjempegøy å bli kvitt ting samtidig som jeg tjener litt på det! 

Ønsker andre som prøver dette lykke til med salget og opprydningen 💪

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er imponert! Hva er det du selger? Har flere annonser på Finn selv, men er jo helt stille der. Priser meg ikke for høyt, kanskje 70% av nypris på fine ting. 

Anonymkode: fb8f4...a95

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har solgt 2 produkter av 2. De gikk samme time som jeg la dem ut. Dette er produkter jeg tok ca 50% av ny pris. De var knapt brukt og ser mange legger de ut til 90% av ny pris, noen til og med over. Så det er kanskje ikke rart mange ikke får solgt når de er såpass grådig. 

Personlig kjøper jeg ikke brukt, fordi folk tar for mye for brukte ting. Tenker at knapt brukt er minst 50% avlag, mye brukt er 70+% avslag utifra tilstand.

Anonymkode: 492ce...d7f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Jeg hadde en lignende utfordring i fjor, nemlig at jeg i løpet av året skulle kvitte meg med 365 ting jeg ikke brukte 😄 Det kunne være alt fra et klesplagg jeg la ut på tise til en gammel sliten truse som ble kastet til noe jeg hadde hatt liggende i en skuff som ble donert. Målet var å selge, kaste eller gi bort et eller annet hver dag. Klarte det (ble over 400 ting til slutt) 👏🏻

Anonymkode: 5aeaa...bc6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er imponert! Hva er det du selger? Har flere annonser på Finn selv, men er jo helt stille der. Priser meg ikke for høyt, kanskje 70% av nypris på fine ting. 

Anonymkode: fb8f4...a95

70 % av nypris er ganske høyt, da😅 Jeg legger ut for max 50 %, med kanskje 60 % dersom det fortsatt har lappen på. Får solgt ting raskt! Det bør jo være lavere pris enn det man kan få tak i det nytt, og på 70 % av nypris kan man som regel kjøpe det nytt for samme pris om man kjøper på tilbud eller med rabattkode.

Anonymkode: d145f...519

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Er imponert! Hva er det du selger? Har flere annonser på Finn selv, men er jo helt stille der. Priser meg ikke for høyt, kanskje 70% av nypris på fine ting. 

Anonymkode: fb8f4...a95

70% av nypris er vel ca 30% avlag, det er for grådig 🤑 Men du må gjøre det du ønsker selv. Jeg har ikke lyst på andre sine brukte ting og betale oppimot ny pris. Halv pris som et minimum på ting som knapt er brukt og i ny tilstand.

Anonymkode: 492ce...d7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Er imponert! Hva er det du selger? Har flere annonser på Finn selv, men er jo helt stille der. Priser meg ikke for høyt, kanskje 70% av nypris på fine ting. 

Anonymkode: fb8f4...a95

Jeg selger aller mest klær og sko (har spart på altfor mye!) men også mye bøker, interiør og småting jeg ikke trenger lenger. Det er ganske stille på Finn hvis man ikke legger prisene veldig lavt, jeg har solgt mest på Tise så langt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har solgt 2 produkter av 2. De gikk samme time som jeg la dem ut. Dette er produkter jeg tok ca 50% av ny pris. De var knapt brukt og ser mange legger de ut til 90% av ny pris, noen til og med over. Så det er kanskje ikke rart mange ikke får solgt når de er såpass grådig. 

Personlig kjøper jeg ikke brukt, fordi folk tar for mye for brukte ting. Tenker at knapt brukt er minst 50% avlag, mye brukt er 70+% avslag utifra tilstand.

Anonymkode: 492ce...d7f

Helt enig i at mange setter prisene altfor høyt for brukte ting. Selv er jeg veldig interessert i gjenbruk og kjøper heller brukt enn nytt så langt det går an, men akkurat nå prøver jeg å bare selge :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Så gøy! Jeg hadde en lignende utfordring i fjor, nemlig at jeg i løpet av året skulle kvitte meg med 365 ting jeg ikke brukte 😄 Det kunne være alt fra et klesplagg jeg la ut på tise til en gammel sliten truse som ble kastet til noe jeg hadde hatt liggende i en skuff som ble donert. Målet var å selge, kaste eller gi bort et eller annet hver dag. Klarte det (ble over 400 ting til slutt) 👏🏻

Anonymkode: 5aeaa...bc6

Åh, det høres supert ut! Jeg har brukt dette som en mulighet til å kvitte meg med så mye som mulig og det har vært kjempedeilig å få ting ut. Jeg har gitt bort ganske mye på finn og til gjenbruksbutikker, og hevet en del ting som ikke var fine nok til å gis bort. Så jeg har nok fått minst 120-30 ting ut av huset så langt 🙌

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, HeltTexas said:

Helt enig i at mange setter prisene altfor høyt for brukte ting. Selv er jeg veldig interessert i gjenbruk og kjøper heller brukt enn nytt så langt det går an, men akkurat nå prøver jeg å bare selge :) 

Gjenbruk er vel og bra, men da må det prises riktig. Det jeg ser på finn er stort sett overpriset. Ikke vet du 100% om alt er i god stand, selv om selger hevder det, skraper og merker som ikke kommer frem på bildene etc. 

Men grunnen til at prisene er høye på finn er nok fordi folk ikke vet hva en ny tilsvarende vare er verdt. Ser jo ofte brukte ting som er priset over ny pris. Det jeg ser er folk som ikke følger med på prisutviklingen på kategorien de legger ut i, følger ikke med på prisguiden.no og prisjakt.no sin prisutviklingskurv de siste årene. Hva kan man egentlig forvente av folk?

Nei det er sjelden jeg ser noen prise noe lavere enn det det er verdt. Det skjer bortimot aldri.

Anonymkode: 492ce...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har jo ikke tjent penger ...

... du har bare solgt unna og dermed fått mindre i tap.

Jeg heier gjenbruk da. 

Schnuvju

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.4.2024 den 21.07):

70 % av nypris er ganske høyt, da😅 Jeg legger ut for max 50 %, med kanskje 60 % dersom det fortsatt har lappen på. Får solgt ting raskt! Det bør jo være lavere pris enn det man kan få tak i det nytt, og på 70 % av nypris kan man som regel kjøpe det nytt for samme pris om man kjøper på tilbud eller med rabattkode.

Anonymkode: d145f...519

70% rabatt på nypris 😅 Jeg som formulerte feil. 

Anonymkode: fb8f4...a95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte mye i fjor, i år er det ikke så mye å selge😅 har en del ute men det går trått.

Selger heller ikke dyrt. Har bl a klespakke til barn ute, over 15 plagg med Levis, Hummel og NameIt bl a, noe knapt brukt. Lagt ut for 300kr men ikke noen interesserte. 

Anonymkode: 149d8...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 30.4.2024 den 21.52):

 

Nei det er sjelden jeg ser noen prise noe lavere enn det det er verdt. Det skjer bortimot aldri.

Anonymkode: 492ce...d7f

Hvorfor i alle dager forventer du at folk skal gjøre det? Prise varene sine lavere enn det de er verdt?

Går du inn på Finn.no med den forventningen er det ikke rart du blir skuffet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sært å dra inn grådighet bare fordi folk ikke selger ting til halv pris synes jeg. Jeg har ikke lagt ut ting på finn.no enda selv, men tenker at om man er på utkikk etter noe spesifikt så kan man ikke akkurat forvente å få alt til halv pris? Men kanskje jeg har sære interesser og ser etter noe spesielt, ikke vet jeg. Jeg finner sjeldent det jeg vil ha til halv pris, men forstår også folk godt som ikke vil prise det så lavt. Synes ikke det handler om grådighet.

Anonymkode: a994e...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selger mye på finn. Nye/ubrukte varer priser jeg til max 50% av nypris. Det som er brukt ligger gjerne under der igjen med 70-80% rabatt da mange ønsker å bruke fiks ferdig og da legges det gjerne på en 100kr for frakt. Det er jo ikke noe poeng med å kjøpe brukt om du kan få det samme nytt på tilbud tenker jeg. Det er jo heller ikke gøy å handle i bruktbutikk om prisene er for stive. Da lar jeg heller vær å kjøpe. 

Anonymkode: 02545...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke hundre ting å selge. Jeg handler det jeg trenger og ikke mere og bruker opp det jeg kjøper. Jeg handler heller et par dyre perleøredobber hos gullsmeden enn en haug med ørepynt fra glitter. Styrer unna ræl og handler heller dyrere og kvalitet.

Anonymkode: 49447...79e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Har ikke hundre ting å selge. Jeg handler det jeg trenger og ikke mere og bruker opp det jeg kjøper. Jeg handler heller et par dyre perleøredobber hos gullsmeden enn en haug med ørepynt fra glitter. Styrer unna ræl og handler heller dyrere og kvalitet.

Anonymkode: 49447...79e

Samme her! Er ganske minimalistisk og kjøper ikke ræl. Selger litt innimellom hvis jeg er lei av et klesplagg eller noe. Men jeg har overhodet ikke 100 ting å selge 😅

Anonymkode: 43f85...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har ikke hundre ting å selge. Jeg handler det jeg trenger og ikke mere og bruker opp det jeg kjøper. Jeg handler heller et par dyre perleøredobber hos gullsmeden enn en haug med ørepynt fra glitter. Styrer unna ræl og handler heller dyrere og kvalitet.

Anonymkode: 49447...79e

Jeg kjøper ikke, og har sjelden hittil i mitt liv kjøpt «ræl», men har likevel nå ting (ikke ræl 😂) å selge fordi jeg er 50 år. Da jeg var 20 ville jeg nok ikke hatt noe særlig å selge på Finn eller andre steder.

Anonymkode: c3fcc...fc1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger noen ting i mnd. Ikke så mye som deg. Du må ha veldig dyre ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...