Gå til innhold

Spørsmål om musti


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det sånn at musti først og fremst er en hundebutikk? Ser det er mye arrangementer og tilbud for hundeeiere, men ingenting for katteeiere? Må da være noen her inne som jobber på musti som kan svare på det?

IMG_0687.png

Anonymkode: 04775...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første jeg får opp når jeg googler Musti, er jo utstyr til katt?

Anonymkode: 8d81b...cbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet mye til katt på Musti. Fått både god hjelp og rabatter

Anonymkode: 5812a...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel sånn det er litt generelt i samfunnet tror jeg. Katten blir sett på som et selvstendig dyr, et slags tilbehør som lever i symbiose med oss. Hunden ses på som en kompis, en man finner på ting med og som følger oss rundt. Hvis du ser på hva som finnes av klubber og sporter, kurs og samlinger for hunder er det jo et rikt utvalg. Du kan lære opp hunden din til hva som helst og det finnes hyllemeter med bøker om hunder på biblioteket og i bokhandelen. Når man skaffer hund går man på valpekurs og lærer seg om hva hunden trenger. 

Med katt derimot syns ikke folk de trenger å lære seg noe som helst. Man får jo katter kasta etter seg, og selv om det er flere som har hund enn katt er det nesten ingen bøker å få kjøpt om katters adferd der ute. 

Musti gjenspeiler samfunnet og markedet der ute rett og slett, og der er katten lavere prioritert enn hunden. Dessverre. 

(Og før jeg blir beskyldt for å være hunde-hater her: jeg har både hund og katt og er uendelig glad i begge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lokale mustibutikken her har mange arrangementer for katteeiere. Foredrag om fôring, pelsstell, tips til stell av klør og poter… De har dog ikke hatt kattungekurs (som valpekurs) eller kattetog (slik som hundetog), men det er kanskje mer naturlig😅

Anonymkode: 583dc...65b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gliffy skrev (17 minutter siden):

Det er vel sånn det er litt generelt i samfunnet tror jeg. Katten blir sett på som et selvstendig dyr, et slags tilbehør som lever i symbiose med oss. Hunden ses på som en kompis, en man finner på ting med og som følger oss rundt. Hvis du ser på hva som finnes av klubber og sporter, kurs og samlinger for hunder er det jo et rikt utvalg. Du kan lære opp hunden din til hva som helst og det finnes hyllemeter med bøker om hunder på biblioteket og i bokhandelen. Når man skaffer hund går man på valpekurs og lærer seg om hva hunden trenger. 

Med katt derimot syns ikke folk de trenger å lære seg noe som helst. Man får jo katter kasta etter seg, og selv om det er flere som har hund enn katt er det nesten ingen bøker å få kjøpt om katters adferd der ute. 

Musti gjenspeiler samfunnet og markedet der ute rett og slett, og der er katten lavere prioritert enn hunden. Dessverre. 

(Og før jeg blir beskyldt for å være hunde-hater her: jeg har både hund og katt og er uendelig glad i begge).

Det stemmer vel ikke helt, er ca 35 000 flere katter enn hunder i Norge så det at musti gjenspeiler samfunnet er feil.

Anonymkode: 04775...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Den lokale mustibutikken her har mange arrangementer for katteeiere. Foredrag om fôring, pelsstell, tips til stell av klør og poter… De har dog ikke hatt kattungekurs (som valpekurs) eller kattetog (slik som hundetog), men det er kanskje mer naturlig😅

Anonymkode: 583dc...65b

Hvilken musti er det?

Anonymkode: 04775...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det stemmer vel ikke helt, er ca 35 000 flere katter enn hunder i Norge så det at musti gjenspeiler samfunnet er feil.

Anonymkode: 04775...124

Tenkte mer samfunnets syn på katter, ikke antallet. 

Folk er liksom mindre opptatt av å lære seg om katten og finne på ting med katten, selv om det er flere av de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musti er en dyrebutikk altså til mange typer dyr,katt også.

Anonymkode: 1979c...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at så mange katteeiere hadde møtt opp i katte-tog med kattene sine 😄

Så når Musti arrangerer turdag, er det vel mest naturlig at det er for hunder? Men selve butikken har like mye utstyr og mat til katt som til hund 😊

Anonymkode: 82d5d...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Tviler på at så mange katteeiere hadde møtt opp i katte-tog med kattene sine 😄

Så når Musti arrangerer turdag, er det vel mest naturlig at det er for hunder? Men selve butikken har like mye utstyr og mat til katt som til hund 😊

Anonymkode: 82d5d...537

Ikke min lokale musti hvertfall, der er katteproduktene i ett lite hjørne helt innerst i butikken, på grensa til bortgjemt.

Anonymkode: 04775...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ikke min lokale musti hvertfall, der er katteproduktene i ett lite hjørne helt innerst i butikken, på grensa til bortgjemt.

Anonymkode: 04775...124

I de tre Musti butikkene her i byen så er det like mye katt og hundeting. 

Anonymkode: 27c49...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Er det sånn at musti først og fremst er en hundebutikk? Ser det er mye arrangementer og tilbud for hundeeiere, men ingenting for katteeiere? Må da være noen her inne som jobber på musti som kan svare på det?

IMG_0687.png

Anonymkode: 04775...124

For to og firbente skryter de av. Jeg ble lovet gull og grønne skoger for fuglene mine om jeg ble med i kundeklubben. Bursdagsgave skulle de få også.

Etter innmeldingen ble fugledelen mer og mer skrumpet inn og nå har de bare frø igjen. Så ingenting til bursdagsgaver.

Jeg skjønner de må prioritere det som selger, men feilinformasjon blir for dumt.

Har byttet til MinBesteVenn som tilpasser innkjøpene til kundens behov. Det de ikke har skaffer de lynraskt. Smilende og blide ansatte som står på.

 

Anonymkode: afe2d...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt inntrykk er at det er færre katteeiere som orker stille opp på arrangementer. Hvilke arrangementer er det du savner?

Jeg handler kun på nett da, og har vært fast kunde av Musti i 4-5 år, og det er stadig nye rabatter for katter.

Anonymkode: 65052...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...