K_mb Skrevet 19. mai 2024 #41 Del Skrevet 19. mai 2024 (endret) Sommer2464 skrev (På 30.4.2024 den 15.26): Personlig tenker jeg at det ikke ser lyst ut for jøders fremtid i Europa med all den muslimske antisemittismen. Statistikk fra mai 2023 tilsier at 38 prosent av jødene i Europa vurderer å forlate Europa. Siden 7. oktober har andelen som vil forlate Europa nok vokst mye så med mindre det blir gjort noe drastisk mot antisemittismen har jøder ingen fremtid i Europa. Det håper jeg da virkelig de har!! Hilsen ei som daglig går forbi snublesteiner, og som har besøkt Auschwitz/Birkenau, men som også har stor sympati med sivilbefolkningen på Gaza, og som verken klandrer alle jøder eller alle muslimer over krigen som pågår. Endret 19. mai 2024 av K_mb 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 21. mai 2024 #42 Del Skrevet 21. mai 2024 Brunello skrev (På 1.5.2024 den 18.01): Det er primært ikke mot jødene det er hat. Det er mot handlingene til staten Israel. På lik linje med motstanden mot apartheid regimet i Sør-Afrika. Det var regimet og ikke de hvite man var mot. Det er rendyrket innestengt jødehat som de nå endelig får sluppet fri. Fra hele røkla! Det Israel gjør nå gir dem bare en unnskyldning til å buse ut med gjørma si. Hadde det dreid seg om forakt mot farlige regimer og støtte til uskyldige, hadde det daglig vært demonstrasjoner, opptøyer og tog i gatene for offrene i Yemen. Over 100.000 døde på bare få år! Og hverken du, venstreraddisene, palestinaklikken eller muslimer offrer dem én jævla tanke! J Ø D E H A T. Punktum! Ichiko skrev (På 1.5.2024 den 19.46): Fun fact: jødedom som religion har eksistert i Europa lenger enn kristendom. Allerede før vår tidsregning bodde jøder i det som nå er sørlige Italia, dengang en del av Romerriket. Det har hele tiden siden dengang levd jøder både der og flere andre områder på det europeiske kontinent. Av disse ble mange millioner utryddet, mange flyktet til USA eller Israel men fortsatt er det en del i Europa, ca. 1,8 millioner med minst én jødisk forelder. Og nå jages de igjen og får høre fra en del at de skal dra seg vekk herfra. I Israel bor det millioner av jøder som mange mener også skal dra seg vekk, da til Europa. Der de jages. Eller kanskje til USA eller Canada. Der de også jages. Så: mange vil ha jøder vekk fra Israel og utslette staten; mange vil ha jødene vekk fra alle andre land og til Israel, og utslette både staten og jødene på én gang. Uansett handler det om å utslette den jødiske stat, det jødiske historiske, kulturelle og religiøse opphav og sentrum, den jødiske identitet og endog det jødiske folk. Midt i all denne galskapen står jødene og får skylda for det hele - som vanlig. Fordi noen har bestemt seg for å ikke tåle at de fins. Det er helt sjukt. Og midt oppi dette jævlige klovneriet, sender Barth Eide og det norske utenriksdepartementet sine dypeste kondolanser til presidenten(Iran) og "slakteren av Teheran" som nylig døde i helikopterstyrt!!! Vår regjering kondolerer et terrorregime med tapet av sin Hitler 2.0! Hvor i svarteste brennende hælvete gikk det så galt med landet vårt?? Og Europa forøvrig. Og om noen fortsatt er usikker på om FN fortsatt bør ha legitimitet, det sirkulerer nå video fra styrerommet hvor representantene fra FN medlemslandene reiser seg og bøyer hodet i 1 minutts stillhet for lederen av Iran. Røyk ut hele pakket på stortinget og kast dem i fengsel! svikere av landet, demokratiet og alt vi står for av moral og verdier! Caniggia skrev (På 1.5.2024 den 20.37): Det er veldig trist at jøder uten videre blir assosiert med den høyreekstreme apartaeid-og okkupasjonspolitikken staten Israel har stått for i flere tiår. Selv om staten Israels politikk for alltid vil være diskreditert i liberale rettsstater som bekjenner seg til folkeretten, skal jøder selvfølgelig ikke assosieres med den bare fordi de er jøder. Men på samme måte som eldre hvite sør-afrikanere og eldre tyskere ofte automatisk