Gå til innhold

Hvor ofte se innom tom bolig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal være borte noen måneder og dermed blir leiligheten min stående tom. Har tenkt å gi nøkler til venner slik at noen kan ha tilgang hvis det er noe, men hvor ofte bør noen innom en tom bolig? Den ligger i et eldre bygg, første etasje og i borettslag, så det er kun snakk om det innvendige. Jeg har ikke egen stoppekran, så vann blir stående på. Leiligheten ligger ikke slik at det er naturlig for noen å dra innom, de må dra ekstra bort til der jeg bor. Jeg kjenner ingen naboer godt nok til å ville gi de nøkler. Hva ville dere tenkt? 

Anonymkode: 6a3e1...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tenkt at noen stakk innom en gang i uken, eller i hvert fall etter 1,5-2 uker.

Tilby å betale litt for det, så trenger du ikke å ha dårlig samvittighet for å be dem.

Anonymkode: 8356d...778

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk reiser jo på ferie i 2-4 uker uten problemer så noe mer enn en gang i måneden tenker jeg ikke er nødvendig.

Anonymkode: 3054a...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er billigere å sette opp kameraer? Finnes noen rimelige løsninger

Jeg ville ikke tenkt noe særlig på dette. I alle fall ikke når det ikke er vinter og frost. Jeg hadde nok vurdert utleie dersom det var snakk om så lenge.

1 gang i måneden burde holde, om du skal ha folk innom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Folk reiser jo på ferie i 2-4 uker uten problemer så noe mer enn en gang i måneden tenker jeg ikke er nødvendig.

Anonymkode: 3054a...e7e

Hvis hun har planter, så trenger de normalt vann i hvert fall en gang i uken sommerstid.

 

Anonymkode: 8356d...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis hun har planter, så trenger de normalt vann i hvert fall en gang i uken sommerstid.

 

Anonymkode: 8356d...778

Regner med at det da heller hadde vært snakk om pass av planter...

Jeg satte bort disse hos familie og bekjente da vi var borte i 4 uker. Tenkte ikke noe særlig på boligen i denne perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Folk reiser jo på ferie i 2-4 uker uten problemer så noe mer enn en gang i måneden tenker jeg ikke er nødvendig.

Anonymkode: 3054a...e7e

Kan man være borte i 2-3 uker uten å stenge vannet og uten at noen sjekker leiligheten? 

Anonymkode: 43b0c...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan man være borte i 2-3 uker uten å stenge vannet og uten at noen sjekker leiligheten? 

Anonymkode: 43b0c...69c

Som du ser av det du siterte, ja.

Anonymkode: 3d1e4...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som du ser av det du siterte, ja.

Anonymkode: 3d1e4...e68

Ifølge noen på kg så er det helt krise hvis man forlater leiligheten uten å stenge vannet, selv om det bare er noen dager 

Anonymkode: 43b0c...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...