FryNor Skrevet 20. juni #101 Del Skrevet 20. juni Svava skrev (På 19.6.2024 den 16.01): Tre franske gutter i alderen 12 år og 13 år er siktet for et angrep mot ei 12 år gammel jødisk jente. Hun ble utsatt for vold, gjengvoldtekt, dødstrusler og antisemittisme. Det er mistenkt at antisemittisme er motivet for angrepet. Hun ble kalt en skitten jøde, og de stilte spørsmål om jødedommen og Israel. https://www.lemonde.fr/en/france/article/2024/06/19/french-teenagers-charged-with-anti-semitic-rape-of-12-year-old-girl_6675166_7.html Antisemittismen i Frankrike øker kraftig inn i 2024. Skremmende at også barn utfører alvorlig kriminalitet motivert av antisemittisme. Jeg ville ikke blitt overasket om stikkordet her er "Taharrush". Bare det at dette begrepet eksisterer sier mye om en viss ideologi... 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 20. juni #102 Del Skrevet 20. juni FryNor skrev (47 minutter siden): Jeg ville ikke blitt overasket om stikkordet her er "Taharrush". Bare det at dette begrepet eksisterer sier mye om en viss ideologi... Googla det nå. Jeg er målløs og forbanna. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 20. juni #103 Del Skrevet 20. juni (endret) 3 hours ago, Bacteria said: Googla det nå. Jeg er målløs og forbanna. Jeg også. Men jeg husker godt hva som skjedde i Egypt i "arabisk våren" tid. Jeg var meget skeptisk til det og jeg var ikke særlig overrasket når mange kvinner ble antastet mens de demonstrerte og bed om å pelle seg hjem fordi det var ikke noe sted for kvinner. Som forventet.. EDIT for å legge til lenken : https://no.wikipedia.org/wiki/Taharrush_gamea Endret 20. juni av NatNat 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 20. juni #104 Del Skrevet 20. juni Det skjedde også i Italia, så sent som 2022, jeg kan ikke huske å ha hørt noe som helst på nyhetene... https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/P-9-2022-000346_EN.html 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 20. juni #105 Del Skrevet 20. juni Pippi Lotta skrev (11 timer siden): Rasisme (uavhengig om det er Jødehat, islamofobi eller noe annet) er altid et problem. Det er ikke rasjonelt å strafe en hel folkegruppe på grun av enkeltindivider handlinger. Det er akurat likke irrasjonelt å strafe en norsk jøde på grun av døde barn i Gaza som det er å strafe en norsk muslim på grun av 9.11. Nå er det vel ingen tvil om at kristen terorisme har tatt klart mest liv i Norge, så skule vi døme religioner eller grupper ut i fra hvem som lager mest "problem" med angrep i landet så skulle vel kristne stått høyt på listen. Men det hadde jo som sagt vært totalt irrasjonelt, det er bare det at rasister ikke ser dette like klart når det er snak om en mer fremed relgion. Uanset så understreker du vel poenget mitt med at jeg møtter på mer Islamofobi en jødehat i min verdig. Sier fremdeles ikke at Jødehat ikke finnes, men jeg forstår ikke at det kan være mer utbredt en islamofobi. Nå må du gi deg, Breivik var ikke en kristen terrorist, han var en rasistisk høyreekstrem terrorist. Mulig han i tillegg var kristen, men det var ikke bakgrunnen for terroraksjone hans på samme måte som islamsk terror med sin Allahu Akbar er. Breivik gikk ikke rundt og ropte Jesus er stor! mens han drepte folk. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 21. juni #106 Del Skrevet 21. juni (endret) 20 hours ago, Pippi Lotta said: Rasisme (uavhengig om det er Jødehat, islamofobi eller noe annet) er altid et problem. Det er ikke rasjonelt å strafe en hel folkegruppe på grun av enkeltindivider handlinger. Det er akurat likke irrasjonelt å strafe en norsk jøde på grun av døde barn i Gaza som det er å strafe en norsk muslim på grun av 9.11. Nå er det vel ingen tvil om at kristen terorisme har tatt klart mest liv i Norge, så skule vi døme religioner eller grupper ut i fra hvem som lager mest "problem" med angrep i landet så skulle vel kristne stått høyt på listen. Men det hadde jo som sagt vært totalt irrasjonelt, det er bare det at rasister ikke ser dette like klart når det er snak om en mer fremed relgion. Uanset så understreker du vel poenget mitt med at jeg møtter på mer Islamofobi en jødehat i min verdig. Sier fremdeles ikke at Jødehat ikke finnes, men jeg forstår ikke at det kan være mer utbredt en islamofobi. Islam er ikke en rase. Det er en religion. En religion som er alt annet enn