ble identifisert med sine staters fordums skrekkregimer, vil kulturelle/religiøse jøder gjerne bli assosiert med det israelske regimet fordi man (feilaktig) tror at de støtter det. Det er intet apartheidstyre i Israel. Oppdater deg. Apis skrev (På 1.5.2024 den 22.33): Selvsagt er det lov å kritisere staten Israel for kritikkverdige forhold, som at det ikke er noe som kan forsvare 14000 drepte barn i Gaza, Det er ikke 14.000 drepte barn i Gaza. oppdater deg! Apis skrev (På 1.5.2024 den 22.43): Jeg tenker hetsen kommer mye av at folk ikke klarer å skille staten Israel og jødiske personer Hetsen skjer fordi de hater jøder med 200 i intensitet. Det har ingenting med staten Israel å gjøre. De forkler det som politisk kritikk. Men det handler om hat! Lothlorien- skrev (På 9.5.2024 den 21.08): Om det er muslimsk innvandring til Europa som truer jødenes framtid i Europa, så må rett og slett denne innvandringen stoppes og reverseres totalt. Douglas Murray sa det enkelt og tydelig: alle som deltar i pro palestina demonstrasjoner bør miste passet og deporteres ut av Europa med umiddelbar virkning! Så enkelt burde dette vært! I Grosny skrev (På 18.5.2024 den 19.28): Disse venstreraddissene, er du sikker på at de hater jøder? Jeg tror at de opponerer mot Israels krigføring, og det har jo ingen ting med jødehat å gjøre. Muslimer kan jeg ikke mye om, men jeg tror at noen muslimer og også noen som tilhører andre religioner (inkludert jøder og kristne) anser folk som ikke tilhører deres religion som mindreverdige. Jeg tror f.eks. at noen jøder, kristne og muslimer ikke tillater ekteskap med folk fra en annen religion. De hater jøder. Så enkelt er det. 6 4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 21. mai 2024 #43 Del Skrevet 21. mai 2024 (endret) Thanos skrev (23 timer siden): De hater jøder. Så enkelt er det. Jeg er sterkt imot angrepet på Ukraina som utføres av av det russisk-ortodokse regimet til Putin. Men jeg er allikevel ingen russer-hater eller russisk-ortodoks-hater. Jeg er imot Netanyahus bombing av Gaza, men er allikevel ingen jødehater. (Jeg er samtidig imot Hamas sine terror-angrep men er heller ingen palestinerhater). Denne motviljen mot voldshandlinger utført av legitime stater handler ikke om noe etnisk eller religiøst hat. Det handler om motvilje mot slik massedrepende vold. Min samboer er av jødisk avstamning, og jeg elsker henne. Endret 22. mai 2024 av I Grosny 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 21. mai 2024 #44 Del Skrevet 21. mai 2024 (endret) Thanos skrev (2 timer siden): Det er rendyrket innestengt jødehat som de nå endelig får sluppet fri. Fra hele røkla! Det Israel gjør nå gir dem bare en unnskyldning til å buse ut med gjørma si. Hadde det dreid seg om forakt mot farlige regimer og støtte til uskyldige, hadde det daglig vært demonstrasjoner, opptøyer og tog i gatene for offrene i Yemen. Over 100.000 døde på bare få år! Og hverken du, venstreraddisene, palestinaklikken eller muslimer offrer dem én jævla tanke! J Ø D E H A T. Punktum! Og midt oppi dette jævlige klovneriet, sender Barth Eide og det norske utenriksdepartementet sine dypeste kondolanser til presidenten(Iran) og "slakteren av Teheran" som nylig døde i helikopterstyrt!!! Vår regjering kondolerer et terrorregime med tapet av sin Hitler 2.0! Hvor i svarteste brennende hælvete gikk det så galt med landet vårt?? Og Europa forøvrig. Og om noen fortsatt er usikker på om FN fortsatt bør ha legitimitet, det sirkulerer nå video fra styrerommet hvor representantene fra FN medlemslandene reiser seg og bøyer hodet i 1 minutts stillhet for lederen av Iran. Røyk ut hele pakket på stortinget og kast dem i fengsel! svikere av landet, demokratiet og alt vi står for av moral og verdier! Det er intet apartheidstyre i Israel. Oppdater deg. Det er ikke 14.000 drepte barn i Gaza. oppdater deg! Hetsen skjer fordi de hater jøder med 200 i intensitet. Det har ingenting med staten Israel å gjøre. De