Bacteria Skrevet 24. juli 2024 #161 Del Skrevet 24. juli 2024 Og nå er det noen som har malt Anne Frank med palestinaskjerf i Bergen. «Gatekunst» Denne antsemittismen er til å bli gal av 🤬 Det verste og mest frustrerende er at disse menneskene oppriktig tror at de er på det godes side. Når skal de våkne opp?? 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 24. juli 2024 #162 Del Skrevet 24. juli 2024 Bacteria skrev (44 minutter siden): Men solidaritetsdemonstrasjonene startet jo lenge før Israel rakk å respondere. Det var jo «fri Palestina» og flagg i gatene før ofrene fra 7/10 var blitt kalde jo. Jeg husker solidaritetsdemonstrasjoner langt tilbake i forrige årtusen. Forholdet mellom Israel og palestinerne har vært betent så lenge jeg kan huske. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 24. juli 2024 #163 Del Skrevet 24. juli 2024 I Grosny skrev (13 minutter siden): Jeg husker solidaritetsdemonstrasjoner langt tilbake i forrige årtusen. Forholdet mellom Israel og palestinerne har vært betent så lenge jeg kan huske. Ja, det gjør jeg også. Men hadde håpet at de kunne roet ned et par dager etter 7/10, om ikke annet for skams skyld. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 24. juli 2024 #164 Del Skrevet 24. juli 2024 (endret) 17 hours ago, Bacteria said: Og nå er det noen som har malt Anne Frank med palestinaskjerf i Bergen. «Gatekunst» Denne antsemittismen er til å bli gal av 🤬 Det verste og mest frustrerende er at disse menneskene oppriktig tror at de er på det godes side. Når skal de våkne opp?? for sent. Når de er invadert. Så i dag nyttige idioter i USA protestere mot Israel, "genocide in Palestine" blablabla, det vanlige... Jeg er sikker at de kan ikke plassere Israel og Gaza på et kart en gang... De har nok ikke lært fra Hamtramck... https://www.theguardian.com/us-news/2023/jun/17/hamtramck-michigan-muslim-council-lgbtq-pride-flags-banned Endret 25. juli 2024 av NatNat 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 25. juli 2024 #165 Del Skrevet 25. juli 2024 GP950mAh skrev (På 24.7.2024 den 1.00): Anbefaler deg å sette deg inn i hvordan rettsprinsippene fungerer, man er uskyldig til det motsatte er bevist. At Hamas/Palestina ønsker å utslette Israel er et godt kjent faktum, og nå startet de en krig for å oppnå målet sitt. Det at man juridisk sett anses som uskyldig til man er dømt, betyr ikke at man ikke gjør det man gjør.... Derfor gir det ingen mening å slå fast at Israel ikke begår flkemord (slik du gjør i denne trpden). Det at domstolen foreløbig ikke har konkludert betyr ikke at de ikke begår folkemord, det betyr at domstolen mener det er en mulighet men trenger mer tid og bevis før de tar avgjørelsen. Vi vet ikke om det er folkemord, så tror det er du som misforstår "retsprinsipet" her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 25. juli 2024 #166 Del Skrevet 25. juli 2024 GP950mAh skrev (16 timer siden): Det er resultatet av krig, krigen som Hamas/Palestina startet. Det er ikke folkemord slik som er Hamas sitt mål med krigen. Det er fascinerende hvordan Israel fremstilles som totalt viljeløse og handlingslammet. Det finnes mange måter å drive krig på, og mange strategier. Israel er I stand til å ta valg og velger selv hvordan de responderer. Hvorfor tror du militere og BN krangler? Fordi det kun er en måte og reagere på? Nei, fordi de er uenige om hva som er riktig måte å reagere på, altså de har valg. Så Israels handlinger er Israels ansvar, akurat som at Hamas sine handlinger er Hamas sitt ansvar! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 25. juli 2024 #167 Del Skrevet 25. juli 2024 Svava skrev (19 timer siden): Denne tråden handler om hat mot jøder i Europa, så de som trekker inn kritikk mot Israel pga krigen her bør ta noen runder med seg selv. Jødehat har økt med flere hundre prosent i flere europeiske land siden krigen brøt ut, og her fortsetter dere å koble jøder til krigen. Helt enig i at det er forkastelig å hetse jøder på grund av det staten Israel gjør! Samtidig er det jo som du selv skriver en klar sammenheng mellom krigsforbrytelsene og sinnet mot jøder i Europa. Det er ikke riktig å klandre enkelt inndivider, men det er desvere folk som gjør det. Så jeg tenker at en avslutning på krigen vil føre til en avslutning på hetsen, og ting vill med tiden går ilbake til "normalen" og at de to problemene er tett knyttet sammen. Det å demonstrere, utale seg eller jobbe for fred i Israel/Gaza er dermed like positivt for Palestinere som for norske jøder eller Israelere i mit hode. Krigen fører til sinne mot jøder i Norge og det gjør livet til Israelere i Israel mye mer usikkert. Dette er ikke problemer som forsvinner bare vi ikke snaker om de. Nå har jeg ikke tatt opp krigen i denne tråden selv, men jeg svarer på noen inleg om krigen. Det synes jeg er helt inafor å gjøre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 25. juli 2024 #168 Del Skrevet 25. juli 2024 13 hours ago, I Grosny said: Jeg mener at sammenhengen er litt annerledes. Hamas sin grusomme terror utløste en voldsomt grusom reaksjon av mye større omfang og styrke fra Israel, og Israels massive draps og lemlestelseskampanje utløste hatefulle solidaritetsdemonstrasjoner. Det er minst to sider i denne konflikten som er brutale, og den militært sterkeste av dem utøver mest brutalitet. Ikke fordi de er noe etisk bedre eller verre, men rett og slett fordi de har større slagkraft. Jeg ser ikke bort i fra at Hamas kan være etisk verst, men i praksis vinner Israel drapskonkurransen fordi de er større.Om Hamas hadde vært størst så ville nok resultatet også blitt absolutt grusomt. Hatefulle solidaritetsdemonsteasjoner…. Hatet i disse hatefulle demonstrasjonene er rettet mot jøder, fordi de er jøder. Det begynte allerede da den norske stat ikke kunne kondolere Israel etter det største terror angrep verden har sett. Vi så hva som skjedde 8. mars, vi så hva som skjedde i Sarpsborg. Vi vet hva som skjer i skolene. Til og med en årelang tradisjon, en markering av Krystall natten, kunne ikke avholdes. Vi kan jo late som dette er noe nobelt, at det dreier seg om solidaritet, realiteten er dessverre at det dreier seg om hat. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 25. juli 2024 #169 Del Skrevet 25. juli 2024 (endret) Bacteria skrev (12 timer siden): Men solidaritetsdemonstrasjonene startet jo lenge før Israel rakk å respondere. Det var jo «fri Palestina» og flagg i gatene før ofrene fra 7/10 var blitt kalde jo. Det var vel ikke vanskelig å forstå hvordan Israel kom til å reagere. Selv om jeg ikke trode at det skule vare så lenge som det har, var en av mine aller første tanker at det kom til å dø mange ganger flere Panestinske barn en Israelske, og der fik jo jeg og dise demonstrantene helt rett. Nå så ikke jeg noen demonstranter før krigen begynte, men om du så noen tipper jeg de demonstrerte fordi vi alle forsto dette kom til å kreve mange flere sivile palestinske live en Israeleske. Samt at angrepet på Israel i praksis var over (hvor mange Israelere har død etter 7/10?), mens vi alle vet at palestinske barn kommer til å dør av sult og bomber i fremtiden. Så de demonstrerte vel for å prøve å stoppe drapene vi alle viste kom til å skje.... Endret 25. juli 2024 av Pippi Lotta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 25. juli 2024 #170 Del Skrevet 25. juli 2024 1 minutt siden, Pippi Lotta said: Samt at angrepet på Israel i praksis var over Angrepet mot Israel er enda ikke over, det er pågående. Hver dag sånn ca dør det israelere og slik har det vært siden angrepet startet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 