Svava Skrevet 2. mai 2024 #21 Del Skrevet 2. mai 2024 9 hours ago, Apis said: Jeg tenker hetsen kommer mye av at folk ikke klarer å skille staten Israel og jødiske personer De mener gjerne det skyldes staten Israel, men den forklaringen skurrer når det kommer til utløp som antisemittisme mot jøder. Slik som kvinnen tiltalt for å ha sendt en rekke e-poster med jødehat oppgir det begynte med krigen i Gaza. https://www.nettavisen.no/nyheter/elisabeth-fikk-sjokk-av-hetsen-det-onskes-dod-over-joder/s/5-95-1776815 Quote «... dere er det jævligste verden har sett, kom dere ut av mitt land religiøse fanatikere», «jeg er antisemitt», «jøder er det verste folket på denne jord», «verden vil ikke ha mer av jøder» og «jeg ønsker jødeparagrafen» skrev kvinnen og henviste til den opphevede grunnlovsparagrafen som nektet jøder adgang til Norge. Jeg har vanskelig for å tro at slikt oppgulp skal komme frem uten at fordommer mot jøder allerede ligger der. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 2. mai 2024 #22 Del Skrevet 2. mai 2024 Svava skrev (3 timer siden): De mener gjerne det skyldes staten Israel, men den forklaringen skurrer når det kommer til utløp som antisemittisme mot jøder. Slik som kvinnen tiltalt for å ha sendt en rekke e-poster med jødehat oppgir det begynte med krigen i Gaza. https://www.nettavisen.no/nyheter/elisabeth-fikk-sjokk-av-hetsen-det-onskes-dod-over-joder/s/5-95-1776815 Jeg har vanskelig for å tro at slikt oppgulp skal komme frem uten at fordommer mot jøder allerede ligger der. Hadde vært interessant å vite litt om familiebakgrunnen til de som oppfører seg reint antisemittisk. Skriver at H***** hadde rett osv. Det var sykt mange som sympatiserte med Tyskland under WW2, her i Norge. Mange som gikk under jorda etterpå. Norske politifolk arresterte jødene. Det var meget harde fronter, og i motsetning til det vi liker å tro mange beinharde nazister og antisemitter. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebella81 Skrevet 2. mai 2024 #23 Del Skrevet 2. mai 2024 Bacteria skrev (21 timer siden): Det er ikke det vi snakker om her. Temaet er den irrasjonelle hetsen folk blir utsatt for uten at de har noen tilknytning til staten Israel bortsett fra at de jødiske. Men hva skal vi gjøre med det vi da, at en tulling står på scenen og sier Fuck jøder? Hva skal man gjøre med hatet og forakten mot islam, den renspikka rasismen som fins i befolkninga? Jeg kjenner ikke kjeft som hater jøder, og jeg har et stort nettverk. Jeg kjenner mange som misliker islam og muslimer intenst. Hva med den irrasjonelle hetsen? Skal man nevne dette omatt og omatt uten stans, eller kan man heller prøve å diskutere _politikk_? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothlorien- Skrevet 4. mai 2024 #24 Del Skrevet 4. mai 2024 (endret) Jødene har en lang historie i Europa, med en del mørke kapitler. Synes vi alle bør bidra til at jødene har en trygg tilværelse i Europa. Om nødvendig, må vel mange muslimer utvises dersom de utgjør en trussel mot jødene. Det er jo fra muslimske miljøer det meste av rasismen mot jøder (og mot etniske europeere) kommer fra i dag. Men det påpekes aldri direkte i medier og av politikere, dessverre. For å løse et problem, må man jo først anerkjenne dets årsaker. I dette tilfellet er det mye som stammer fra islamsk rasisme og imperialistisk tankegang. Endret 4. mai 2024 av Lothlorien- 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothlorien- Skrevet 9. mai 2024 #25 Del Skrevet 9. mai 2024 Sommer2464 skrev (På 30.4.2024 den 15.26): Personlig tenker jeg at det ikke ser lyst ut for jøders fremtid i Europa med all den muslimske antisemittismen. Statistikk fra mai 2023 tilsier at 38 prosent av jødene i Europa vurderer å forlate Europa. Siden 7. oktober har andelen som vil forlate Europa nok vokst mye så med mindre det blir gjort noe drastisk mot antisemittismen har jøder ingen fremtid i Europa. Om det er muslimsk innvandring til Europa som truer jødenes framtid i Europa, så må rett og slett denne innvandringen stoppes og reverseres totalt. 