fredelig, litt som Kristendommen var på 1200-tallet, egentlig. Man er ikke rasist om man misliker Islam for å være en fundamentalistisk menneskefiendtlig religion, men man er rasist for å mislike Jøder fordi de er Jøder, da en Jøde er en spesifikk rase. Det du skriver om at Brevik liksom var en slags kristen terrorist er jo bare tull. Det handler om fremmedhat, ikke motivasjon fra religion slik som Islamister driver med. Frankrike har i gjennomsnitt ca 10 terrorangrep i året drevet av Islamistisk tro, langt flere enn alle andre religioner, selv om muslimer bare utgjør 20% av populasjonen. Er det ikke lov å si at dette er et problem? Endret 21. juni av Anonio 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 24. juni #107 Del Skrevet 24. juni Later vi fortsatt som at "kritikk mot staten Israel" er noe annet jordmoren til "la oss utrydde jødene"? https://x.com/AvivaKlompas/status/1805206796778250306 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 24. juni #108 Del Skrevet 24. juni (endret) Antisemittismen fortsetter i Frankrike dager etter voldtekten av 12-åringen. Nå har mindreårige blitt angrepet med slag og antisemittisme, samt to tenåringer er arresterte for å ha planlagt terrorangrep mot jødiske mål. https://www.timesofisrael.com/six-jewish-minors-attacked-outside-movie-theater-in-paris-suburb/ https://www.telegraph.co.uk/world-news/2024/06/22/alleged-anti-semitic-gang-rape-of-girl-12-shakes-france/ Endret 24. juni av Svava 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 24. juni #109 Del Skrevet 24. juni 53 minutter siden, Svava said: Antisemittismen fortsetter i Frankrike dager etter voldtekten av 12-åringen. Nå har mindreårige blitt angrepet med slag og antisemittisme, samt to tenåringer er arresterte for å ha planlagt terrorangrep mot jødiske mål. https://www.timesofisrael.com/six-jewish-minors-attacked-outside-movie-theater-in-paris-suburb/ https://www.telegraph.co.uk/world-news/2024/06/22/alleged-anti-semitic-gang-rape-of-girl-12-shakes-france/ Frankrike er ferdig... For sent, tror jeg. Alle i Frankrike vet hvem de som angreper Jøder er.. De samme som kapper av hodet til franske lærer.. De samme som drepte så mange på Charlie Hebdo... Det er en god grunn at R.N er favoritt til å vinne parlementvalget 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 30. juni #110 Del Skrevet 30. juni velociraptor skrev (På 20.6.2024 den 23.51): Nå må du gi deg, Breivik var ikke en kristen terrorist, han var en rasistisk høyreekstrem terrorist. Mulig han i tillegg var kristen, men det var ikke bakgrunnen for terroraksjone hans på samme måte som islamsk terror med sin Allahu Akbar er. Breivik gikk ikke rundt og ropte Jesus er stor! mens han drepte folk. Breivik ropte ikke på Jesus, han ropte han var politi. Betr det at han må være politi? Eller kan det finnes noen andre måtter å vurdere ideologien til en terorist? Og selfølgelig var han kristen! https://www.nrk.no/urix/_-han-er-en-kristen-terrorist-1.7735739 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 30. juni #111 Del Skrevet 30. juni 8 minutter siden, Pippi Lotta said: Breivik ropte ikke på Jesus, han ropte han var politi. Betr det at han må være politi? Eller kan det finnes noen andre måtter å vurdere ideologien til en terorist? Og selfølgelig var han kristen! https://www.nrk.no/urix/_-han-er-en-kristen-terrorist-1.7735739 Kristen? https://www.nettavisen.no/artikkel/breivik-odin-er-min-gud/s/12-95-3423203770 Quote – Jeg er odinist. Jeg tror på gud, og jeg tror den eneste gud er Odin, sa han. Breivik forklarte at han hadde vært odinist i en årrekke. – Jeg var tidligere medlem i statskirken, men jeg har egentlig aldri vært kristen, for jeg har aldri trodd på Jesus. Jeg har alltid trodd at gud ikke er Jesus, sa Breivik. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 30. juni #112 Del Skrevet 30. juni Svava skrev (2 timer siden): Kristen? https://www.nettavisen.no/artikkel/breivik-odin-er-min-gud/s/12-95-3423203770 Så du mener hva han skrev og sa før og under angrepet ikke betyr noen ting, fordi han sier noe annet ca 5 år senere? Slutter muslimsk teror også å være muslimsk teror om teroristen en gang sier noe annet x antall år senere da? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 30. juni #113 Del Skrevet 30. juni Pippi Lotta skrev (3 timer siden): Breivik ropte ikke på Jesus, han ropte han var politi. Betr det at han må være politi? Eller kan det finnes noen andre måtter å vurdere ideologien til en terorist? Og selfølgelig var han kristen! https://www.nrk.no/urix/_-han-er-en-kristen-terrorist-1.7735739 Men det at han kanskje var kristen er helt irrelevant. Ved muslimsk terror er ikke religionen irrelevant. Men man kan selvsagt f.eks. være en klima-terrorist, som sprenger privatfly og roper død over kapitalistene, og som tilfeldigvis er muslim, da blir ikke religionen relevant, og det vil ikke være en muslimsk terrorist men vare en terrorist som er muslim. Skjønner du ikke forskjellen? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 30. juni #114 Del Skrevet 30. juni (endret) velociraptor skrev (4 timer siden): Men det at han kanskje var kristen er helt irrelevant. Ved muslimsk terror er ikke religionen irrelevant. Men man kan selvsagt f.eks. være en klima-terrorist, som sprenger privatfly og roper død over kapitalistene, og som tilfeldigvis er muslim, da blir ikke religionen relevant, og det vil ikke være en muslimsk terrorist men vare en terrorist som er muslim. Skjønner du ikke forskjellen? Men relgion er ikke mindre relevant med kristen teror en med muslimsk teror. Breivik var ikke en klima terorist som tilfeldigvisvis var kristen, ham var en kristen terorist som beskrev seg selv som tempelrider (kristen kriger). Endret 30. juni av Pippi Lotta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 30. juni #115 Del Skrevet 30. juni Pippi Lotta skrev (5 minutter siden): Men relgion er ikke mindre relevant med kristen teror en med muslimsk teror. Breivik var ikke en klima terorist som tilfeldigvisvis var kristen, ham var en kristen terorist som beskrev seg selv som tempelrider (kristen kriger). Breivik var en rasistisk terrorist, som tilfeldigvis (kanskje) var kristen. Ikke en kristen-terrorist. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 30. juni #116 Del Skrevet 30. juni velociraptor skrev (2 minutter siden): Breivik var en rasistisk terrorist, som tilfeldigvis (kanskje) var kristen. Ikke en kristen-terrorist. Det blir ikke mer sant av at du skriver det mange ganger.... Hvorfor har det ikke noe å si at han kategorisert seg selv som en kristen kriger (tempel rider)? Hvorfor ignorerer du at han selv skrev at han slos for et kristent sammfun? Hvorfor påpeker en respektert forsker at han er en kristen terorist om det ikke stemer? Hva er det du vet som forskere og Breivik selv ikke forstår? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yodas Skrevet 30. juni #117 Del Skrevet 30. juni 1 hour ago, Pippi Lotta said: Men relgion er ikke mindre relevant med kristen teror en med muslimsk teror. Breivik var ikke en klima terorist som tilfeldigvisvis var kristen, ham var en kristen terorist som beskrev seg selv som tempelrider (kristen kriger). Den tempelordenen var noe han fant på selv, og han var eneste medlem. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 30. juni #118 Del Skrevet 30. juni 5 hours ago, Pippi Lotta said: Så du mener hva han skrev og sa før og under angrepet ikke betyr noen ting, fordi han sier noe annet ca 5 år senere? Slutter muslimsk teror også å være muslimsk teror om teroristen en gang sier noe annet x antall år senere da? Det er ikke noe nytt. Det står også i manifestet hans at han er odinist. Kulturelt kalte han seg kristen og det samsvarer med det han utdypte senere om at han aldri hadde trodd på Jesus. Men det er som velociraptor sier, når religionen hans ikke er motivet bak terroren så er det irrelevant. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 1. juli #119 Del Skrevet 1. juli NatNat skrev (På 24.6.2024 den 22.21): Frankrike er ferdig... For sent, tror jeg. Alle i Frankrike vet hvem de som angreper Jøder er.. De samme som kapper av hodet til franske lærer.. De samme som drepte så mange på Charlie Hebdo... Det er en god grunn at R.N er favoritt til å vinne parlementvalget Derfor må vi slutte å støtte en politikk som fører til økt islamisme og økt press på Europa av flyktninger som ønsker å radikalt forandre Europa. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 1. juli #120 Del Skrevet 1. juli 2 hours ago, Apis said: Derfor må vi slutte å støtte en politikk som fører til økt islamisme og økt press på Europa av flyktninger som ønsker å radikalt forandre Europa. helt enig med deg her 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå