Gå til innhold

Hva innebærer det å date noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva vil det egentlig si å date noen? Sex/‘kjæreste treff uten forpliktelser? ‘Føler meg eldgammel nå, men da jeg var unge 90-tallet hørte vi lite ordet ‘date’. Det var noe vi så og hørte i tv serier, men ikke i Norge. Vi kalte det heller ikke stevnemøter. Det var gammeldags. Vi bare (avstands) forelsket vi oss, inviterte hverandre på ting og ble fort enten sammen/kjærester eller ikke. 

 

Jeg er nå singel og hat vært det i 10 år. Ikke på let etter ny partner, men har likevel ikke tenkt at jeg har drevet å datet noen selv om jeg har booka opp med et par faste menn av og til. Altså, har ett par single menn jeg chatter litt med av og til. Feks via felles venner, gått på skole sammen o.l .Noen ganger blir det litt flørting. Og så har det hendt vi har truffet hverandre ute eller hos hverandre og noen ganger hatt sex.  Men ingen utvikling utover det. Bare at vi,like rå prate sammen og av og til,ha sex sammen. Kan gå lengre tid mellom hver gang. Betyr dette likevel at jeg dater disse personene? Altså kan si ‘Han er en jeg dater/har datet litt?

Anonymkode: bfa8c...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva vil det egentlig si å date noen? Sex/‘kjæreste treff uten forpliktelser? ‘Føler meg eldgammel nå, men da jeg var unge 90-tallet hørte vi lite ordet ‘date’. Det var noe vi så og hørte i tv serier, men ikke i Norge. Vi kalte det heller ikke stevnemøter. Det var gammeldags. Vi bare (avstands) forelsket vi oss, inviterte hverandre på ting og ble fort enten sammen/kjærester eller ikke. 

 

Jeg er nå singel og hat vært det i 10 år. Ikke på let etter ny partner, men har likevel ikke tenkt at jeg har drevet å datet noen selv om jeg har booka opp med et par faste menn av og til. Altså, har ett par single menn jeg chatter litt med av og til. Feks via felles venner, gått på skole sammen o.l .Noen ganger blir det litt flørting. Og så har det hendt vi har truffet hverandre ute eller hos hverandre og noen ganger hatt sex.  Men ingen utvikling utover det. Bare at vi,like rå prate sammen og av og til,ha sex sammen. Kan gå lengre tid mellom hver gang. Betyr dette likevel at jeg dater disse personene? Altså kan si ‘Han er en jeg dater/har datet litt?

Anonymkode: bfa8c...a06

Hva dating innebærer handler vel mest om hva du søker?

søker du sex - gå på sexdates

søker du kjæreste eller kanskje en venn med fordeler - gå på date med noen som søker det samme

søker du kun vennskap, ikke sex - Finn noen som ønsker det samme og date dem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

remix2020 skrev (3 minutter siden):

Hva dating innebærer handler vel mest om hva du søker?

søker du sex - gå på sexdates

søker du kjæreste eller kanskje en venn med fordeler - gå på date med noen som søker det samme

søker du kun vennskap, ikke sex - Finn noen som ønsker det samme og date dem

 

Snakk om ubrukelig råd

Anonymkode: a9f90...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er date det å møtes prøve å bli kjent og finne veien videre sammen. Eller finne ut at dessverre dette var ikke noe for meg. 

Anonymkode: a072a...ccc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dating/stevnemøte er vel et avtalt møte mellom to som vurderer om de vil inn i et forhold eller som vurderer om man kan bli kjærester. Jeg har normalt ikke definert første møte etter match på tinder/Happn som en date, men mer som et første møte, selv om det nok er en date. 

Tenker at om man møter en fwb/bollevenn, så har man et slags forhold, og om man begrenser det til dette, så dater man på mange måter ikke, men har treff i et avtalt forhold som ikke er romantisk. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...