16 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Acer Skrevet 9. mai 2024 #26 Del Skrevet 9. mai 2024 (endret) Selvsagt skal jødene ha en framtid i Europa på lik linje med alle andre. Jødene fekk en uverdig behandling under 2 verdenkrig,også i Norge .da 6 millioner jøder ble gasset /drept under 2 verdenskrig og mange gikk igjennom helt umennesklige lidelser. Det forløbi ingen som har noen diplomatisk løsning på midtøstenkonflikten som handler i stor grad om en religionskrig. Trump er Israel venn og det vet Israelittene, og noe som kan få innflytelse på presidentvalget i USA i november. Jødene har ein sterk forankring til USA, iden vestlige verden, og blandt russere. Endret 9. mai 2024 av Acer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 16. mai 2024 #27 Del Skrevet 16. mai 2024 Tråden er ryddet for spekulasjoner, ryktespredninger, brudd på underforumets retningslinjer, avsporing og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 18. mai 2024 #28 Del Skrevet 18. mai 2024 En undersøkelse viser at antisemittismen i Norge øker. 30% støtter påstanden at Israels krigføring i Gaza har gjort de mer negativt innstilt til jøder generelt. https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/B0J19G/antisemittismen-oeker-i-skyggen-av-krigen-mellom-israel-og-hamas Ola Borten Moe ber oss slå ring om de norske jødene. Norske jøder opplever økt antisemittisme, og flere norske jøder har stått frem med at de skjuler den jødiske identiteten sin. Han mener at det var som om terrorangrepet 7. oktober tente et ulmende jødehat med demonstrasjoner med antisemittiske innslag lenge før Israel hadde gått til motangrep. Han spør om engasjementet for den palestinske saken har ført til en tanke om at Israel er det onde parten. Som en jødisk stat blir det på et vis knyttet til jøder også i Norge. https://www.dn.no/politikk/ola-borten-moe/gaza/israel/ola-borten-moe-ber-oss-tenke-pa-jodene-i-norge-og-hvor-nart-vi-star-israel/2-1-1644746 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 18. mai 2024 #29 Del Skrevet 18. mai 2024 (endret) En mann satte fyr på en synagoge i Frankrike. Mannen ble drept mens han bevæpnet med kniv løp mot politiet som ankom stedet. https://www.nettavisen.no/forsokte-a-tenne-pa-synagoge-ble-skutt/s/5-95-1823947 Endret 18. mai 2024 av Svava Skrivefeil 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktusbror Skrevet 18. mai 2024 #30 Del Skrevet 18. mai 2024 Basert på utviklingen og hva enkelte grupper bidrar med så tror jeg personlig at jødene har en langt lysere fremtid i Europa enn muslimene. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravlekaspar Skrevet 18. mai 2024 #31 Del Skrevet 18. mai 2024 Jøder har dessverre ingen fremtid i Europa. De veldig få jøder jeg kjenner i Norge er ikke åpne om at de er jøder. Jøder kan aldri mer stole på Europa igjen etter holocaust. Mange innbiller seg det bare var tyskerne og nazistene som stod bak holocaust. Men holocaust hadde aldri vært mulig uten lokalbefolkningens hjelp. Selv om Israel bare er omgitt av fiender, til tross for 7. okt, så er Israel det tryggeste stedet for jøder. Siden de kan bestemme sin egen skjebne og trygghet. Det største jødehatet jeg har sett i Norge er fra ikke-sekulære muslimer, de som støtter eller delvis støtter sharia. Og fra etnisk norske venstreraddiser. Hadde forøvrig vært litt interessant å sjekke familiehistorien til noen av disse ekstreme venstreraddisene. Om de hadde en høy andel av NS-medlemmer i familien rundt andre verdenskrig. 