forkler det som politisk kritikk. Men det handler om hat! Douglas Murray sa det enkelt og tydelig: alle som deltar i pro palestina demonstrasjoner bør miste passet og deporteres ut av Europa med umiddelbar virkning! Så enkelt burde dette vært! De hater jøder. Så enkelt er det. Min mening er utelukkende basert på staten Israels handlinger. Har du lest mine innlegg i andre tråder om konflikten, fremkommer det at jeg er like kritisk til den andre siden. Derfor er jeg enig med Den Internasjonale Straffedomstolen som har begjært personer fra begge sider arrestert for brudd på internasjonal rett. Jeg gjentar igjen mitt standpunkt. Jeg fatter uke at noen kan ta side med en av partene i denne konflikten. Endret 21. mai 2024 av Brunello 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 21. mai 2024 #45 Del Skrevet 21. mai 2024 Thanos skrev (3 timer siden): Det er ikke 14.000 drepte barn i Gaza. oppdater deg! Jeg tenker det er alt for mye hat i verden, Kvinner og barn utgjør fortsatt over to tredjedeler av de drepte på Gaza, 8000 bekreftede barn og fortsatt 10000 drepte som ikke er identifisert. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 21. mai 2024 #46 Del Skrevet 21. mai 2024 I Grosny skrev (4 timer siden): Jeg er sterkt imot angrepet på Ukraina som utføres av av det russisk-ortodokse regimet til Putin. Men jeg erallikevel ingen russer-hater eller russisk-ortoks-hater. Jeg er imot Netanyahus bombing av Gaza, men er allikevel ingen jødehater. (Jeg er samtidig imot Hamas sine terror-angrepet men er heller ingen palestinerhater). Denne motviljen mot voldshandlinger utført av legitime stater handler ikke om noe etnisk eller religiøst hat. Det handler om motvilje mot slik massedrepende vold. Min samboer er av jødisk avstamning, og jeg elsker henne. Brunello skrev (2 timer siden): Min mening er utelukkende basert på staten Israels handlinger. Har du lest mine innlegg i andre tråder om konflikten, fremkommer det at jeg er like kritisk til den andre siden. Derfor er jeg enig med Den Internasjonale Straffedomstolen som har begjært personer fra begge sider arrestert for brudd på internasjonal rett. Jeg gjentar igjen mitt standpunkt. Jeg fatter uke at noen kan ta side med en av partene i denne konflikten. Svar til @I Grosny og @Brunello Noen av oss klarer dette. Å kritisere objektivt når noe trengs å kritiseres. Uavhengig om man er leder for et demokrati eller en terrorstat. Og det er en god ting. Det den jevne palestinaprotester i gaten skriker "from the river to the sea" handler ikke om fordømmelse av feilslått militærmakt. Det handler om grov uvitenhet, hjernevasking og forsømmelse av den objektive sannheten. Det er den jevne palestinaprotesteren som bugner av hat. Dvs uvitenhet, ignoranse og hat. En farlig cocktail. Apis skrev (1 time siden): Jeg tenker det er alt for mye hat i verden, Kvinner og barn utgjør fortsatt over to tredjedeler av de drepte på Gaza, 8000 bekreftede barn og fortsatt 10000 drepte som ikke er identifisert. Soldat/sivil dødsratio i denne konflikten ligger på ca.1:2, etter at Helsemyndighetene i Gaza selv har nedjustert dødstallene fra 35.000 til 21.000. Vi vet at Hamas selv hevder de har mistet 6000 soldater, men IDF og et par etteretningsorganer hevder med sikkerhet at døde Hamas soldater er nærmere 7500. Til sammenligning har de siste 4-5 store militærkonfliktene i verden hatt tilsvarende ratio på 1:9 og 1:11. I krig dør alt for mange sivile! Det er et udiskutabelt horribelt faktum. Men utsagn som folkemord og apartheid om staten Israel, er ikke bare objektivt helt feil, det er grunnløst, ondskapsfullt og missledende. Og det er grov urett! Israel, som første demokratiske stat som er i en milleniakamp for sin eksistens, mot en fiende uten militær struktur. Kujoner som gjemmer seg i befolkningen. Rigger barn med eksplosiver. Bruker unge til å knivstikke intetanende Israelske vaktpostsoldater. Bomber på skolebussene. Kaféer..... Og her sitter vestens