Gå til innhold

Fra underskudd til normalt kaloriinntak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har under en alvorlig depresjon hatt et ekstremt lavt kaloriinntak, for lavt til å nevnes her. Gikk ufrivillig ned 12 kilo. Nå har jeg det mye bedre psykisk men maten er fortsatt litt vanskelig å få i seg. Jeg klarer likevel å holde meg på 1200 kalorier daglig og jeg har trent styrke 3 ganger i uken siden januar, og har fått en enorm progresjon i styrke. 

Jeg tenkte at vekten ville gå opp et par kilo, nå når den får næring og styrketrening, men den har jo gått hinsides opp på 3 mnd! Jeg har nå lagt på meg ganske mye, selv om jeg skriver ned hver minste kalori som puttes inn, ja alt av oljer, frukt, grønnsaker, proteiner, karbohydrater osv. Vekten har gått opp 6 kilo på 3 mnd. (Ja selvfølgelig litt muskler, og sikkert litt vann også, men det utgjør nok ikke største delen av vektoppgangen)

Er det vanlig at man legger på seg såpass når man går fra underskudd til (fortsatt under)normalinntak? Hadde liksom forstått det hvis jeg spise veldig mye mer kalorier.. 

Anonymkode: 62577...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det at du har fått en "enorm progresjon" i styrketreningen tenker jeg er et bevis på at du spiser mye mer enn du tror. Du hadde garantert ikke fått det på bare 1200 kcal daglig.

Eller med forbehold da, dersom du er overvektig så har du kanskje nok næring i kroppen til å trene og få fremgang på et lavt kaloriinntak. Men du vil ikke rase opp i vekt på dette inntaket likevel. Du spiser mer enn du tror. Sorry. 

Anonymkode: 681f6...e7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...