Gå til innhold

Bukse / leggings til svært tynn jente


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Før det blir stilt spørsmål om, ja vi går god hjelp på barneavdelingen.

Vi har ei jente på 2 år som er 90 cm og 9,8 kg. Altså svært undervektig. Alle bukser og leggings vi prøver er alt for vide. Noen har knapper i livet (lindex) og de joggebuksene går akkurat. Leggings ser ut som haremsbukser på henne.. 

Har noen tips til virkelig smale bukser? Bruker mest strømpebukser nå, men hadde vært fint å ha feks leggings eller jeans også å variere med. 

På forhånd, takk :)

Anonymkode: ef90c...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp lengden som passer og sy inn buksene.  Ta de på på vranga og sett nåler til ønsket størrelse og sy. 

Anonymkode: 51d2b...911

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Beste løsningen er å sy. Om dere ikke syr selv finnes det kanskje en person i nabolaget med overlockmaskin som kan hjelpe dere? Det er veldig raskt å sy inn om dere har markert med nåler der det skal sys.

Anonymkode: eefaa...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kjøp bukser/leggings som passer å legg på litt ekstra i lengden. Sy på noe blondebånd rundt kanten nederst. Mange kan også legges ned et par cm.

Anonymkode: 2690f...972

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Eller kjøp bukser/leggings som passer å legg på litt ekstra i lengden. Sy på noe blondebånd rundt kanten nederst. Mange kan også legges ned et par cm.

Anonymkode: 2690f...972

 

Screenshot_20240430_123225_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20240430_123157_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20240430_123142_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20240430_123117_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 2690f...972

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp hjemmesydde klær, kanskje noen kan fikse det. 

Anonymkode: 458de...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

 

Screenshot_20240430_123225_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20240430_123157_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20240430_123142_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20240430_123117_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 2690f...972

Det der var jo et kjempetips :)

Anonymkode: 0241f...70b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd disse? Jeg kjøpte ved feil for stor størrelse og syntes de fungerte greit til tross for at de var for store.

Screenshot_2024-04-30-13-11-31-249_com_hm_goe.thumb.jpg.f569818688b97fe22e70adddf424ed47.jpg

Anonymkode: 46220...36f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss går det stort sett i Lindex, de som kan strammes i livet, både i bukser og leggings. Også svært undervektig (godt under 2,5 percentilen). Å finne noen der en unngår «sleng i leggingsen» er ganske umulig. For meg er det viktigst at de sitter i livet. De med børstet innside sitter generelt best.

Ellers synes jeg HM stort sett er mindre i størrelsen enn andre, men der må en ofte lete litt etter slike som kan strammes.

Anonymkode: 48eeb...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en smal/tynn jente, og syns at leggings/tights fra kappahl var de fineste både i form og kvalitet. 

Anonymkode: 9c3b2...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hos oss går det stort sett i Lindex, de som kan strammes i livet, både i bukser og leggings. Også svært undervektig (godt under 2,5 percentilen). Å finne noen der en unngår «sleng i leggingsen» er ganske umulig. For meg er det viktigst at de sitter i livet. De med børstet innside sitter generelt best.

Ellers synes jeg HM stort sett er mindre i størrelsen enn andre, men der må en ofte lete litt etter slike som kan strammes.

Anonymkode: 48eeb...856

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Før det blir stilt spørsmål om, ja vi går god hjelp på barneavdelingen.

Vi har ei jente på 2 år som er 90 cm og 9,8 kg. Altså svært undervektig. Alle bukser og leggings vi prøver er alt for vide. Noen har knapper i livet (lindex) og de joggebuksene går akkurat. Leggings ser ut som haremsbukser på henne.. 

Har noen tips til virkelig smale bukser? Bruker mest strømpebukser nå, men hadde vært fint å ha feks leggings eller jeans også å variere med. 

På forhånd, takk :)

Anonymkode: ef90c...33e

Bare sånn for å bli litt mer opplyst, hva er årsaker til lav vekt/undervekt hos så små barn?

Anonymkode: 46220...36f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 

Bare sånn for å bli litt mer opplyst, hva er årsaker til lav vekt/undervekt hos så små barn?

Anonymkode: 46220...36f

Kombinasjon av genetikk og lavt matinntak hos oss. Både foreldre og besteforeldre var undervektige i barndommen.

Anonymkode: 48eeb...856

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

 

Bare sånn for å bli litt mer opplyst, hva er årsaker til lav vekt/undervekt hos så små barn?

Anonymkode: 46220...36f

Noen barn er bare små. Jeg har en gutt som var både lett og lav. Lå på 2,5 persentilen til han ble 1,5 år. Det siste året har han vokst veldig. Noen barn vokser i rykk og napp. 

Anonymkode: ab5ed...cb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

 

Bare sånn for å bli litt mer opplyst, hva er årsaker til lav vekt/undervekt hos så små barn?

Anonymkode: 46220...36f

Jenta vår har alltid vært "liten", men hun gikk mye ned i vekt etter en kraftig RS infeksjon. 

Anonymkode: ef90c...33e

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn noen hobbysyere i nærheten som kan sy etter mål?

Anonymkode: fd7e8...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarn o pyret og lindex sine leggings passet vårt barn. Gull med knapper i livet og de ble ikke som haremsbukser på fyrstikkbena👏

Anonymkode: 93b2e...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ett gjennomsnittlig til smalt barn. Vi har måtte legge tilside klær fra primark og Zara. Spesielt bukser kan bli litt knapt i livet. Primark selges ikke i Norge, men ser tidvis litt på bruktmarkedet. 

Anonymkode: 4d998...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en snart-toåring med lignede mål (kanske litt kortere enn din). Vi bruker mest leggings fra Polarn o Pyret og Lindex, sånne med knapper som kan strammes i livet. De sitter ikke akkurat stramt, men de blir ikke haremsbukser heller. 

17 hours ago, AnonymBruker said:

 

Bare sånn for å bli litt mer opplyst, hva er årsaker til lav vekt/undervekt hos så små barn?

Anonymkode: 46220...36f

Det kan være mye. En del barn er små (og småspiste) naturlig, og så lenge de vokser etter sin egen kurve er det stort sett uproblematisk. Men man har da veldig lite å gå på ved sykdom feks (og unger blir veldig ofte syke første året i barnehagen). Eller det kan være fysiske grunner (min eldste var veldig liten til hun fjernet mandlene og polyppene som treåring. En kombinasjon av at hun var veldig småspist fordi det var trangt i svelget, og sov dårlig fordi hun ikke fikk puste ordentlig). Matintoleranse (feks cøliaki) oppdages også ofte på dette grunnlaget. Det viktige er dog ikke om barnet er smalt eller rundt, men om de vokser ca som forventet gitt størrelsen, eller veksten flater ut. Dette følger de med på på helsestasjonen, som TS nevner.

Anonymkode: faf89...c98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Zara? Buksene deres passer på min undervektige gutt, men er altfor trange/smale for min normalvektige jente... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte jeans fra Name It til min smale gutt, de kan strammes ganske mye i livet, og flere av modellene er slim fit.

Anonymkode: 87758...82b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...