priviligerte ungdom og peker skyld på Israel? Uten å engang sette seg inn i realitetene. Radikal islam burde vi alle vite hva er. Vi i vesten har fått små smakebiter av djevelskapen i korte bluss de siste 20-30 årene. Israel har pustet, spist, luktet og levd i islamistisk fanatisme siden 1945. Forholdene det kriges i, har en ekstrem befolkningstetthet. Noe som gjør krigføring uten tap av sivile nesten umulig! Men hva skal og bør Israel gjøre? Mot den fienden som daglig står frem og hevder de ønsker jøder og staten Israel utslettet. Mot en fiende som vokser, gror og blir sterkere jo veikere du blir. Hamas vet at Israel må forholde seg til verdenssamfunnet. Det må ikke de. Israel må fremme bevis. Det må ikke de. Samtidig blir over 100.000 uskyldige drept i Yemen uten at en kjeft piper. For der er ingen jøder involvert. For hva annen grunn kan logisk ligge bak, om ikke jødeforakt? Om verden og mediene virkelig var opptatt av sivile tap, burde ikke gatene og avisene skumme over angående tragedien Yemen? 4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky_Jack Skrevet 21. mai 2024 #47 Del Skrevet 21. mai 2024 Jeg har ingenting i mot jøder, svarte,hvite, homofile osv. Men jeg har noe jævlig i mot staten Israel. De kjører et apartheid system mot palestinere. Dette kan ikke norske jøder noe for i det hele tatt. Men om jeg velger å snakke om dette så er jeg pluselig antisemtisk Jeg bryr meg katta om hva folk tror på eller ikke. Men jeg misliker facister! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 21. mai 2024 #48 Del Skrevet 21. mai 2024 Lucky_Jack skrev (12 minutter siden): Jeg har ingenting i mot jøder, svarte,hvite, homofile osv. Men jeg har noe jævlig i mot staten Israel. De kjører et apartheid system mot palestinere. Dette kan ikke norske jøder noe for i det hele tatt. Men om jeg velger å snakke om dette så er jeg pluselig antisemtisk Jeg bryr meg katta om hva folk tror på eller ikke. Men jeg misliker facister! Jeg missliker naive aktivister. Løgn, naivitet og historieforfalskning er egenskaper som står seg dårlig. 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janbono Skrevet 22. mai 2024 #49 Del Skrevet 22. mai 2024 (endret) Bacteria skrev (På 1.5.2024 den 20.45): Jeg er ikke religiøs. Men: Det er noe ulogisk og ekstra ondartet med jødehatet. Man kan lure på hva det egentlig kommer fra, og hvorfor det er så seiglivet og omformer seg og tilpasser seg den til enhver tid rådende tidsånden. Først var jødene Jesus-drepere. Så var de onde kapitalister. Før Hitler mente de forurenset rasen. Og nå er de altså barnemordere, rasister osv. Det er veldig merkelig. "If the statistics are right, the Jews constitute but one quarter of one percent of the human race. It suggests a nebulous puff of star dust lost in the blaze of the Milky Way. Properly, the Jew ought hardly to be heard of, but he is heard of, has always been heard of. He is as prominent on the planet as any other people, and his importance is extravagantly out of proportion to the smallness of his bulk. His contributions to the world’s list of great names in literature, science, art, music, finance, medicine and abstruse learning are also very out of proportion to the weakness of his numbers. He has made a marvelous fight in this world in all ages; and has done it with his hands tied behind him. He could be vain of himself and be excused for it. The Egyptians, the Babylonians and the Persians rose, filled the planet with sound and splendor, then faded to dream-stuff and passed away; the Greeks and Romans followed and made a vast noise, and they were gone; other people have sprung up and held their torch high for a time but it burned out, and they sit in twilight now, and have vanished. The Jew saw them all, survived them all, and is now what he always was, exhibiting no decadence, no infirmaties, of age, no weakening of his parts, no slowing of his energies, no dulling of his alert but aggressive mind. All