Ichiko Skrevet 4. juli 2024 #121 Del Skrevet 4. juli 2024 On 6/19/2024 at 10:39 PM, Bacteria said: «Islamofobi» ja. Rart at det kun er islam som har fått et eget begrep hva gjelder hat av religion. Det er mange som hater kristendommen. Likevel er det ingen som har kommet på et ord for det. On 6/20/2024 at 12:49 AM, NatNat said: Jeg husker ikke hvem det var som kom med ordet først, men det var genialt, tør man kritisere Islam, betyr det at man er små neurotisk, ikke helt bra i hodet.. Ordet "islamofobi" og dets definisjon ble oppfunnet av den islamistiske bevegelsen Det Muslimske Brorskap, som også er opphavet til Hamas. On 6/30/2024 at 7:12 PM, Pippi Lotta said: Men relgion er ikke mindre relevant med kristen teror en med muslimsk teror. Breivik var ikke en klima terorist som tilfeldigvisvis var kristen, ham var en kristen terorist som beskrev seg selv som tempelrider (kristen kriger). Da kan du redegjøre for sammenhengen mellom kristen lære og dødelige terrorhandlinger. For eksempel: hvor sier Jesus at de kristne skal drepe annerledes troende? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humle Brumle Skrevet 21. juli 2024 #122 Del Skrevet 21. juli 2024 Jeg mener ja og selvfølgelig skal de ha en trygg framtid! Jeg stiller meg mer spørsmål til om palestinere har noe fremtid? De som faktisk blir utsatt for folkemord akkurat NÅ. Barna som har blitt sprengt av seg armer og bein. Eller hele familien utslettet. Har de egt noe framtid. Jeg mener vi ikke skal sette hverandres smerte opp mot hverandre. Men det er faktisk forskjell å få høre «j*vla j*de» eller bli slått ned enn å få hele familien utsletta også deretter få sprengt av armer og bein! Da kan man begynne å snakke om, om man har en framtid da! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 21. juli 2024 #123 Del Skrevet 21. juli 2024 15 hours ago, Humle Brumle said: Jeg mener ja og selvfølgelig skal de ha en trygg framtid! Jeg stiller meg mer spørsmål til om palestinere har noe fremtid? De som faktisk blir utsatt for folkemord akkurat NÅ. Barna som har blitt sprengt av seg armer og bein. Eller hele familien utslettet. Har de egt noe framtid. Jeg mener vi ikke skal sette hverandres smerte opp mot hverandre. Men det er faktisk forskjell å få høre «j*vla j*de» eller bli slått ned enn å få hele familien utsletta også deretter få sprengt av armer og bein! Da kan man begynne å snakke om, om man har en framtid da! Hvorfor mener du palestinerne blir utsatt for folkemord? Det er krig i Gaza. Krigen i Gaza har for øvrig ingenting med jøder i Europa å gjøre, så hvorfor drar du inn det? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GP950mAh Skrevet 22. juli 2024 #124 Del Skrevet 22. juli 2024 Humle Brumle skrev (18 timer siden): Jeg mener ja og selvfølgelig skal de ha en trygg framtid! Jeg stiller meg mer spørsmål til om palestinere har noe fremtid? De som faktisk blir utsatt for folkemord akkurat NÅ. Barna som har blitt sprengt av seg armer og bein. Eller hele familien utslettet. Har de egt noe framtid. Jeg mener vi ikke skal sette hverandres smerte opp mot hverandre. Men det er faktisk forskjell å få høre «j*vla j*de» eller bli slått ned enn å få hele familien utsletta også deretter få sprengt av armer og bein! Da kan man begynne å snakke om, om man har en framtid da! Et folkemord er en bevisst handling for å utslette en folkegruppe, det driver ikke Israel med. Det er krig, og i krig er sivile tap dessverre uunngåelig, Hamas og Palestinas mål er å utslette Israel, og de har vist seg villig til å begå terror og starte kriger for å oppnå målet sitt, det er de som bedriver folkemord, ikke Israel. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Proaktiv Skrevet 22. juli 2024 #125 Del Skrevet 22. juli 2024 GP950mAh skrev (10 timer siden): Et folkemord er en bevisst handling for å utslette en folkegruppe, det driver ikke Israel med. Det er krig, og i krig er sivile tap dessverre uunngåelig, Hamas og Palestinas mål er å utslette Israel, og de har vist seg villig til å begå terror og starte kriger for å oppnå målet sitt, det er de som bedriver folkemord, ikke Israel. Israel påstår at de har drept mange Hamas soldater inkl Hamas ledere. Men jeg har ikke sett et eneste bevis fra uavhengige kilder som bekrefter at det er sant. Derimot er det bekreftet at ca 15.000 er palestinske barn. Israels angrep er ikke på noen måte en krig i normal forstand. Det er et menneskerettsbrudd uten sidestykke i nyere tid. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GP950mAh Skrevet 22. juli 2024 #126 Del Skrevet 22. juli 2024 Proaktiv skrev (50 minutter siden): Israel påstår at de har drept mange Hamas soldater inkl Hamas ledere. Men jeg har ikke sett et eneste bevis fra uavhengige kilder som bekrefter at det er sant. Derimot er det bekreftet at ca 15.000 er palestinske barn. Israels angrep er ikke på noen måte en krig i normal forstand. Det er et menneskerettsbrudd uten sidestykke i nyere tid. Når folk bor tett og barn og kvinner brukes som menneskelige skjold av terroristene blir tapstallene naturligvis høye. Det er uansett umulig å hindre sivile krig i en tap, om Palestina/Hamas ønsket det kunne de latt være å slakte ned uskyldige israelske sivile og startet krigen. Det er ikke noe menneskerettsbrudd å forsvare seg mot terrorister. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 22. juli 2024 #127 Del Skrevet 22. juli 2024 GP950mAh skrev (11 timer siden): Et folkemord er en bevisst handling for å utslette en folkegruppe, det driver ikke Israel med. Det er krig, og i krig er sivile tap dessverre uunngåelig, Hamas og Palestinas mål er å utslette Israel, og de har vist seg villig til å begå terror og starte kriger for å oppnå målet sitt, det er de som bedriver folkemord, ikke Israel. Hvorfor støtter Netanyahu Hamas økonomisk? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 22. juli 2024 #128 Del Skrevet 22. juli 2024 1 hour ago, Proaktiv said: Israel påstår at de har drept mange Hamas soldater inkl Hamas ledere. Men jeg har ikke sett et eneste bevis fra uavhengige kilder som bekrefter at det er sant. Derimot er det bekreftet at ca 15.000 er palestinske barn. Israels angrep er ikke på noen måte en krig i normal forstand. Det er et menneskerettsbrudd uten sidestykke i nyere tid. Løgn. 7797 barn er bekreftet drept. https://www.ochaopt.org/content/reported-impact-snapshot-gaza-strip-17-july-2024 Du tror vel heller ikke på kilder i Hamas som i februar sa at 6000 militante i Hamas var drept? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 22. juli 2024 #129 Del Skrevet 22. juli 2024 GP950mAh skrev (13 timer siden): Et folkemord er en bevisst handling for å utslette en folkegruppe, det driver ikke Israel med. Om det fantes bevis for at Israel ikke bedrev folkemord, så hadde Israel fremlagt de bevisene og fått etterforskningen avsluttet. Når de ikke gjør det og domstolen ser det nødvendig å forsette etterforskningen, betyr det at det er godt mulig det Israel begår folkemord (derfor gir det imgem mening å konstatere at de ikke gjør det). 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GP950mAh Skrevet 22. juli 2024 #130 Del Skrevet 22. juli 2024 Pippi Lotta skrev (2 timer siden): Om det fantes bevis for at Israel ikke bedrev folkemord, så hadde Israel fremlagt de bevisene og fått etterforskningen avsluttet. Når de ikke gjør det og domstolen ser det nødvendig å forsette etterforskningen, betyr det at det er godt mulig det Israel begår folkemord (derfor gir det imgem mening å konstatere at de ikke gjør det). Israel er uskyldig til det motsatte er bevist, det er slik rettsvesenet fungerer. Så mindre det kan bevises at Israel bevisst forsøker å utslette palestinerne er det ikke noe grunnlag for å si at Israel begår folkemord. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 22. juli 2024 #131 Del Skrevet 22. juli 2024 GP950mAh skrev (2 minutter siden): Israel er uskyldig til det motsatte er bevist, det er slik rettsvesenet fungerer. Så mindre det kan bevises at Israel bevisst forsøker å utslette palestinerne er det ikke noe grunnlag for å si at Israel begår folkemord. Ja, akurat som at det ikke er noen grun til å si de ikke gjør det mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GP950mAh Skrevet 22. juli 2024 #132 Del Skrevet 22. juli 2024 Pippi Lotta skrev (1 minutt siden): Ja, akurat som at det ikke er noen grun til å si de ikke gjør det mener du? Det finnes ikke noe bevis for at det er bevisste handlinger, så sålangt finnes det null bevis for påstanden. I krig er sivile tap uunngåelig, så de sivile tapene kunne vært unngått ved at Palestina/Hamas-terroristene ikke angrep Israel og torturerte, kidnappet og drepte israleske sivile. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Who is she Skrevet 22. juli 2024 #133 Del Skrevet 22. juli 2024 GP950mAh skrev (4 timer siden): Det finnes ikke noe bevis for at det er bevisste handlinger, så sålangt finnes det null bevis for påstanden. I krig er sivile tap uunngåelig, så de sivile tapene kunne vært unngått ved at Palestina/Hamas-terroristene ikke angrep Israel og torturerte, kidnappet og drepte israleske sivile. Hvis det ikke fantes bevis hadde det blitt blankt avvist. Politijuristene tar ikke saker videre til domstolen hvis de ikke har tro på at saken kan vinne frem videre. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GP950mAh Skrevet 22. juli 2024 #134 Del Skrevet 22. juli 2024 Who is she skrev (1 time siden): Hvis det ikke fantes bevis hadde det blitt blankt avvist. Politijuristene tar ikke saker videre til domstolen hvis de ikke har tro på at saken kan vinne frem videre. Da får de komme med noen beviser, for så langt har de ikke klart å komme med noe som helst som beviser at Israel bevisst går etter sivile for å utslette dem, det er det derimot mye bevis på at Hamas gjør, som har et uttalt mål om å utslette Israel. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Proaktiv Skrevet 22. juli 2024 #135 Del Skrevet 22. juli 2024 GP950mAh skrev (10 timer siden): Når folk bor tett og barn og kvinner brukes som menneskelige skjold av terroristene blir tapstallene naturligvis høye. Det er uansett umulig å hindre sivile krig i en tap, om Palestina/Hamas ønsket det kunne de latt være å slakte ned uskyldige israelske sivile og startet krigen. Det er ikke noe menneskerettsbrudd å forsvare seg mot terrorister. Det er ikke menneskerettighets brudd å forsvare seg. Likevel (dette er riktignok ikke en del av spørsmålet til trådstarter) så sier enkelte ytterliggående høyre ekstremister i USA at Israel skal kunne "forsvare" ?? seg med amerikanske bomber og raketter inn mot SIVILE på Gaza, mens de samme amerikanerene nekter Ukraina å forsvare seg mot Russland når de vil angripe MILITÆRE baser inne i Russland. Jeg forstår ikke dette og hvordan USA kan forskjellsbehandle partene så mye og derfor heller ikke hvordan noen kan Israels massehenrettelser (snart 40.000 - hvorav ca 15.000 barn) mens Israel ikke har bevist at de har drept en eneste Hamas aktivist. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Proaktiv Skrevet 22. juli 2024 #136 Del Skrevet 22. juli 2024 Svava skrev (10 timer siden): Løgn. 7797 barn er bekreftet drept. https://www.ochaopt.org/content/reported-impact-snapshot-gaza-strip-17-july-2024 Du tror vel heller ikke på kilder i Hamas som i februar sa at 6000 militante i Hamas var drept? Jeg leste et sted at nesten 1/2 parten var barn. Men nesten 8000 barn er forferdelig. Hvor mange Israelske barn er drept ? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Proaktiv Skrevet 22. juli 2024 #137 Del Skrevet 22. juli 2024 GP950mAh skrev (10 timer siden): Når folk bor tett og barn og kvinner brukes som menneskelige skjold av terroristene blir tapstallene naturligvis høye. Det er uansett umulig å hindre sivile krig i en tap, om Palestina/Hamas ønsket det kunne de latt være å slakte ned uskyldige israelske sivile og startet krigen. Det er ikke noe menneskerettsbrudd å forsvare seg mot terrorister. Så det du sier er at det er OK å drepe 100 sivile hver dag. Ikke engang Hitler drepte så mange i Norge under 2. verdenskrig da milorg skjøt tilbake. Du forsvarer den sterkeste parten. Forsvarer du da også Hitlers drap av Jøder som ikke kunne forsvare seg ? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GP950mAh Skrevet 23. juli 2024 #138 Del Skrevet 23. juli 2024 Proaktiv skrev (1 time siden): Det er ikke menneskerettighets brudd å forsvare seg. Likevel (dette er riktignok ikke en del av spørsmålet til trådstarter) så sier enkelte ytterliggående høyre ekstremister i USA at Israel skal kunne "forsvare" ?? seg med amerikanske bomber og raketter inn mot SIVILE på Gaza, mens de samme amerikanerene nekter Ukraina å forsvare seg mot Russland når de vil angripe MILITÆRE baser inne i Russland. Jeg forstår ikke dette og hvordan USA kan forskjellsbehandle partene så mye og derfor heller ikke hvordan noen kan Israels massehenrettelser (snart 40.000 - hvorav ca 15.000 barn) mens Israel ikke har bevist at de har drept en eneste Hamas aktivist. On Tuesday, Israel said it had eliminated half the leadership of Hamas' military wing and killed or captured about 14,000 fighters since the start of the war. https://www.reuters.com/world/middle-east/israel-kills-dozens-it-steps-up-gaza-bombardment-2024-07-20/#:~:text=On Tuesday%2C Israel said it,the start of the war. Påstandene om antall drepte og drepte barn har andre forklart deg at er feil. Proaktiv skrev (1 time siden): Så det du sier er at det er OK å drepe 100 sivile hver dag. Ikke engang Hitler drepte så mange i Norge under 2. verdenskrig da milorg skjøt tilbake. Du forsvarer den sterkeste parten. Forsvarer du da også Hitlers drap av Jøder som ikke kunne forsvare seg ? Jeg forsvarer Israels rett til å forsvare seg mot terrorister som har som mål å utrydde Israel, noe Hamas har til felles med nazister. Som sagt er sivile tap umulig å forhindre i krig, selv om Israel gjør sitt beste for å hindre unødige sivile tap. Hamas har den motsatte holdningen, og sikter bevisst på sivile mål. Noe Palestina/Hamas sine venner aldri kritiserer av en eller annen årsak. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 23. juli 2024 #139 Del Skrevet 23. juli 2024 13 minutter siden, Proaktiv said: Ikke engang Hitler drepte så mange i Norge under 2. verdenskrig da milorg skjøt tilbake. Du forsvarer den sterkeste parten. Forsvarer du da også Hitlers drap av Jøder som ikke kunne forsvare seg ? Norge overga seg rimelig raskt, Norge er vel en av de landene i 2. verdenskrig hvor ferrest ble drept? Det er å sammenligne ulike ting. Dessuten var det ikke tyskerne som var den sterkeste part i 2. verdenskrig, det var koalisjonen av de allierte. Det dreier seg ikke om å forsvare den sterkeste parten, eller den svakaste parten. Det dreier seg om hvem som er på rett eller gal side. At man er den svakaste parten betyr ikke at man kjemper de godes kamp. Jeg levde ikke under 2. verdens krig, men jeg lever nå, jeg støtter i alle fall ikke Hamas drap av Jøder (som du sier), verken av forsvarsløse eldre som ble tatt fra, eller drept i sine senger, eller IDF soldater som forsøker å nedkjempe dem. Forstår jeg deg riktig? At du støtter dem? Er det dette du vil frem til? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 23. juli 2024 #140 Del Skrevet 23. juli 2024 GP950mAh skrev (7 timer siden): Da får de komme med noen beviser, for så langt har de ikke klart å komme med noe som helst som beviser at Israel bevisst går etter sivile for å utslette dem, det er det derimot mye bevis på at Hamas gjør, som har et uttalt mål om å utslette Israel. Leste du ikke det du svarer på, om det du skriver her var sant hadde jo saken vært avsluttet nå.... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå