Gå til innhold

Størrelse på dametruser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Handlet et par truser på Lindex, kommer hjem og prøver ei på. For stram. Men det burde den faktisk ikke være, da trusa er i størrelse 48/50, altså en XL, og jeg er en buksestørrelse 38! Og siden det ikke er bytterett på truser, så kommer de bare til å bli liggende i skuffa mi til jeg en dag kvitter meg med de.

Dette opplever jeg er en gjenganger uansett hvilken butikk jeg kjøper truser i. Flere med samme erfaring? 

Anonymkode: b7db9...625

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opplever det samme! Men har lært leksa nå, så jeg kjøper str xl i truser på cubus, men jeg er xs, bruker str 34-26 i bukser

Anonymkode: 358ae...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Opplever det samme! Men har lært leksa nå, så jeg kjøper str xl i truser på cubus, men jeg er xs, bruker str 34-26 i bukser

Anonymkode: 358ae...b59

Ja jeg har noen truser fra Cubus i XL som passer bra, burde handlet der heller. Men det er jo helt feil at jeg må såpass opp i størrelse når det kommer til truser. Hva med de damene som er en del større enn meg? Hva skal de gå i?

Har også lagt merke til at det stort sett bare henger XS, S og M igjen, de større størrelsene som L og XL er ofte utsolgt. 

ts

Anonymkode: b7db9...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det mulig da?

Jeg bruker XXL fra Cubus og XL fra Lindex, 46/48 i bukser og klær ellers, da er de trusene romslige siden jeg ikke takler ting som strammer. 
Jeg brukte samme truser for 10kg siden også når jeg bikka 50 i bukser, trusene passa da også. 
Jeg har masse vekt på mage, rumpe og lår.

Anonymkode: 7d5b9...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vanligvis S eller M, men i truser må jeg opp i XL. Det er helt på trynet!

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøpte du deg truser i 48/50 in the first place, om du er en størrelse 38? 

Anonymkode: 6567c...5f6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det må ha med fasong å gjøre. Jeg må gå ned i størrelse på truser og strømpebukser, ellers henger de ikke oppe.

Anonymkode: 958cf...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man bruker 38 i bukser og truser i str. 48 er for små, høres veldig rart ut.

Jeg bruker vanligvis S i bukser, pleier å kjøpe M i truser og det er mer enn stort nok. Tror også jeg har forholdsvis stor rumpe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 48 i bukser og i truser. Må ha noe med hvordan trusa er lagd. Jeg hadde uansett klagd på det til butikken og bedt de sammenligne med andre størrelser av samme trusa. Jeg har opplevd at to av samme bukse sitter forskjellig, så kan jo være sydd feil og. 

Anonymkode: d717b...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var merkelig. Jeg kjøper truser i akkurat samme størrelse som andre klær.

 

Anonymkode: ae636...0f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går gjerne opp én størrelse på truser, for jeg liker ikke at de gnager. Her vil jeg nesten tippe det er en kombinasjon av feil fasong og type stoff. Jeg er egentlig xs, og har truser i m og de er litt tja, og jeg de i s passer bedre. L hadde jeg svømt i. Jeg har truser fra Change og Cubus. Brief (eller hvordan det staves) eller hipster bruker jeg og i bomull. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvorfor kjøpte du deg truser i 48/50 in the first place, om du er en størrelse 38? 

Anonymkode: 6567c...5f6

Fordi truser i mindre størrelser gnager! 
Jeg har og har hatt plenty av truser i XS, S, M, L og XL. Både boksere, briefs og string. 
Stort sett fra kjedebutikkene, men også fra Victorias Secret. 
Ts

Anonymkode: b7db9...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (20 timer siden):

At man bruker 38 i bukser og truser i str. 48 er for små, høres veldig rart ut.

Jeg bruker vanligvis S i bukser, pleier å kjøpe M i truser og det er mer enn stort nok. Tror også jeg har forholdsvis stor rumpe.

Ja det er rart…liker ikke at det gnager seg inn i huden. 
Har helt vanlig kroppsfasong, bmi på 23 så ei truse i M burde passe! 
Ts

Anonymkode: b7db9...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det er motsatt. Trusene er i normal størrelse, klær fra billigkjedene har est ut og er "flatterende" i størrelsen

Anonymkode: 89d01...4b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å gå ned én eller to størrelser når jeg kjøper truser siden de er elastiske i stoffet  

Bruker XL/XXL eller 46/48 i klær, men for truser kan jeg godt bruke L eller 42/44 . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Kanskje det er motsatt. Trusene er i normal størrelse, klær fra billigkjedene har est ut og er "flatterende" i størrelsen

Anonymkode: 89d01...4b9

Tenkte det samme selv.

Det er mange tråder på KG om folk med KMI 23-28 som bruker XS…

Anonymkode: 018ef...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker xxs i klær og str s i truser. Trodde det bare var kroppen min som var rar eller noe, men ser jo flere andre her har samme problem

Anonymkode: 2444e...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker str. 36 (25) i bukser. I truser kjøper jeg alltid 38/40 eller M/L. 

Alle truser jeg har prøvd i min buksestørrelse, strammer i strikkende. Ser så teit ut med fire rumpeballer. 

Anonymkode: 60f51...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenkte det samme selv.

Det er mange tråder på KG om folk med KMI 23-28 som bruker XS…

Anonymkode: 018ef...766

Jeg har KMI på 19. Truser i min bukse størrelse strammer sinnsykt i strikkene. Går alltid opp i størrelse på undertøy. Undertøy skal jo ikke stramme på samme måte som bukser. Undertøy skal være usynlig. 

Anonymkode: 60f51...238

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Kanskje det er motsatt. Trusene er i normal størrelse, klær fra billigkjedene har est ut og er "flatterende" i størrelsen

Anonymkode: 89d01...4b9

Eh nei. Jeg er relativt slank. Alltid vært. Ts

Anonymkode: b7db9...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...