25. juli 2024 #171 Del Skrevet 25. juli 2024 (endret) Madame Butterfly skrev (20 minutter siden): Angrepet mot Israel er enda ikke over, det er pågående. Hver dag sånn ca dør det israelere og slik har det vært siden angrepet startet. Oi det har jeg ikke hørt noe om, selv om jeg har lest mange saker om krigen! Kan du linke til en kilde om at det dør sivile Israelere dagli? Og er du sikker på at det er sivile Israelere du har lest om? Ikke soldater som dør i krigen? At soldatene i en hær som kriger dør er selfølgelig ikke like sjokerende som døde barn. Så det er vel ikke like naturlig å demonstrere mot at soldater dør I krig, som at sivile og barn gjør det.. Men én demonstrasjon for å stoppe en krig, er jo en demonstrasjon som ønsker å stoppe at flere soldater dør også. Endret 25. juli 2024 av Pippi Lotta 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 25. juli 2024 #172 Del Skrevet 25. juli 2024 Sommer2464 skrev (På 30.4.2024 den 15.26): Personlig tenker jeg at det ikke ser lyst ut for jøders fremtid i Europa med all den muslimske antisemittismen. Statistikk fra mai 2023 tilsier at 38 prosent av jødene i Europa vurderer å forlate Europa. Siden 7. oktober har andelen som vil forlate Europa nok vokst mye så med mindre det blir gjort noe drastisk mot antisemittismen har jøder ingen fremtid i Europa. Ingen kompromissløse, selvrettferdige, ekskluderende og konfliktsøkende religioner/kulturer burde få fotfeste i Europa. Dette har skapt ufred og konflikter gjennom alle tider. Nå har islam gjennom tiår med grenseløs innvandring og fri flyt, fått en dominerende stemme. Utviklingen har gått så langt at Jeg tviler på at vestlige demokratier klarer å snu den. Ikke så merkelig at jøder føler seg truet og søker hjem til Israel hvor de forsvarer seg med alle midler. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 25. juli 2024 #173 Del Skrevet 25. juli 2024 20 minutter siden, Pippi Lotta said: Kan du linke til en kilde om at det dør sivile Israelere dagli? Og er du sikker på at det er sivile Israelere du har lest om? Jeg sa ikke sivile, jeg teller med soldater, akkurat som de gjør når de teller døde i Gaza. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 25. juli 2024 #174 Del Skrevet 25. juli 2024 Madame Butterfly skrev (6 minutter siden): Jeg sa ikke sivile, jeg teller med soldater, akkurat som de gjør når de teller døde i Gaza. Oki, da var ikke svare ditt så relevant i forhold til det jeg skrev. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 25. juli 2024 #175 Del Skrevet 25. juli 2024 Pippi Lotta skrev (2 timer siden): Det var vel ikke vanskelig å forstå hvordan Israel kom til å reagere. Selv om jeg ikke trode at det skule vare så lenge som det har, var en av mine aller første tanker at det kom til å dø mange ganger flere Panestinske barn en Israelske, og der fik jo jeg og dise demonstrantene helt rett. Nå så ikke jeg noen demonstranter før krigen begynte, men om du så noen tipper jeg de demonstrerte fordi vi alle forsto dette kom til å kreve mange flere sivile palestinske live en Israeleske. Samt at angrepet på Israel i praksis var over (hvor mange Israelere har død etter 7/10?), mens vi alle vet at palestinske barn kommer til å dør av sult og bomber i fremtiden. Så de demonstrerte vel for å prøve å stoppe drapene vi alle viste kom til å skje.... At det kom til å dø flere palestinere enn israelere skjønte vi vel alle. Demonstrerte for å hindre drap? Den var god du. Du er klar over at 7/10-terroren ble feiret? Bla i Malmø der angrepet ble feiret samme dag med en bilkortesje bestående av 2-300 biler. De som feiret var stort sett personer med innvandrerbakgrunn fra MENA -land. Hvis det var så klart som du sier at flere av deres folk, eller umma, kom til å dø pga Israels motoffensiv, hvorfor da feire? Er de dumme eller hva er greia? Spent på å høre din mening. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GP950mAh Skrevet 25. juli 2024 #176 Del Skrevet 25. juli 2024 Pippi Lotta skrev (6 timer siden): Det at man juridisk sett anses som uskyldig til man er dømt, betyr ikke at man ikke gjør det man gjør.... Derfor gir det ingen mening å slå fast at Israel ikke begår flkemord (slik du gjør i denne trpden). Det at domstolen foreløbig ikke har konkludert betyr ikke at de ikke begår folkemord, det betyr at domstolen mener det er en mulighet men trenger mer tid og bevis før de tar avgjørelsen. Vi vet ikke om det er folkemord, så tror det er du som misforstår "retsprinsipet" her. Rettsprinsippet er veldig greit, man er uskyldig til det motsatte er bevist. Noe Hamas/Palestina-vennene ikke har forstått som tror Israel er skyldig til det motsatte er bevist. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 25. juli 2024 #177 Del Skrevet 25. juli 2024 Madame Butterfly skrev (9 timer siden): Hatet i disse hatefulle demonstrasjonene er rettet mot jøder, fordi de er jøder. Det tror jeg ingenting på. Muligens gjelder det et fåtall,men de aller fleste av Israels kritikere har ingen verdens ting imot jøder. Jeg kritiserer også Putins angrep på Ukraina selv om jeg regner meg som prorusser. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 25. juli 2024 #178 Del Skrevet 25. juli 2024 11 hours ago, Pippi Lotta said: Samt at angrepet på Israel i praksis var over (hvor mange Israelere har død etter 7/10?), mens vi alle vet at palestinske barn kommer til å dør av sult og bomber i fremtiden. Så de demonstrerte vel for å prøve å stoppe drapene vi alle viste kom til å skje.... Du spurte om hvor mange israelere som har dødd. Jeg svarer at det dør israelere omtrent daglig, og noen dager dør det mange. Jeg teller med soldater, du sier du synest det ikke er så fryktelig relevant. Jeg mener det er relevant. 18+ år gamle ungdommer, som dør i kampen mot angripende terrorister. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 25. juli 2024 #179 Del Skrevet 25. juli 2024 4 hours ago, I Grosny said: Det tror jeg ingenting på. Muligens gjelder det et fåtall,men de aller fleste av Israels kritikere har ingen verdens ting imot jøder. Jeg kritiserer også Putins angrep på Ukraina selv om jeg regner meg som prorusser. Ja, det er vanskelig å tro, fordi det er vanskelig å forstå. Ser man på hva norske jøder blir møtt med, så er det jødehat, ikke kritikk mot den israelske regjeringen. Du kan åpne øynene og se hva som faktisk skjer. Det er nå en gang slik, at om man slutter seg til en marsj, et tog, en hyllest til Norge marsj, hvor fleste parten vaier norske flagg. men lar skin heads med svastika flagg delta, skal det vanskelig forklares som noe annet enn en nazi marsj. Jeg hadde i alle fall ikke deltatt, hadde funnet meg en annen måte å slutte opp om landet mitt på. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 26. juli 2024 #180 Del Skrevet 26. juli 2024 Madame Butterfly skrev (4 timer siden): Ja, det er vanskelig å tro, fordi det er vanskelig å forstå. Ser man på hva norske jøder blir møtt med, så er det jødehat, ikke kritikk mot den israelske regjeringen. Du kan åpne øynene og se hva som faktisk skjer. Det er nå en gang slik, at om man slutter seg til en marsj, et tog, en hyllest til Norge marsj, hvor fleste parten vaier norske flagg. men lar skin heads med svastika flagg delta, skal det vanskelig forklares som noe annet enn en nazi marsj. Jeg hadde i alle fall ikke deltatt, hadde funnet meg en annen måte å slutte opp om landet mitt på. Demonstrasjoner er en form for aktivitet som trekker til seg folk som er ute etter bråk. De kan være ledet av velmenende idealister men allikevel få med seg en del agressive nisser på lasset. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå