Gå til innhold

Hva forventer DU av læreren til ditt barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva forventer du av læreren til ditt barn? Hvordan mener du kommunikasjonen mellom deg som forelder og kontaktlærer skal være? Man hører så mye snakk om det å sende melding etter arbeidstid osv. Hva tenker du? Del dine tanker.

Anonymkode: d48c8...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At det lytter
At det er rettferdig

Hører på fagfolk

at de skjønner at barn er forskjellige 

Anonymkode: dbaf4...41c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventer ingenting av den offentlige skolen. Jeg tok barna ut av det propagandahelvetet for fire år siden.

Anonymkode: d4556...6ac

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hva forventer du av læreren til ditt barn? Hvordan mener du kommunikasjonen mellom deg som forelder og kontaktlærer skal være? Man hører så mye snakk om det å sende melding etter arbeidstid osv. Hva tenker du? Del dine tanker.

Anonymkode: d48c8...65b

At de gjør jobben sin - når de er på jobb. At de ser barna, lytter, hjelper, støtter og gir trygghet i rollen de har. At de ser at barn er ulike individer som må møtes der de er og ikke der "normen" tilsier at de skal være. 

Jeg forventer at de tar kontakt med meg dersom det er noe. Om det er via app, telefon eller møte tenker jeg er opp til læreren å vurdere behovet for. 

Jeg forventer at læreren innen kort tid tar seg tid til samtale/møte med oss foreldre dersom vi skulle ha det behovet. Utover det så går dagene/ukene av seg selv- har ikke behov for ukentlig kontakt med lærere uten grunn. 

Når de ikke er på jobb så er de privatpersoner som alle andre. Kunne ikke falt meg inn å sende melding/ringe til lærere etter arbeidstid utenom ved noe helt nødvendig informasjon/situasjon. 

Anonymkode: 7d3be...3d2

  • Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken mine foreldre eller besteforeldre (unntatt ett par, men de var også skilt) giftet seg, derfor skjønte jeg aldri helt "greia". Mannen min var derimot veldig på at vi måtte gifte oss og ha seremoni. Det var en fin stund med mange gode minner, men jeg gjorde det absolutt for ham.

Anonymkode: d4556...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hva forventer du av læreren til ditt barn? Hvordan mener du kommunikasjonen mellom deg som forelder og kontaktlærer skal være? Man hører så mye snakk om det å sende melding etter arbeidstid osv. Hva tenker du? Del dine tanker.

Anonymkode: d48c8...65b

1. Streng men rettferdig.

2. Tydelige rammer og evner å håndheve de.

3. Ser barna og tilpasser undervisningen etter evne.

4. Evne til å forstå at ikke alle er like. En elefant kan ikke ha samme forventningene som en fugl om oppgaven er å komme seg fortest opp i toppen av et tre.

4. God kommunikasjon med foreldregruppen på fellesbasis og enkeltvis ved behov.

Anonymkode: 3c217...ae7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hverken mine foreldre eller besteforeldre (unntatt ett par, men de var også skilt) giftet seg, derfor skjønte jeg aldri helt "greia". Mannen min var derimot veldig på at vi måtte gifte oss og ha seremoni. Det var en fin stund med mange gode minner, men jeg gjorde det absolutt for ham.

Anonymkode: d4556...6ac

Feil tråd? Been there done that 😆

Anonymkode: 3c217...ae7

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

1. Streng men rettferdig.

2. Tydelige rammer og evner å håndheve de.

3. Ser barna og tilpasser undervisningen etter evne.

4. Evne til å forstå at ikke alle er like. En elefant kan ikke ha samme forventningene som en fugl om oppgaven er å komme seg fortest opp i toppen av et tre.

4. God kommunikasjon med foreldregruppen på fellesbasis og enkeltvis ved behov.

Anonymkode: 3c217...ae7

Og for å svare på spørsmålet. Jeg forventer ikke at lærer skal være tilgjengelig utenfor normal arbeidstid. Jeg skulle derimot ønske at det var lagt opp til mer kontortid for lærerne slik at de fikk kapasitet til å ta unne henvendelser fra foreldre.

Anonymkode: 3c217...ae7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger mest at læreren kjenner ungen min. At barnet mitt blir sett, at læreren vet hva som motiverer og får fram det beste i han. At de har en god relasjon.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At læreren behandler barnet og foreldrene med respekt. At læreren holder "synseføling" for seg selv, og ikke minst at de følger lover og regler, ikke bare når det passer de. 

Jeg forventer ikke kontakt etter kl 15.00 eller før 08.00. Men jeg forventer at det er greit at jeg sender melding på app på andre tidspunkt, uten sure miner. For jeg går ut fra at de har slått av varsling når de ikke er på jobb. 

Jeg forventer at lærer er villig til samarbeid med andre etater, og at lærer tar imot veiledning fra andre etater hvis det er nødvendig, uten å himle med øynene eller motarbeide. 

Det er egentlig en del jeg forventer av en lærer, men alle forventningene er i arbeidstid, og "sunt bondevett" og å være profesjonell. 

Og jeg har fått alle forventningene mine knust, minst en gang. 

Anonymkode: 81d17...b47

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Forventer ingenting av den offentlige skolen. Jeg tok barna ut av det propagandahelvetet for fire år siden.

Anonymkode: d4556...6ac

Hvilket propagandahelvete har du erstattet det med da?

Anonymkode: 4d688...7ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møter på jobb 

Anonymkode: 36194...055

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville først og fremst forventet at læreren kunne faget vedkommende skulle undervise i, det er første bud. Så må de i tillegg være istand til å lære bort. 

Anonymkode: 6c576...3df

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva forventer du av læreren til ditt barn? Hvordan mener du kommunikasjonen mellom deg som forelder og kontaktlærer skal være? Man hører så mye snakk om det å sende melding etter arbeidstid osv. Hva tenker du? Del dine tanker.

Anonymkode: d48c8...65b

Man plager da vel ikke folk utenfor arbeidstiden? 

Anonymkode: fd3d1...a42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

At det lytter
At det er rettferdig

Hører på fagfolk

at de skjønner at barn er forskjellige 

Anonymkode: dbaf4...41c

Er ikke lærere fagfolk? 

Anonymkode: 5d977...f7b

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Med tanke på at antallet førstevalgssøkere til grunnskolelærerutdanningen synker for femte år på rad (og snart er halvert siden 2019), tror jeg ikke det er snakk om mange år før vi kun kan forvente at læreren er en voksen person.

Hilsen (d)rømmelærer

Anonymkode: 875e3...a81

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dem ikke tolererer mobbing. Jeg ble så mye mobba gjennom 12 år og lærerne gjorde ingenting. Sliter psykisk den dag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er ikke lærere fagfolk? 

Anonymkode: 5d977...f7b

Oh lord, andre fagfolk 

Anonymkode: dbaf4...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de ikke sender hev meldinger til bv pga 9A saker.

At de gir beskjed til hjem om barnet er slått, bitt, sparker o.l av medelever.

M m

Skal sies at på andre trinn fungerer det men ikke på ett enkelt trinn

Og ja statsforvalteren er inne og skolen har fått passet sitt påskrevet 

Anonymkode: 7d5c8...798

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...