things are mortal but the Jews; all other forces pass, but he remains. What is the secret of his immortality? " Mark Twain - September 1897 Jødene har vært veldig viktig for Europas fremgang, og det vestlige demokratiet. Nå erstattes det hele med et vestlig hat fra Midtøsten. Vi kommer til å angre bittert i tiårene som kommer Endret 22. mai 2024 av Janbono 4 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronicha Skrevet 22. mai 2024 #50 Del Skrevet 22. mai 2024 Bacteria skrev (På 18.5.2024 den 17.15): Helt enig. Har vært inne på den samme tanken du har på slutten der. Det var svært vanlig å være NS i Norge under krigen. På motsatt side har VGs Hanne Skartveit fått pes for å være forståelsesfull overfor Israel. Hun har forklart at hun bla støtter seg til historien til VG. VG sprang it fra Milorg og Hjemmefronten. Nåja, totalt var det 55.000 personer som var medlem av NS i løpet av krigen. Dvs under 1,8% av befolkningen i 1945. Til sammenligning hadde Arbeiderpartiet 171.000 medlememr i 1938 og 190.000 medlemmer i 1945. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mummimammane Skrevet 22. mai 2024 #51 Del Skrevet 22. mai 2024 Lillemy_87 skrev (På 1.5.2024 den 17.22): Jeg tørr ikke å gå med davidstjernen min synlig i hvertfall, har fått en del slengbemerkninger og trusler om både det ene og det andre. Vi fleste jøder støtter ikke det Israel driver med. Man kan ikke ta alle muslimer under en kam når noen muslimer bedriver terror mot sivile, så hvorfor skal man ta alle jøder under en kam ang det Israel gjør i gaza? Jeg går med Davidstjernen min ♥️ Den betyr mye for meg. Bare fått skryt av den også 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 22. mai 2024 #52 Del Skrevet 22. mai 2024 Thanos skrev (6 timer siden): Svar til @I Grosny og @Brunello Soldat/sivil dødsratio i denne konflikten ligger på ca.1:2, etter at Helsemyndighetene i Gaza selv har nedjustert dødstallene fra 35.000 til 21.000. Vi vet at Hamas selv hevder de har mistet 6000 soldater, men IDF og et par etteretningsorganer hevder med sikkerhet at døde Hamas soldater er nærmere 7500. Til sammenligning har de siste 4-5 store militærkonfliktene i verden hatt tilsvarende ratio på 1:9 og 1:11. I krig dør alt for mange sivile! Det er et udiskutabelt horribelt faktum. Men utsagn som folkemord og apartheid om staten Israel, er ikke bare objektivt helt feil, det er grunnløst, ondskapsfullt og missledende. Og det er grov urett! Litt groteske å lage en polemikk ut av tapstall, men slik jeg skjønner det så er det foretatt en fullstendig identifisering av 25.000 ofre og at det fortsatt er 10.000 lik som ikke er identifisert. Av disse 25.000 identifiserte ofrene er 8000 barn, 5000 kvinner og 1700 er eldre. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Avdx1r/tallet-paa-drepte-barn-og-kvinner-i-gaza-er-nedjustert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 22. mai 2024 #53 Del Skrevet 22. mai 2024 7 hours ago, Janbono said: If the statistics are right, the Jews constitute but one quarter of one percent of the human race. Som følge av pogromer og Shoah utgjør jøder i dag en enda mindre andel av menneskeheten - 0,2% - enn de gjorde i 1897 da Mark Twain skrev dette. I antall lever det fortsatt færre jøder i verden i dag - 15,2 millioner - enn det gjorde i 1939 - 16,6 millioner. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 22. mai 2024 #54 Del Skrevet 22. mai 2024 (endret) Lucky_Jack skrev (12 timer siden): Jeg har ingenting i mot jøder, svarte,hvite, homofile osv. Men jeg har noe jævlig i mot staten Israel. De kjører et apartheid system mot palestinere. Dette kan ikke norske jøder noe for i det hele tatt. Men om jeg velger å snakke om dette så er jeg pluselig antisemtisk Jeg bryr meg katta om hva folk tror på eller ikke. Men jeg misliker facister! 16 arabiske og muslimske land har lovverk som nekter israelere adgang. Halvparten av dem kan også nekte innreise for personer som har israelske stempel i passene sine. Israelere som kjøper flybillett hos Kuwait Airlines fra Tyskland til Thailand får reisen kansellert fordi de er israelere. I den arabiske verden bodde 830.000 jøder i 1948, i dag er det mindre enn 13.000 igjen. Egypt har 111 millioner innbyggere, rundt 50 jøder er tilbake og den kristen andelen har falt fra 15% til 5% i løpet av 15 år.Blir du like opprørt over den etniske rensingen? I Pakistan ville du ikke fått jobb i det offentlige som vantro. Kun muslimer blir ansatt i de "De renes land" som Pakistan betyr på Urdu Regner med at du misliker disse landene intenst og agiterer på nett hvor diskriminerende og rasistiske de er?? I midtøsten er det ett eneste demokrati igjen på størrelsen med vestfold , og de er blitt angrepet 7 ganger fra sine egne naboer (inkl. 2 intifadaer). Men det er dette du velger å hate?? Logikken din henger kun på greip hvis du kjører "de lave forventningers rasisme". Forventer mer av jøder enn av arabere ?? Er det sånn det henger sammen? Endret 22. mai 2024 av Commander 7 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 22. mai 2024 #55 Del Skrevet 22. mai 2024 Janbono skrev (12 timer siden): Jødene har vært veldig viktig for Europas fremgang, og det vestlige demokratiet. Nå erstattes det hele med et vestlig hat fra Midtøsten. Vi kommer til å angre bittert i tiårene som kommer 22% av alle Nobelpriser er blitt gitt til jøder som utgjør 0.2% av verdens befolkning. Tømme et land for jøder virker som dårlig ide. Omtrent som å sende alle med suksess til Sveits😛 4 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 22. mai 2024 #56 Del Skrevet 22. mai 2024 Leste denne artikkelen. Magdi holdt tale på Eidsvoll og biskopen reagerte på hans hat av Israel https://www.vg.no/rampelys/i/lwEgGo/biskop-reagerer-paa-karpe-rapper-magdis-17-mai-tale 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 22. mai 2024 #57 Del Skrevet 22. mai 2024 Justlooking skrev (18 minutter siden): Leste denne artikkelen. Magdi holdt tale på Eidsvoll og biskopen reagerte på hans hat av Israel https://www.vg.no/rampelys/i/lwEgGo/biskop-reagerer-paa-karpe-rapper-magdis-17-mai-tale Det er krise. Det er faktisk helt krise. Hvorfor ble denne jødehateren hyret inn som 17. mai-taler, av alle ting?! 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 22. mai 2024 #58 Del Skrevet 22. mai 2024 18 minutter siden, Bacteria said: Det er krise. Det er faktisk helt krise. Hvorfor ble denne jødehateren hyret inn som 17. mai-taler, av alle ting?! Hatefull tale. Mulig jeg drar tolkningen min for langt nå, men når han sier at han ville sloss og bidratt med alt han har så kan man trekke noen paralleller til Hamas. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 22. mai 2024 #59 Del Skrevet 22. mai 2024 1 hour ago, Bacteria said: Det er krise. Det er faktisk helt krise. Hvorfor ble denne jødehateren hyret inn som 17. mai-taler, av alle ting?! Og så på Eidsvoll, av alle steder. Dette ble gjort med vilje. De som hyret inn han der til et slikt oppdrag visste akkurat hva de ville få. 4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Proaktiv Skrevet 27. mai 2024 #60 Del Skrevet 27. mai 2024 Sommer2464 skrev (På 30.4.2024 den 15.26): Personlig tenker jeg at det ikke ser lyst ut for jøders fremtid i Europa med all den muslimske antisemittismen. Statistikk fra mai 2023 tilsier at 38 prosent av jødene i Europa vurderer å forlate Europa. Siden 7. oktober har andelen som vil forlate Europa nok vokst mye så med mindre det blir gjort noe drastisk mot antisemittismen har jøder ingen fremtid i Europa. Det er klart at myndighetene i Israel gjør sitt yttersetste for å trekke antemitisme kortet. Det er muligheten de har for å fortsette drapene på Palestinere uten at verden reagerer. Samtidig er det slik at en del andre mennesker med litt annen hudfarge stadig trekker rasisme kortet (som de desverre har lært av Israelske myndigheter). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå