Gå til innhold

1.års student og gravid


san134

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er 23 år og fant nettopp ut at jeg er gravid. Jeg leier egen leilighet og har samboer, og har en helgejobb samtidig.  Jeg studerer et studie som er 50% praktisk, og må derfor ta permisjon fra studiet da det kommer til å bli vanskelig. Er det noen her som har vært i samme situasjon? ❤️ Hvordan gjorde du det økonomisk? Vet at man kan få noe stønader og slikt :) Dette var ikke planlagt, men vi vil likevel beholde.

Skal til lege og snakke med rådgiver men vil høre med dere som har vært i samme situasjon om dere har noen tips!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig fleksibelt å være student og ha småbarn - så go for it.  Håper du får til at permisjonen passer så du kan ha minst mulig pause i studiene.

 

 

Anonymkode: df46d...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er veldig fleksibelt å være student og ha småbarn - så go for it.  Håper du får til at permisjonen passer så du kan ha minst mulig pause i studiene.

 

 

Anonymkode: df46d...3e9

Ja skal høre når jeg har vært hos lege og bekreftet graviditeten, da det er såpass tidlig. Er bare det økonomiske jeg er bekymret for da jeg under permisjon ikke vil få noe stipend, og jeg kun har helgejobb .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du begynne på studiet eller går du første året nå? Hvis du går første året nå, så rekker du vel sannsynligvis å ha rett til fødsels stipend. Og så kan du velge om du vil ha engangsstønad eller få lønnet permisjon. Hvis ikke ville jeg søkt som heia på jobber som kan gi deg et inntektsgrunnlag. 

Anonymkode: ce8ce...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):