Gå til innhold

Haste henvisning gynekologen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var hos legen i dag for celleprøve. Og magesmerter. Vi pratet om overgangsalder osv. Så lurte ho hvilke gynekolog jeg pleide å henvises til sa det, så ho sa da tar vi celleprøve og så henviser jeg ditt for snakk om overgangsalder og ul pga smertene i nedre del av magen. Så da celleprøve skulke tas sier ho, her blør du raskt  ska prate med den andre legen. Andre kvinnelige lege kommer inn og sjekker.  Blir stille og sier. Vi sender haste time til sykehuset. Kan være de ringer deg alt på torsdag. Spurte hva der var. De sa vi vil ikke si så mye, kan være vi tar feil.

Kjenner bare uro i hele kroppen. Har slitt med smerter neders i magen i 5 mnd, pluss smerter i korsrygg

Anonymkode: 233b2...e79

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt at det er skummelt, men det er godt at de ikke tar noen sjanse når det er ting de ikke har god nok kompetanse på. Det pleier å gå bra, så lykke til ❤️ 

Anonymkode: 7e301...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er for dårlig av dem å ikke fortelle deg hva du henvises for å sjekke. Klart de ikke kan være sikre, det er vel derfor de sender deg videre for undersøkelse, men du har krav på informasjon.

Anonymkode: 192f4...214

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livmorhals- eller eggstokkreft er nok det de mistenker. Bra du fikk hastehenvisning.

God bedring og lykke til!

Anonymkode: 05c70...d2a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Livmorhals- eller eggstokkreft er nok det de mistenker. Bra du fikk hastehenvisning.

God bedring og lykke til!

Anonymkode: 05c70...d2a

Ts her

Er det som har Svirret i hodet mitt og..min mormor døde av kreft i livmor og egg stokker som ble oppdaget for seint. Min mor, tante, søskenbarn og barnet til søsterbarnet mitt på mor side har fjernet alt pga kreft. Så tanken har slått meg. Har bytter lege for 1 mnd siden da min gamle lege skrev da jeg tok opp smertene om å bestille time hos fysioterapeut eller kiropraktor 

Anonymkode: 233b2...e79

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ts her

Er det som har Svirret i hodet mitt og..min mormor døde av kreft i livmor og egg stokker som ble oppdaget for seint. Min mor, tante, søskenbarn og barnet til søsterbarnet mitt på mor side har fjernet alt pga kreft. Så tanken har slått meg. Har bytter lege for 1 mnd siden da min gamle lege skrev da jeg tok opp smertene om å bestille time hos fysioterapeut eller kiropraktor 

Anonymkode: 233b2...e79

Husk at kreft uansett ikke er synonymt med død. Nå må du først få diagnose, kreft eller ikke. Håper du får gode nyheter. Uansett så vil du ihvertfall få hjelp til å få en bedre helse.

Anonymkode: 05c70...d2a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan lese henvisninger til sykehus på helsenorge. (Om din region bruker det)

Anonymkode: 7c548...409

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig vært igjennom noe av det samme. Er ferdig med overgangsalderen og fikk plutselig blødninger. Legen var ærlig på at det kunne være kreft, men det kunne også være flere andre ting. Jeg ble henvist med hastesak til gynekolog, og hadde time der 3 dager etter henvisning. Gynekologen var også ærlig og sa det samme som legen + at det idag er gode prognoser på den type kreft. 

Gynekologen fant en polypp, men ville at jeg skulle undersøkes grundigere på sykehuset, så jeg ble henvist dit, hastesak det også. Var på sykehuset til pre-op time 14 dager etter henvisning og operasjon en uke etter det igjen. Der ble polyppen fjernet og de tok vevsprøver. 

Jeg hadde altså ikke kreft, men fikk satt inn hormonspiral for å forebygge kreft, samt at jeg blir kalt inn til hyppige undersøkelser.

Det jeg vil si er, at det kan være kreft, men det kan også være andre ting. Men jeg skjønner uroen din. Ventetiden var det verste med hele greiene. 

Ønsker deg masse lykke til. Å husk at skulle det være kreft så er de så dyktige på det nå, samt at henvisninger og timer kommer fortløpende. 

Anonymkode: 8d360...225

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg syns det er for dårlig av dem å ikke fortelle deg hva du henvises for å sjekke. Klart de ikke kan være sikre, det er vel derfor de sender deg videre for undersøkelse, men du har krav på informasjon.

Anonymkode: 192f4...214

Er jo ganske åpenbart hva de mistenker da, tviler på de finner brystkreft i en gynekologisk undersøkelse.

Til TS: masse lykke til og det at legene ikke vil si for mye er fordi de vil ikke bekymre oss pasienter mer enn nødvendig. Men skjønner deg veldig godt at du er bekymret. Håper du får gode nyheter ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåbærrips skrev (20 minutter siden):

Er jo ganske åpenbart hva de mistenker da, tviler på de finner brystkreft i en gynekologisk undersøkelse.

Til TS: masse lykke til og det at legene ikke vil si for mye er fordi de vil ikke bekymre oss pasienter mer enn nødvendig. Men skjønner deg veldig godt at du er bekymret. Håper du får gode nyheter ❤️

Vi er jo forskjellige, men jeg syntes det var veldig beroligende da alle jeg var hos sa at det kunne være kreft, men at det også kunne være andre ting. Alle jeg var hos var ærlige og det syntes jeg var fint. Her synes jeg at gynekolog har skapt stor usikkerhet hos ts - som er totalt unødvendig. 

Anonymkode: 8d360...225

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Blåbærrips said:

Er jo ganske åpenbart hva de mistenker da, tviler på de finner brystkreft i en gynekologisk undersøkelse.

Til TS: masse lykke til og det at legene ikke vil si for mye er fordi de vil ikke bekymre oss pasienter mer enn nødvendig. Men skjønner deg veldig godt at du er bekymret. Håper du får gode nyheter ❤️

Uavhengig av hvor «åpenbart» det er, er det ingen grunn til å svare unnvikende på direkte spørsmål fra pasienten.

Anonymkode: 192f4...214

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey TS, kan du fortelle hvordan det går videre? 

Jeg har nøyaktig samme symptomer som deg, men har ikke gått il noen undersøkelser. Burde kanskje....

Anonymkode: ee573...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

hey TS, kan du fortelle hvordan det går videre? 

Jeg har nøyaktig samme symptomer som deg, men har ikke gått il noen undersøkelser. Burde kanskje....

Anonymkode: ee573...8cf

Ts her

Det kan jeg gjøre

Anonymkode: 233b2...e79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 1.5.2024 den 6.34):

hey TS, kan du fortelle hvordan det går videre? 

Jeg har nøyaktig samme symptomer som deg, men har ikke gått il noen undersøkelser. Burde kanskje....

Anonymkode: ee573...8cf

Fått time alt i morgen

Ts

Anonymkode: 233b2...e79

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgen! 

Anonymkode: e8b24...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til ❤️ 

Anonymkode: 7e301...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til! ❤️

Anonymkode: ec95a...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk timen, ts? Tenkte på deg i dag❤️

Anonymkode: 0772b...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan gikk timen, ts? Tenkte på deg i dag❤️

Anonymkode: 0772b...69b

Timen er senere i dag, så ts kan nok ikke svare på det enda ;) 

Anonymkode: 8d360...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...