Gå til innhold

Ble kvalmen verre og verre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid uke 5+5 og kvalmen kom allerede uke 4+6. Har blitt litt mer uggen for hver dag, men ikke kastet opp. Har dere opplevd at kvalmen ble verre etterhvert?

Anonymkode: 7bdb0...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke for min del, jeg var litt uvel typisk om morgenen da jeg kjørte til jobb. Gikk over etter noen uker.

Mens en venninne fikk hyperemesis og måtte legges inn på grunn av dehydrering. Så det er så forskjellig. De fleste blir ikke så dårlige som det, heldigvis  :)

Anonymkode: 85c64...bf0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen hos meg kom rundt uke 4 å toppet seg i uke 7. ekstremt kvalm å oppkast mange mange ganger hver dag. Ikke blitt bedre enda å er uke 16😬

Men alle er forskjellige så dette trenger absolutt ikke å skje deg. I følge den der hcg stigningen så er den vel på topp mellom uke 8/10 tror jeg (ikke helt sikker) derfor mange blir bedre rundt uke 12 å utover. 

Anonymkode: dd396...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen min kim i uke 4-isj, og varte ut hele svangerskapet. Ble verre jo større babyen ble.

Anonymkode: d9103...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var den som verst i uke 7-11, selv om jeg kastet opp hele svangerskapet.

Anonymkode: c9439...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kvalm/uggen (kastet aldri opp) fra før positiv test til rundt uke 12. 

Anonymkode: e170a...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min ble ikke verre og verre. Ble vel kvalm sånn midt i uke 6. Den var plagsom, men ikke ekstrem. Klarte å holde den nesten i sjakk ved å spise frukt absolutt.hele.tiden (er i uke 36 nå og orker fortsatt ikke engang å se på druer😂). Det ble ikke verre og jeg kastet aldri opp. Den gikk gradvis over da jeg nærmet meg uke 12.

Anonymkode: 47658...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kvalm og uvel i uke 4-5 og det ble gradvis verre. For meg var det muligens verst mellom uke 7-13. Er nå i uke 18 og fremdeles kvalm og daglig oppkast. Merker det forverrer seg ved stress og høy aktivitet, så forsøker ta livet piano 😬

Anonymkode: 1676b...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er gravid uke 5+5 og kvalmen kom allerede uke 4+6. Har blitt litt mer uggen for hver dag, men ikke kastet opp. Har dere opplevd at kvalmen ble verre etterhvert?

Anonymkode: 7bdb0...44a

Første graviditet ble den bare verre og var på sitt verste fra uke 8 til og med uke 26. Her var det oppkast hver eneste dag. 

Med nummer to var det sterk kvalme som ble verre fra uke 7, men ga seg uke 16. Kastet opp kun en gang i den perioden. 

Anonymkode: 86c03...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kvalm i uke 5, og veldig kvalm og begynte å kaste opp i uke 6 i mine svangerskap. 

Anonymkode: 5dc67...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...