5 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 18. mai 2024 #32 Del Skrevet 18. mai 2024 Skravlekaspar skrev (5 timer siden): Jøder har dessverre ingen fremtid i Europa. De veldig få jøder jeg kjenner i Norge er ikke åpne om at de er jøder. Jøder kan aldri mer stole på Europa igjen etter holocaust. Mange innbiller seg det bare var tyskerne og nazistene som stod bak holocaust. Men holocaust hadde aldri vært mulig uten lokalbefolkningens hjelp. Selv om Israel bare er omgitt av fiender, til tross for 7. okt, så er Israel det tryggeste stedet for jøder. Siden de kan bestemme sin egen skjebne og trygghet. Det største jødehatet jeg har sett i Norge er fra ikke-sekulære muslimer, de som støtter eller delvis støtter sharia. Og fra etnisk norske venstreraddiser. Hadde forøvrig vært litt interessant å sjekke familiehistorien til noen av disse ekstreme venstreraddisene. Om de hadde en høy andel av NS-medlemmer i familien rundt andre verdenskrig. Helt enig. Har vært inne på den samme tanken du har på slutten der. Det var svært vanlig å være NS i Norge under krigen. På motsatt side har VGs Hanne Skartveit fått pes for å være forståelsesfull overfor Israel. Hun har forklart at hun bla støtter seg til historien til VG. VG sprang it fra Milorg og Hjemmefronten. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 18. mai 2024 #33 Del Skrevet 18. mai 2024 Skravlekaspar skrev (7 timer siden): Jøder har dessverre ingen fremtid i Europa. De veldig få jøder jeg kjenner i Norge er ikke åpne om at de er jøder. Jøder kan aldri mer stole på Europa igjen etter holocaust. Mange innbiller seg det bare var tyskerne og nazistene som stod bak holocaust. Men holocaust hadde aldri vært mulig uten lokalbefolkningens hjelp. Selv om Israel bare er omgitt av fiender, til tross for 7. okt, så er Israel det tryggeste stedet for jøder. Siden de kan bestemme sin egen skjebne og trygghet. Det største jødehatet jeg har sett i Norge er fra ikke-sekulære muslimer, de som støtter eller delvis støtter sharia. Og fra etnisk norske venstreraddiser. Hadde forøvrig vært litt interessant å sjekke familiehistorien til noen av disse ekstreme venstreraddisene. Om de hadde en høy andel av NS-medlemmer i familien rundt andre verdenskrig. Venstre raddiser og NS, virkelig? Det hadde vært interessant å kjøre en undersøkelse på det, Israel startet jo som et Sosialdemokratisk prosjekt og har endt opp med en religiøs ytterliggående høyreregjering. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 18. mai 2024 #34 Del Skrevet 18. mai 2024 Sommer2464 skrev (På 30.4.2024 den 15.26): Personlig tenker jeg at det ikke ser lyst ut for jøders fremtid i Europa med all den muslimske antisemittismen. Statistikk fra mai 2023 tilsier at 38 prosent av jødene i Europa vurderer å forlate Europa. Siden 7. oktober har andelen som vil forlate Europa nok vokst mye så med mindre det blir gjort noe drastisk mot antisemittismen har jøder ingen fremtid i Europa. Skal man effektivt bekjempe et negativt syn på jøder så tror jeg et press mot Israels regime og deres bakmenn i humanistisk retning er en interessant strategi. Når IDF dreper massevis av folk, inkludert småbarn, så kan det fremme jødehat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 18. mai 2024 #35 Del Skrevet 18. mai 2024 (endret) Skravlekaspar skrev (7 timer siden): Det største jødehatet jeg har sett i Norge er fra ikke-sekulære muslimer, de som støtter eller delvis støtter sharia. Og fra etnisk norske venstreraddiser. Hadde forøvrig vært litt interessant å sjekke familiehistorien til noen av disse ekstreme venstreraddisene. Om de hadde en høy andel av NS-medlemmer i familien rundt andre verdenskrig. Disse venstreraddissene, er du sikker på at de hater jøder? Jeg tror at de opponerer mot Israels krigføring, og det har jo ingen ting med jødehat å gjøre. Muslimer kan jeg ikke mye om, men jeg tror at noen muslimer og også noen som tilhører andre religioner (inkludert jøder og kristne) anser folk som ikke tilhører deres religion som mindreverdige. Jeg tror f.eks. at noen jøder, kristne og muslimer ikke tillater ekteskap med folk fra en annen religion. Endret 18. mai 2024 av I Grosny 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravlekaspar Skrevet 18. mai 2024 #36 Del Skrevet 18. mai 2024 I Grosny skrev (1 minutt siden): Disse venstreraddissene, er du sikker på at de hater jøder? Jeg tror at de opponerer mot Israels krigføring, og det har jo ingen ting med jødehat å gjøre. Jeg sa ikke alle. Men jeg har snakket med noen og de snakker like hatefullt om jøder lik hun raddislederen fra Rød ungdom snakker. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 18. mai 2024 #37 Del Skrevet 18. mai 2024 Skravlekaspar skrev (5 minutter siden): Jeg sa ikke alle. Men jeg har snakket med noen og de snakker like hatefullt om jøder lik hun raddislederen fra Rød ungdom snakker. Det kan tenkes at de tenker på IDF og Israels regime når du tror de snakker hatefullt om jøder, hva er det hun RU-lederen har sagt? Allikevel, det kan være at du er inne på noe, når man får såpass voldelig polarisering som krig og drap, så er det grobunn for hat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 18. mai 2024 Forfatter #38 Del Skrevet 18. mai 2024 (endret) Baktusbror skrev (9 timer siden): Basert på utviklingen og hva enkelte grupper bidrar med så tror jeg personlig at jødene har en langt lysere fremtid i Europa enn muslimene. Du er helt virkelighetsfjern muslimene er på god vei til å bli majoritet i vest-europeiske land mens etniske europeere får færre barn. Med mindre fødselstallene går opp og mange muslimer samtidig blir deportert vil Norge være muslimsk innen 2060. Etniske nordmenn vil være utryddet om 200 år Endret 18. mai 2024 av Sommer2464 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravlekaspar Skrevet 18. mai 2024 #39 Del Skrevet 18. mai 2024 I Grosny skrev (5 minutter siden): Det kan tenkes at de tenker på IDF og Israels regime når du tror de snakker hatefullt om jøder, hva er det hun RU-lederen har sagt? Allikevel, det kan være at du er inne på noe, når man får såpass voldelig polarisering som krig og drap, så er det grobunn for hat. Trenger egentlig ikke utdype noe mer om hun RU-lederen når hun har gitt Hamas (de hater jøder) sin støtte og samtidig viser glede over jødenes lidelse 7. okt. 6 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktusbror Skrevet 19. mai 2024 #40 Del Skrevet 19. mai 2024 (endret) Sommer2464 skrev (21 timer siden): Du er helt virkelighetsfjern muslimene er på god vei til å bli majoritet i vest-europeiske land mens etniske europeere får færre barn. Med mindre fødselstallene går opp og mange muslimer samtidig blir deportert vil Norge være muslimsk innen 2060. Etniske nordmenn vil være utryddet om 200 år Endret 19. mai 2024 av Baktusbror Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå